Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat ”un nou pas important pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare din România”, respectiv semnarea contractului pentru modernizarea liniei de cale ferată dintre Apahida şi Ilva Mică. Valoarea proiectului este aproape 30 de milioane de lei, fără TVA, şi trebuie realizat în 23 de luni.
CFR SA a semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată dintre Apahida şi Ilva Mică (119 km). În valoare de 29,67 milioane de lei fără TVA, contractul finanţat din fonduri europene nerambursabile şi din bugetul stat, trebuie finalizat în 23 de luni”, a precizat Sorin Grindeanu.
Potrivit acestuia, anterior (ianuarie 2022) CFR SA a semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic pentru subsecţiunea Ilva Mică – Pojorâta (106 km), la o valoare de 49,31 milioane de lei, fără TVA, cofinaţat de asemenea din fonduri eropene nerambursabile.
”În baza celor două contracte, după finalizarea Studiilor de Fezabilitate şi a Proiectelor Tehnice, vor urma lucrări de modernizare pe 225 de km de cale ferată, care reprezintă mai mult de jumătate din tronsonul Apahida-Suceava”, a mai transmis ministrul.
Potrivit acestuia, contractele semnate anul acesta sunt deosebit de importante pentru:
– creşterea vitezei de circulaţie pe întreaga secţiune Apahida – Suceava (viteză maximă de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă)
– îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi creşterea gradului de siguranţă
– creşterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turişti dar şi a volumului de mărfuri transportate la nivel intern şi internaţional.
La rândul lor, reprezentanţii CFR au precizat că au semnat contractul cu Asocierea EGIS ROMANIA S.A – EGIS RAIL S.A. – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALĂ S.R.L.
”Studiul de fezabilitate şi Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată pe subsecţiunea I Apahida – Ilva Mică, în lungime de 119 km, au drept scop identificarea soluţiei optime din punct de vedere tehnic, operaţional, economic, financiar, al impactului asupra mediului şi al schimbărilor climatice”, a transmis CFR.
Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între Apahida şi Ilva Mică, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală şi Nord-Estică a ţării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătăţirea competitivităţii economice a României şi asigurarea condiţiilor necesare pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate pe reţeaua TEN-T.
Bravo !
Altfel, degeaba s-a modernizat tronsonul Ilva-Mică Rodna, dacă n-are ieșire la lume.
Să-l ascultăm pe domnul Suciu, care știa el ce știa
Cum vor face?
Au turnat asfalt peste trecerilor la calea ferată.
Alți bani altă distracție.
N-are treaba linia spre Rodna. E vorba de linia de la Ilva-Mica spre Suceava.