”Să auzi un copil că vrea să vină la școală pentru că el vrea să lucreze cu tableta sau cu tabla interactivă?”. Este întrebarea la care directoarea Școlii Gimnaziale nr. 7 Viișoara, profesoara Clarița Rus, știe deja răspunsul, iar acesta o face să zâmbească. Tabletele, tablele interactive și softurile educaționale sunt cele care îi determină pe copiii din toate categoriile sociale să vină cu mai mare drag la ore.
Am ajuns în școala frecventată de mulți copii din blocurile sociale într-o zi de marți în timpul orelor. Din clase se auzeau doar vocile profesorilor și câte un copil-doi cu care discuta.
Am intrat la ora de Limba și literatura română a unei clase a VIII-a unde profesoara Gabriela Galpeanu folosea un soft educațional ca să le explice elevilor ce sunt omografele.
”Copiii sunt foarte încântați. Avem platforma Eduboom, achiziționată prin Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar (PNRAS). Acum vorbim despre omografe și am filmulețul care le explică lecția. Uneori, când văd că ei nu înțeleg, opresc filmulețul și vin cu explicații pe tablă. Copiii notează unele lucruri care ni se par interesante, iar la sfârșitul filmulețului, după ce îl vizionăm, avem un test, iar copiii fac testul pe tabletă. La sfârșitul testului, fiecare copil va primi un feedback, cu o notă și va ști exact ce a înțeles și ce nu. Dacă elevul ia nota 6 sau 7, ia caietul, mai citește, face încă o dată testul. La sfârșitul testului, primește răspunsurile pe care le-a greșit și este direcționat spre acea parte din filmuleț unde s-a explicat ce nu a înțeles el inițial. Este un soft foarte bun, individualizat. Eu nu aș putea în timpul unei ore să fac atât de multe lucruri, să am feedback pentru fiecare elev în fiecare oră. Sistemul clasic ne permitea să avem feedback abia la testări. Acum, în fiecare oră, copiii știu cât știu și sunt dornici să știe mai mult. Mai avem și videoproiector, iar la unele ore atunci când avem și ecranizări ale cărților, vizionăm și filmul”, a spus prof. Gabriela Galpeanu.
Elevii cu care am stat de vorbă ne-au spus că sunt încântați de ore.
- Sorin Ivan – elev: ”Eduboom m-a ajutat foarte mult să înțeleg lecțiile de la Limba română”.
- Bianca Spână – elev: ”E mult mai simplu decât înainte. Noi suntem atrași mai mult de tehnologie, iar părerea mea este că învățăm mai ușor”
- Remus Curta – elev: ”Orele asistate de tehnologie sunt foarte frumoase. Înțelegem mai bine”
Școala Gimnazială nr. 7 Viișoara este una dintre cele 17 unități de învățământ din județ în care se derulează deja Programul Națioanl pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS).
”Am început din 10 octombrie, până atunci am identificat cei 20 de copii din grupul țintă care fac ore după-amiaza între 14.00 și 16.00. Sunt ore de dezvoltare personală, de limbă și comunicare, matematică și științe și TIC. Sunt trei cadre didactice implicate. Copiii mănâncă și o masă caldă și sunt dornici să participe la aceste cursuri. Îi atrag foarte mult activitățile de dezvoltare personală care îi ajută să își îmbunătățească stilul de învățare, să se comporte la școală și acasă. În ultima perioadă a crescut mult interesul pentru școală. Părinții își dau seama că, fără școală, fără educație, nu ajungi nicăieri”, ne-a spus prof. Clarița Rus, directorul Școlii Gimnaziale nr. 7 Viișoara.
Școala se dovedește mai atractivă și datorită echipamentelor cu care a fost dotată de Primăria Bistrița.
”Copiii lucrează cu tablete, cu table interactive. Avem trei softuri cumpărate prin acest program. Totodată ne-am îmbunătățit și conectarea la internet. Fiecare copil are tableta lui. Nu le-am dat-o acasă. Are fiecare o cutie specială în care își păstrează tableta. La sfârșitul orei o pun acolo sau la încărcat. În fiecare clasă este câte un copil responsabil de aceste tablete. Atât elevii de la Școala Viișoara, cât și cei din Sărata care ține administrativ de noi, au dispozitive conectate la internet. Toate orele se desfășoară în condiții extraordinare. Dispozitivele le-am primit de la Primăria Bistrița care a accesat programul ”e-Bistrița Educată”. Ceea ce facem prin PNRAS este să îmbunătățim procesul de învățare. Mijloacele acestea moderne ne ajută pentru că s-a schimbat și structura anului școlar, și modul de transmitere al informațiilor. Nu am știut nici noi cum să facem și aceste mijloace moderne ne-au ajutat. Copiilor le place foarte mult. La noi era o problemă cu venitul copiilor la școală. Să auzi un copil că el vrea să vină la școală pentru că el vrea să lucreze cu tableta sau cu tabla interactivă? Nici nu-ți vine să crezi, dar așa este”, a mai spus directoarea care și-a propus ca, prin acest program să crească promovabilitatea la Evaluarea Națională de la 72%, cât a fost anul trecut, la peste 80%.
Bravo copii 👏🏻👏🏻👏🏻.