Actualitate

Coridor de mobilitate aferent râului Bistrița – licitație pentru expertiza tehnică

Primăria Bistrița a scos la licitație, pentru suma de 213.131,42 lei, serviciile de elaborare a expertizei tehnice pentru obiectivul de investiție “Coridor de mobilitate durabilă aferent râului Bistrița”. Data limită pentru depunerea ofertelor este ziua de 12.04.2021, ora 15.00.

Obiectivul general al proiectului, pentru care este de reducere a emisiilor de carbon în municipiul Bistrița prin realizarea unui coridor de mobilitate urbană durabilă (Linia Albastră) care să conecteze zonele funcționale ale orașului, aferent râului Bistrița.

Obiectivul specific al proiectului propus este de realizarea unui nou coridor de mobilitate urbană pe traseul DN 17 – DJ 154 (Sărata) – DC 8G (Parc Industrial Bistrița Sud, str. Zăvoaie) – DJ 173 C (str. Mihai Viteazul) – str. Codrișor – DJ 173 – DC 8 – str. Valea Ghinzii – str. Lacului – str. Aerodromului – str. Secundară 3 Unirea – DN 17 (Unirea), care să interconecteze zonele funcționale de pe malul stâng al râului Bistrița cu DN 17 și cu zonele funcționale de pe malul drept al râului Bistrița.

Prin realizarea coridorului de mobilitate durabilă vizează se dorește dezvoltarea integrată a transportului public în comun, circulației bicicliștilor și pietonilor.

Intervențiile au în vedere:

1. Crearea unei noi linii de transport public cu bandă dedicată/prioritară, care să unească următoarele zone funcționale pe traseul coridorului de mobilitate: localitatea componentă Sărata, Parcul Industrial Bistrița Sud, noua zonă de dezvoltare Zăvoaie, zona de promenadă Codrișor, noua zonă de dezvoltare Valea Ghinzii, Complexul Wonderland și localitatea componenta Unirea

2. Realizarea unui parc & ride în zona Unirea-Wonderland

3. Modernizarea a două punți pietonale peste râul Bistrița care să unească zonele rezidențiale Calea Moldovei şi Independenței Sud de zonele funcționale de pe traseul noului coridor de mobilitate, precum și extinderea infrastructurii pietonale pe noul coridor de mobilitate

4. Crearea unei noi punți pietonale care să unească Parcul Municipal de zona Codrișor

5. Extinderea infrastructurii ciclistice pe întreg coridorul de mobilitate creat şi racordarea acesteia la rețeaua ciclistică realizată în exerciţiul financiar 2014-2020

6. Modernizarea a 2 poduri peste râul Bistrița (DJ 154 – Sărata şi str. Secundară nr. 3 – str. Aerodromului Unirea), pentru accesibilitatea benzii dedicate/prioritare transportului public, infrastructurii pietonale şi cicliste

7. Crearea unui nou pod în zona Zăvoaie DC 8G la str. Simpozionului pentru conectarea optimă a noii linii de transport public la autobaza destinată autobuzelor electrice, realizată prin POR 2014-2020 (Linia Verde)

8. Pregătirea infrastructurii pentru amplasarea de noi stații de transport public pe traseul realizat (vor fi montate stații de transport smart

9. Asigurarea iluminatului public aferent infrastructurii rutiere, pietonale şi cicliste

10. Achiziția de autobuze electrice care să funcționeze pe noua linie de transport public, inclusiv staţii de încărcare electrice.

https://www.facebook.com/primariamunicipiuluibistrita/posts/117628450405989

13 comentarii

    • Proiect al vechii administrații
      Oare ăștia noi lucră ceva ?
      Cu auditul ce se mai aude ? :)))))))

    • Poza aia nu inseamna nimic, atata timp cat orasul arata ca un sat, cu multe gropi si fara lumina, cu oameni promovati dar care dau in gropi, m-as mira daca Turc ar depasi pragul de 5% la alegerile urmatoare.
      Nu ca am avea mari asteptari…, pana la urma si scoala a facut-o asa cu mare intarziere, ca toate actiunile lui, dar totusi altii de teapa lui au reusit sa faca mai mult, intr-un timp mult msi scurt.
      Bine ca si-a pus buda. Aceasta actiune il va consacra suta la suta!
      Ar putea s-o foloseasca si sefii cei multi care obisnuiesc sa pupe in cur pe toti primarii.

    • Cred ca aici cam confunzi personajele, pesedistii erau cei cu scoli facute la batranete si pe la particular.
      Turc nu a putut face prea multe neavand buget, intrand in functie la finalul anului, cand Cretu nu-i mai lasase nimic.
      Asta spre deosebire de alti primari de la alte alegeri, care veneau in iunie-iulie in functii si aveau jumatate din bugetul pe acel an la dispozitie,
      Ca a luat si masuri igienico-sanitare in primarie, foarte bine, ca mergea lumea acolo si nu gasea un closet acceptabil. Vrem, nu vrem, cu fiziologia incepe totul.

  • OAMENI BUNI , este o pacaleala totala . Acest proiect exista de multi ani ca parte /tronson al asa numitei „Centuri Sud”. Sunt niste bani aruncati degeaba. Cineva a prevazut clar acesti bani pentru o firma de casa (a unui partid anume) . Niciodata in lumea asta nu se stie cati bani costa un bun material intrucat preturile se stabilesc numai pe piata libera iar in cazul de fata prin procesul de licitatie publica. Nu am nicio indoiala ca aceasta asa zisa „expertiza tehnica” exista deja si asteapta banii (promisi , in campania electorala). Astept si eu sa vad reactiile verzilor referitoare la (Linia Albastra) Padurea Codrisor si parerile dusmanilor fostului primar Cretu pentru varianta de traseu . Din start pare a fi OPTIMA , venind din partea unei „somitati” in mobilitate. Ei , ei , daca stia Cretu sa numeasca acel drum , coridor (de mobilitate , sic!) in loc de centura , era de mult realizat. Dupa cate stiu eu (acum stiu din ce in ce mai putine…) o asemenea lucrare ar trebui sa se numeasca studiu de fezabilitate sau solutie tehnica , care sa puna pe hartie ideile enuntate in proiect , acestea constituind asa numita „Tema de proiectare”. Expertiza tehnica cred ca se face numai la CEVA ce exista. Poate ma insel . Oricum par a fi foarte multe proiecte in unul singur. Astept cu interes noutatile legate de „coridor” , bun , larg , gatuit pe alocuri dar acceptabil in final. Pana sa se faca atatea poduri si punti , d-l Turc isi va termina mandatul.

  • Cum vor încăpea pe străzile Codrișor și Mihai Viteazu două benzi pe sens de circulație una pentru autobuzele electrice și cealaltă pentru circulația auto generală ?

  • Pentru descongestionarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare” care să traverseze orasul pe directia est-vest si să facă legatura cu intrările in Bistrița dinspre Unirea si Viisoara sau Sărata. Una din aceste rute este tocmai coridorul aferent râului Bistrița denumit „Linia albastră” care face legătura intre Sărata si Unirea. Conexiunea acestui traseu cu centrul istoric al oraşului s-ar putea realiza prin inchiderea inelului central de circulatie alcătuit din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-RomanC.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului. Pentru asta ar mai fi necesară prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
    Chiar dacă traseul „Linia Albastră” trece pe la poalele pădurii Codrișor unde este preconizată o zona de promenadă, totusi nu-i nevoie de „mașinuțe electrice” pentru transbordarea calatorilor de pe mijloacele de transport in comun intre Podul Budacului si Podul Jelnii. Există posibilitatea lărgirii străzii prin construirea unui zid de sprijin la poalele pădurii Codrisor care să delimiteze ampriza drumului, inclusiv piste pentru biciclete si promenada pe malul râului. Singurul punct de gâtuire a circulatiei este in zona grupului de hoteluri Select, Cora si Codrisor, dar si aici este suficient ca dinspre Podul Budacului circulatia pe strada Codrisor să se facă pe un singur sens până in fata hotelului Codrisor,urmând ca iesirea spre Podul Budacului să fie amenajata pe malul râului, pe strada Victor Onisor. In acest sens exista un proiect mai vechi pentru amenajarea malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor, pe portiunea dintre podul Budacului si podul Jelnii :(vezi:https://zupernews.wordpress.com/2013/06/06/codrisor-hill-p-u-z-bistrita-…)

    • În fața Hotelului Codrișor se află un stejar secular de circa 250-300 de ani cu o circumferință de 560 cm pe care noi îl propunem a fi desemnat arbore monument al naturii fiind cel mai vârstnic organism din oraș, precum și salcia plesnitoare din apropiere, tot un arbore secular, ambele cu habitat ocupat de specii de croitori și rădașcă protejate de Directiva Habitate a UE. Tăierea acestora ar însemna atât masacrarea unei moșteniri din patrimoniul natural și ecocultural al orașului Bistrița precum și încălcarea gravă a unor acte normative europene (Directiva Habitate) și naționale (OUG 57/2007) ce protejează specii Natura 2000 și habitatul acestora.

      Totodată, nu știu cum pot trece două benzi atât la Codrișor cât și la ieșirea spre Podul Jelnei.
      Dar de ce mașini și nu doar pietonal și trasee de biciclete. De ce trafic greu pe lângă o zonă riverană atât de frumoasă dacă faci abstracție de gunoaiele omniprezente pe malul apei și în pădure?
      Voi face tot posibilul să protejăm natura cu arborii ce au fost martori multor evenimente și nu îi veți distruge. Nu se poate compensa un arbore multisecular nici cu o mie de puieți plantați pe undeva.

    • @ Ciprian nu-i problemă se va face o pasarelă peste ștrandul care bineinteles se va reabilita așa că și arborele și rădașca vor fi protejate :o). Și nu uita să-i mulțumești lui Bălan și Silan care au blocat celălat proiect care ocolea ștrandul și implicit ștejarul și rădașca, cu acest proiect a lui Turc și și al ABC o să aveți centura prin mijloc, printre hoteluri dar pădurea va fi protejată .

  • Eu cunosc bine zona si consider ca realizarea acestei variante (sau oricum ar denumi-o ),este oportuna si descongestioneaza circulatia in oras,aceasta fiind o ocolitoare f.putin abordata pina acum. Ma inerveaza atitea studii de fezabilitate,in loc sa se bage banii in lucrare. Consider, deasemenea ca versantul din deal este solid,pt.ca provine,probabil din erodarea malului de catre riul Bistrita. Se poate realiza un trotuar pietonal f.frumos pe malul apei,cu grilaje sigure de protectie,aproape de aerul curat al dealurilor din apropiere. Astept actiuni !!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.