Vicepremierul Daniel Suciu, ministrul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, a semnat la Bistrița contracte de finanțare cu fonduri europene prin Programul Operațional Regional (POR), în valoare de 92 milioane lei (20 milioane euro), pentru cinci obiective de investiții ale Consiliului Județean, Primăriei Bistrița respectiv Primăriei Beclean.
Contracte de finanțare pentru Consiliul Județean Bistrița-Năsăud: 1. Reabilitarea, modernizarea, extinderea şi dotarea UPU-SMURD a Spitalului Judeţean de Urgenţă Bistriţa și 2. Creşterea eficienţei energetice a secțiilor externe ale Spitalului Județean de Urgență Bistrița, de pe str. Alba Iulia nr. 7 – valoarea celor două proiecte: 21 milioane lei (4,6 milioane euro).
Contracte de finanțare pentru Primăria Bistrița: 1. Linia Verde de transport public – 59 milioane lei (12,8 milioane euro) și 2. Îmbunătățirea eficienței energetice a blocurilor de locuinţe – Bistriţa 15 (277 de apartamente din 7 blocuri) – 6,5 milioane de lei (1,4 milioane euro). Linia Verde include, pe lângă introducerea unei linii de autobuze electrice, şi reabilitarea străzilor și realizarea benzilor de rulare, modernizarea stațiilor de transport, amenajarea unui garaj și a unor stații de încărcare a mijloacelor de transport electrice, inclusiv sistem e-ticketing, precum şi construirea pistelor pentru biciclete şi modernizarea traseelor pentru pietoni.
Contract de finanțare pentru Primăria Beclean: Reabilitarea, extinderea, modernizarea şi dotarea infrastructurii educaţionale a grădiniţei cu program prelungit ”Albă ca Zăpada” – 6,3 milioane lei (1,4 milioane euro).
La evenimentul de semnare a contractelor au fost prezenți directorul ADR Nord-Vest, Marcel Boloș, președintele CJ Radu Moldovan, viceprimarul Bistriței Cristian Niculae, primarul Becleanului Nicolae Moldovan, administratorul public al județului, Florin Moldovan, managerul SJU Bistrița, Gabriel Lazany, ministrul Apelor și Pădurilor Ioan Deneș.
”Am o lună de când am început activitatea la MDRAP și acum am ocazia să semnez contracte pentru conjudețenii mei. Valoarea totală a celor cinci proiecte este de 20 de milioane euro: 4,6 pentru Consiliul Județean, 13,5 pentru Bistrița, 1,4 pentru Beclean. Doar prin programele coordonate de MDRAP, în judeţ sunt investite aproximativ 12 miliarde de lei, dintre care aproape 2 miliarde de lei reprezintă fonduri europene. Vă reamintesc că, alături de aceste proiecte și altele care vor urma, sunt 315 obiective de investiții în Bistrița-Năsăud prin PNDL, în valoare de 900 milioane lei, investiții care înseamnă o schimbare în bine a vieții. Acestora li se adaugă proiecte cu fonduri europene, prin CNI, ANL, programul național de cadastrare, investiții care însumează câteva miliarde bune de lei” – Daniel Suciu
”Noi vești bune pentru locuitorii județului Bistrița-Năsăud. Valoarea totală a acestor proiecte este una importantă. Extinderea UPU-SMURD va reduce consistent timpii de preluare a pacienților. Cofinanțarea CJ la acest proiect va fi de 1,2 milioane euro. Proiectul privind secțiile externe ale SJU presupune în principal reabilitare termică, înlocuirea instalațiilor, a tâmplăriei în interior” – Radu Moldovan
”Sunt foarte bucuros că se semnează proiectul Linia Verde, pe care personal l-am asumat, în urmă cu trei ani, înainte de a deveni consilier local. Este un proiect deosebit de important, care alături de Centrul intermodal, reconfigurarea axei de transport Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului și pistele pentru cicliști, pentru care se vor semna în perioada următoare contractele de finanțare, va schimba filozofia mobilității urbane în Bistrița. Proiectul Linia Verde va aduce cetățenii în centrul orașului în mod gratuit, cu autobuze electrice, pe bandă de rulare dedicată, pe un traseu de 10,2 km: Unirea – centru – Viișoara. Proiectul, care prevede și 20 km de piste pentru cicliști, încurajează folosirea mijloacelor de transport în comun, pentru ca tot mai mulți cetățeni să vină cu autobuzul în centrul orașului și nu cu mașina. Sper ca în această vară să începem lucrările și în maximum doi ani să avem Linia Verde. Proiectul Bistrița 15, prin care se vor reabilita termic șapte blocuri, vine în completarea seriei celor 74 de blocuri pe care le reabilităm termic în acest exercițiu financiar” – Cristian Niculae
”Suntem la al 9-lea proiect semnat pe fonduri europene și ne apropiem de 35 de milioane de euro pe contracte deja semnate. Grădinița ”Albă ca Zăpada” este un proiect drag mie, care va reuni în aceeași locație grădinițele din oraș, opt grupe. În 20 martie, o comisie de experți ai ADR Nord-Vest a vizitat Spitalului Orășenesc Beclean pentru verificarea ultimelor detalii tehnice în vederea obținerii fondurilor europene pentru reabilitarea și dotarea modernă a Ambulatoriului” – Nicolae Moldovan
Cum de va dau bani de la Uniunea Europeana cand voi nu respectati regulile elementare si de bun simt din Europa?Sunteti condusi de un penal pe care il aveti drept model in actiunile voastre.Puteti sa faceti si marele zid chinezesc ca tot luptatori antijustitie si incompete
ti o sa ramaneti.
Tot mai mult se contureaza ideea construirii centurii ocolitoare a Bistritei inafara orasului. Varianta 2Sud este la fel de tampita ca si 1Nord, deoarece orasul are nevoie sa scape de traficul de tranzit care-l aglomereaza inutil.
Orice primar intreg la cap se lupta sa scoata traficul de tranzit din localitatea pe care o pastoreste (vezi centura ocolitoare a Clujului, a Sibiului sau chiar a Gherlei). Ce poti sa spui despre un primar care vrea cu orice pret sa introduca traficul greu si de tranzit prin oras? Daca nu e tampit, atunci sigur are un interes personal. Fara indoiala, Bistrita are nevoie de o centura ocolitoare, care sa scoata inafara orasului traficul de tranzit si astfel sa poata fi regandita circulatia urbana. Varianta 2Sud este la fel de tampita ca si 1Nord. Este adevarat ca Bistrita are nevoie de o artera de circulatie si in partea de sud, care sa mai descongestioneze traficul din interiorul orasului. De altfel nu odata primarul Cretu, si-a manifestat optiunea pentru centura “ocolitoare” in varianta sud, argumentand ca aceasta in 20- 25 de ani va deveni o strada in oras. Este un mod de gandire cel putin ciudat. Pai daca ai nevoie de o strada urbana de ce sa construiesti ditamai centura pentru trafic greu prin oras, cu pretul distrugerii unui simbol al orasului care este Padurea Codrisor? Apoi trebuie tinut cont de faptul ca pentru sudul orasului “piesa de rezistenta” ramane raul Bistrita. Prin urmare ar putea fi luat in considerare un proiect complex de regularizare a cursului raului Bistrita de la intrarea in Unirea si pana la iesirea din Sarata. Acest proiect ar trebui sa aiba drept prioritate un lac penrtu decantarea apei in amonte de Unirea, astfel incat orasul sa fie strabatut din nou de o apa limpede. Poate ca in proiectul de amenajare a raului Bistrita ar putea fi prinsa si mutarea statiei de epurare in aval de Viisoara. De asemenea, amenajarea malurilor raului ar putea include o artera de circulatie de tip splai pe malul stang al apei.
Asadar, cu mai multa gandire si mai putina inversunare, din partea primarului, orasul Bistrita poate avea atat centura ocolitoare inafara localitatii cat si o artera de circulatie de tip splai la sud, pe malul stang al raului, care sa faca legatura intre Unirea la Viisoara, ambele obiective (atat centura cat si splaiul) putand fi realizate cu fonduri europene din programe operative sectoriale (POS) diferite. In acest sens exista un proiect mai vechi pentru portiunea dintre podul Jelnii si podul Budacului de amenajare a malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor (vezi pe internet : P.U.Z. Bistrita ‘ Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill). In acelasi mod ar putea fi intocmite proiecte pentru alte portiuni ale malurilor râului, fiecare cu particularitatile sale. Functia de baza pentru calea rutiera splai trebuie sa ramana legatura intre principalele locuri de agrement, avand in vedere ca râul trece pe langa parcul municipal, parcul tineretului si ajunge in „Wonderland”. In acelasi timp, odata cu amenajarea malurilor râului, chiar si pe malul drept al apei ar putea sa rezulte o artera de circulatie continua de tip splai care sa includa cel putin o pista de biciclete si care sa lege zonele de agrement de la Unirea la Viisoara.
ANALIZA ESTE PERTINENTA , FELICITARI!
Cu ce ne-am ales in viata… cu denesi, neculai si suci
Tu Suciule? Zau asa, ai ajuns tu neica nimeni cica, sa semnezi…. experienta ta in-afara de fost lipitor de afise la ce se rezuma? Chiar imi dau seama ce gloata de antitalentati conduc tara ast….Practic stii macar cu ce se mananca un proiect european?
Asta e, musai sa dispara psd-ul din peisajul nostru….altfel e vai de copiii nostri, ca noi nu mai avem vreo sansa!