Primarul Ovidiu Crețu a vorbit despre impozitele și taxele locale pentru 2016 și a precizat de ce, în cazul unui anumit impozit, va schimba propunerea inițială.
”Faptul că încearcă să se mute discuțiile în zona taxelor și impozitelor și se afirmă că am fi crescut taxele și impozitele pentru a acoperi niște găuri în buget este total fals. Este o singură taxă crescută față de anii trecuți și aceasta dintr-o încercare a noastră de a echilibra cumva lucrurile. Și vă dau un exemplu de înțeles, ca să vedem ce vrea Codul fiscal. Dacă în anul 2015 la două clădiri învecinate de pe aceeași stradă, în care funcționează același tip de activitate, fie două prăvălii alimentare, fie două clădiri de birouri, dacă una din clădiri aparținea unei persoane juridice și alta aparținea unei persoane fizice, diferența de impozitare era enormă, persoana juridică plătea 1,5% din valoarea dată, pe când persoana fizică plătea 0,08% dintr-o valoare dată. Diferența era foarte mare. Codul fiscal vine să reglementeze aceste lucruri în funcție de folosirea spațiului respectiv. În mod firesc, cele două spații de care vorbeam ar fi trebuit să se impoziteze la fel.
Până la acest Cod fiscal, impozitarea spațiilor deținute de persoanele fizice se făcea la fel. Codul fiscal vine și spune că impozitarea se face în funcție de destinație, indiferent de proprietar. Noi am mers pe aceeași linie pentru a echilibra lucrurile. Ne-am dat seama din intervențiile care au fost pe parcursul perioadei de afișare a proiectului de hotărâre că apare o creștere foarte mare, la persoanele fizice care dețin spații ce nu au destinația de locuințe, la 1,3% cât am mers noi ar fi fost o creștere foarte mare, de circa 16 ori față de anul trecut, dar le-ar fi adus în rând cu celelalte. Sigur, o astfel de creștere este șocantă și atunci am hotărât să schimb propunerea și voi intra în comisii și ședința de Consiliu Local cu varianta minimă pentru aceste construcții, nu 1,3% ci 0,2%, minimum cât dă legea. Desigur că în timp lucrurile vor trebui să evolueze și să se ajungă la un nivel paritar între persoanele fizice și juridice. Acest lucru se va întâmpla probabil în câțiva ani, pentru că șocul este foarte puternic.
Referitor la termenul de aprobarea taxelor și impozitelor, termenul dat de lege este de 60 de zile de la apariția legii. Noi ar fi trebuit să aprobăm aceste taxe cel târziu în 10 decembrie. Dacă facem socoteala la cele 60 de zile pe care le avem și scădem 45 de zile pentru dezbatere și discuții, rămân 15 zile. E absolut imposibil să revizuiești și să reformulezi toate taxele dintre-un oraș într-un timp atât de scurt. Nu lucrează numai Direcția Finanțe, lucrează toate direcțiile. Noi am depășit acel termen, legea nu prevede nicio sancțiune , niciun fel de măsură, dar este foarte important să avem aprobate aceste taxe în luna decembrie. Faptul că se întârzie cu zece zile nu este niciun fel de problemă. Am fi avut varianta să mergem cu urgență în noiembrie, dar când e vorba de taxe și impozite eu cred că termenul de 30 de zile de afișare, pentru ca oamenii să poată consulta proiectul, este foarte important și de aceea nu am mers pe acea variantă.
Cu excepția taxei speciale de salubritate (n.r. – începând cu 01.01.2016, cuantumul taxei speciale de salubrizare se ajustează la 82 lei/persoană/an), care are o creștere datorită solicitării Vitalia și aprobării de către Consiliul Local, nicio altă taxă nu crește. Deci nu compensăm banii pentru finalizarea proiectului la Campusul Școlar al Colegiului Național ”Liviu Rebreanu” din suplimentarea taxelor. Nu există o astfel de problemă”.
Dar cu masinile hibride ce-ati avut? Peste tot este 95% reducere din impozitul normal, doar Dvs. l-ati facut 50%. Si dupa cate stiu codul fiscal va da voie sa majorati cu maxim 50% un impozit, pe cand Dvs. l-ati facut de 50%. O sa va fac plangere imediat ce adoptati aceasta hotarare.
E super simplu solutia. Din momentul cind ne impun impozite respective aberante o se conceiem angajati, inchidem firma si numai platim impozitele alea si nici alte impozite. Ca a devenit mai avantajos deja se produci in Germania de cit aici.
Dar de ce trebuie majorate impozitele la nivelul persoanelor juridice?Daca exista diferente mari intre impozitarea persoanelor fizice si a celor juridice,reduceti impozitul persoanelor juridice la nivelul celor fizice,adica toata lumea sa plateasca la nivelul celui mai mic impozit.
Nu se compensează banii pentru finalizarea campusului școlar Liviu Rebreanu din suplimentarea taxelor. Dar din ce si de ce se suporta ????? Tot din taxe. Dar de ce ?????
Preeecis! Cretu nu mareste nimic cand ii iese tentativa la iveala, dar de marirea de 5-6 ori a chiriilor ANL pe care o pune la cale de ce nu zice nimic? Chiar pe nimeni nu intereseaza ca toti chiriasii peste 35 de ani vor fi obligati sa plateasca pretul pietei sau siliti sa cumpere niste locuinte si-asa prapadite, asta in timp ce romii sunt serviti gratuit binemersi, ca masa de manevra electorala?
D-na Cristiana, treziti-l si intrebati-l de ce vrea asta, pana nu e prea tarziu!
Pentru a aduce bani la bugetul local de ce nu propuneti o „facilitate” de a intra in legalitate cu toate acareturile construite de persoanele fizice pe care secretara primariei nu vrea sa le semneze autorizatia de construire?
Sincer?
In extravilan detin o anexa a exploatatiei agricole pe care doamna secretara a refuzat semnarea autorizatiei de construire pe motiv ca e ….”vila ” (completare: vila pentru animale) pentru care am platit proiectul, avizele si DORESC sa platesc impozit.
Asa sunt cel putin 3% constructii neautorizate pe raza municipiului.
corect, dar nu e nimic iesit din comun… tot ce spune primarul e fals. ne-am obisnuit.
Primaru schimba o propunere…
Eu propun o schimbare!