Actualitate

Crețu despre Podul Berăriei, Ștrandul Codrișor și pârtia de schi. Când încep reparațiile pe axele turistice

Referindu-se la Podul Berăriei, unde lucrările au fost reluate în această săptămână, primarul Ovidiu Crețu spune că ”este un pod chiar special, grinzile sunt speciale, au început să sosească. O grindă este deja asamblată. Sigur că aș fi preferat să fie gata peste noapte, precum podul din Povestea porcului, dar nu se poate, termenul este septembrie. Lucrările durează, sunt complexe, complicate. Am ales varianta mai spectaculoasă, arhitectural arată foarte bine, aceste elemente nu sunt doar de circulat pe ele, un pod poate fi și o operă de artă. Haideți să ne uităm la podurile celebre vechi din Europa, podurile noi parcă n-au nimic din frumusețea și romantismul podurilor vechi. Nu ne putem întoarce la perioada medievală, dar suntem obligați să alegem și lucruri frumoase, nu numai utile. Faptul că nu ne-am înțeles cu cetățenii care au terenuri în continuarea podului să putem face stradă până în Zăvoaie este adevărat, dar respectul față de proprietate e clar. Oamenii nu vor, am găsit o variantă bună, ca strada Faleză să fie modernizată și să facă legătura cu Zăvoaie. Este chiar o stradă populată”.

2 podul berariei lucrari 9 mar 16Lucrările de execuţie a Podului Berăriei, care au început în luna martie 2015, sunt realizate de SC Dacia Faber SRL Cluj-Napoca. Valoarea totală a investiţiei este de 4.889.838,98 lei, iar finanţarea se face din bugetul local şi din împrumutul contractat în acest scop. Termenul de realizare este de 18 luni (septembrie 2016). Anul acesta, au fost alocate 2.194.000 de lei de la bugetul local și 1.480.000 de lei din împrumutul contractat de municipalitate, în total 3.674.000 lei. În 2015 s-au făcut lucrări de 1,5 milioane lei.

În ceea ce privește modernizarea Ștrandului Municipal Codrișor, au apărut unele modificări față de proiectul inițial. Bazinul avea doi pereți dubli, cel interior era fragilizat foarte tare, betoanele folosite la bazine erau de foarte proastă calitate, se macină, trebuie turnate din nou. S-ar putea ca în acest an să nu mergem la baie și la plajă acolo, spuneam că un sezon va ttrebui sacrificat. Termenul de finalziare este septembrie. Firma Record se mobilizează, poate vor încerca să finalizeze mai repede, să 12  lucrari strand codrisor 9 mar 16prindem o lună, august sau poate ceva din iulie. Depinde de felul în care Record va lucra și proiectantul va răspunde prompt la toate solicitările de modificare”, spune primarul Crețu. 

Firma care realizează lucrările de modernizare a Ștrandului Municipal, în valoare totală de 4.177.360 lei, este SC Record SRL. De la bugetul local pe 2016 a fost alocată suma de 3.067.000 lei. Anul trecut s-au realizat lucrări în valoare de 1.266.000 lei. Anul acesta va fi achiziționat, cu 28.000 de lei, un robot pentru curățarea și întreținerea bazinelor Ștrandului Codrișor.

Ovidiu Crețu a precizat că lucrările la pârtia de schi din Wonderland sunt în fază avansată. ”La iarnă schiem acolo. Așteptăm să vină stâlpii și cablul de tarcțiune defrisare partie schipentru telescaun. Lucrările au avansat bine, parcările sunt făcute, drumurile sunt deja reealizate, mai trebuie dusă niște piatră pe ele. Șantierul e momentan închis, dar așteptăm din zi în zi să sosească echipamentele și să înceapă să monteze stîlpii”.

Anul acesta, Primăria Bistrița a alocat 7.021.000 lei de la bugetul local și 14.327.000 lei din creditul bancar pentru pârtia de schi, care costă în total 23,5 milioane lei, din care s-au făcut în 2015 lucrări de 3.632.000 lei. 961.000 lei costă branșamentul electric. Lucrările și echipamentele sunt în valoare de 19,5 milioane de lei (peste 4 milioane euro). Lucrările sunt realizate de SC Kranz Eurocenter SRL în asociere cu SC Elcompet SRL, echipamentele fiind asigurate de Doppelmayr (Austria), unul dintre marii producători de instalații de transport pe cablu.

În curând încep lucrările de reparații pe axele turistice, reabilitate cu bani europeni: ”Mai avem de făcut corecții la axele pasajelor, unde am închis recepția, dar cu o anexă destul de substanțială, care trebuie să fie rezolvată. Vremea încă nu e stabilă, așteptăm să dăm acceptul să înceapă să refacă acolo unde lucrările n-au fost de calitatea dorită sau n-au rezistat bine fiindcă s-a turnat beton pe frig. Daca nu, mai așteptăm o săpt-două. Nu ne putem permite să riscăm să înghețe iar. Să treacă 15 mar, dacă prognoza va fi bună începem de săptămâna viitoare pentru a face lucrări de calitate care să reziste în timpul garantat”.

Lucrările de aproape 5 milioane euro bani europeni în proiectul ”Regenerarea urbană a centrului istoric Bistriţa, Axa turistică 1, 2, 3”, au fost făcute de firmele SC TCI CG SA Cluj, SC Iasicon SA Iași, SC Drum Construct SRL Sălaj, SC Ianus SRL Zalău, SC Elenmarc Impex SRL Dej în asociere și subcontractantul SC Proinstal 302 G SRL Bistrița.

La finalul anului trecut, la recepție, Ovidiu Crețu spunea că 5% din pavaje sau pasaje trebuie refăcute: ”Peste tot unde avem cale rutieră va trebui intervenit în mod profesionist. 95% sunt lucrări frumoase, bune, care au împodobit orașul”.

22 comentarii

  • Schi in Wonderland la anul?
    O gluma proasta, ca si strutii, merele de plastic , tepusele amplasate in sensurile giratorii etc.
    Nu mai vorbim de incalcarea dreptului la viata si sanatate al pietonilor prin distrugerea trotuarelor dintre blocuri in cartierele Bistritei.
    Aloooo, PNL, scoateti si voi la inaintare un candidat credibil, sa avem pe cine vota in locul actualului primar?

  • Tot respectul pentru domnul primar OVIDIU CRETU.Dar calitatea lucrarilor pe care le fac firmele care au castigat licitatiile lasa mult de dorit.Un exemplu simplu este podul BERARIEI.Pilonul de sustinere din mijlocul raului lasa mult de dorit ,la fel si marginile.Parca se doreste un pod pe cativa ani si nu pentru 50-60 de ani cel putin.Mai mult ca pilonul din mijlocul raului nu are pinten de protectie asa cum exista la lucrari de arta de pe rauri din GERMANIA ,AUSTRIA , tari pe care dorim cu ardoare sa le ajungem din toate punctele de vedere.In conditiile in care lucrarile facute la noi sunt mai scumpe decat in tarile pe care le-am amintit .Oare despre ce vorbim?

    • Tu probabil ca esti „pescar”. Iti trebuie probabil scarapentru pesti la un pod cu o singura deschidere ca sa ti se suie pesti in plasa 🙂 Faceti o petitie sa se faca scara pentru pesti pana la voi la bloc sa nu va mai obositi pana la rau. Ce fain ar fi, stai pe internet toata ziua si bagi commenturi si pestii pleosc in lighean.

    • Sa-ti explic!
      Pentru protectia unei lucrari executate in albia unui rau este nevoie de o lucrare de protectie, in cazul de fata un prag de fund cu rol de a reduce viteza si evitarea „spalarii” fundatiei”. Construind un prag de fund este nevoie pentru pastrarea echilibrului ecosistemului acvatic este nevoie de aparitia unei scari de pesti.
      Acum poti sa razi!

  • Spune-mi o lucrare facuta de primarie in mandatele tale care a fost finalizata cu valoarea de licitatie/suma licitata si daca vei gasi macar una sa stii ca TE VOTEZ!!!!

  • Ne laudăm cu pasajele alea de parc-am fi făcut tunelul din Alpi. Câteva sute de mp de pavaj pe care si o formaţie de pietrari din Măgura Ilvei le faceu mai bine şi pe 10% din preţul pe care l-a dat primăria. Reuşita cu pasajele e doar aparentă, le-au făcut din grajd cotet, vina era că le-au lăsat să ajungă într-un asemenea hal încât şi măturatul lor părea o renovare.
    Dar tocând milioane de bani europeni pe astfel de chestii nu ne dovedim gospodari , cetăţene cretu.
    Apropo, cât v-ar mai trebui până la o eventuală anticipată. Cum ce anticipată ? Pensia, fireşte. Ajungă-vă cât aţi construit, aţi schimbat faţa Bistriţei, aţi renovat şi mai ales aţi aranjat totul şi lăsaţi şi pe alţii şi dati timp DNA să se ocupe un pic şi de mandatele dv. (alea de ascultare şi ce mai urmează, puşchea).

  • Mdea, ce pod frumos si trainic va fi, pacat ca nu e si o strada pe celalalt mal ca sa se poata folosi podul si de masini….

  • E bine sa privim lucrurile realist,fara patima politica. In toti anii acestia s-au facut si lucruri bune:padurea Schullevard,parcul.reabilitarea pasajelor,reabilitarea Bisericii Evanghelice.Dar cu ce pret?Cu amanarea unor prioritati pt cei ce traim azi in oras.Pt ca veniturile primariei nu vin din indelungata istorie ,oricat am remarca rolul sasilor!Cu strazi nepietruite sau neasfaltate,cu pierderea ocaziei de a da posibilitatea bistritenilor de a avea un loc de tratament(cand stim ca namolul de la Sarata ar fi putut constitui un loc de tratament si de castig,nu sa mergem la Figa).Iar ,culmea,sfidarii vointei bistritenilor ,este incapatanarea realizarii Wanderlandului,cand tot mai mult se confirma ca nu mai contam pe iernile de altadata,iar zapada artificiala nu o pot sustine nici elvetienii!!! Dar,pt primarul nostru ,nu cred ca mai conteaza ce spunem noi cei multi si prosti! Am dori ca Primarul nostru sa promita ca ,macar de acum inainte sa adopte o pozitie mai maleabila fata de noi,supusii sai.

  • deci s-au tocat din banii fraierilor asa:
    23.000.000 lei – ski fara zapada
    4.900.000 lei – podul din povestea porcului
    4.200.000 lei – strandul inexistent – fraierii merg la Figa si anul asta
    ~22.000.000 lei – centrul istoric pe care daca nu esti atent iti rupi gâtul

    total: 12 milioane de euro – deocamdata aproape pe nimic concret si DURABIL.
    daca socotim parandaratul la un decent 10% – cam asta e procentul furnizat de DNA in majoritatea cazurilor de coruptie anchetate, se cam merita sa fii primar peste un oras de fraieri si se cam merita sa incerci inca un mandat, ca doar ce ai de pierdut ?!?

  • … si am uitat sa socotim si cele 7 milioane de euro pe care le inghite CNLR care inca nu este gata, iar copiii invata in doua schimburi ca sa se obisnuiasca cu greutatile vietii.
    deci ajungem la vreo 20 de milioane de euro cheltuite fara vreo panglica taiata ca asa e traditia in PSD.
    si nesimtitul mai candideaza un mandat….

  • De ce suntem supusi domnule radu maris? Eu cred ca a fost ales sa fie in slujba cetateanului nu sa fim tratati precum slugile sale. Omul asta uraste pe toata lumea cu cateva exceptii, privirea lui daca ai ocazia sa-l intalnesti e plina de ura. Nu demult un cetatean s-a dus la dl primar cu o problema la asteptat aproape o ora , cand a venit persoana respectiva l-a rugst sa stea putin de vorba dar a refuzat categoric si i-a spus sa se inscrie in audienta desi omul l-a rugat insistent, dar a fost refuzat.
    In audienta striga la tine si e nervos atunci cui sa ne plangem de probleme care depind de primrie?

  • Visezi D-le RADU MARES. Cea ce-i cereti primarului este cu neputinta. El se exprima intr-un alt interviu ca cei cativa bistriteni din soc. civila care mai au si niste idei si initiative, umbla dupa NOTORIETATE. O. Cretu, nu are nevoie de soc. civila, el nu stie si nu recunoaste ce inseamna asta. Spune ca soc. civila este alcatuita din toti cei 80.000 loc ai mun, si cei asistati, si cei care nu voteaza, dar in special cei supusi care in afara de pesedeu nu stiu alt ceva. De fapt un primar cu apucaturi COMUNISTOIDE nu va avea nevoie si nu va asculta nici o soc. civila. Povestea cu specialistii spusa de Cretu este o gargara ieftina. Uitati-va la lucrarile de pe pasaje, la toaletari si la alte lucrari de mantuiala chiar din noua POLICLINICA. Intrebati presa ce s-a gasit acolo, si cum deja se strica amenajarile din interior. Mai cercetati !

  • Textele acestea cum ca „este un pod special” sunt menite sa acopere costurile umflate?
    Sa nu cumva sa fie atit de special incat sa inceapa sa se dezintegreze inainte de inaugurare.
    De special este intradevar, atita timp cat la celalt capat nu are strada!

  • Podul Berariei este o realizare importanta pentru fluidizarea circulatiei prin trecerea unei parti a traficului rutier pe malul stang al raului Bistrita, unde strada Zavoaie ar urma sa devina o artera principala. De aceea o legatura cat mai directa intre Podul Berariei si strada Zavoaie este necesara fi realizata. Numai ca primarul Cretu care are o gandire prea rigida se ineaca ca tiganul la mal. El nu stie decat sa taie, sa defriseze, sa distruga sau sa aleaga cea mai proasta solutie dintre cele posibile. Legatura pe strada Falezei care este practic paralelă cu strada Petru Maior, doar pe celălalt mal al râului este cea mai proasta solutie. In plus, strada Falezei este si foarte ingusta ca sa permita amenajarea corespunzatoare a circulatiei in ambele sensuri. De aceea, o solutie alternativa ceva mai rationala este strada Malinului care se desprinde din strada Falezei in apropierea viitorului pod al Berariei.
    Chiar daca si strada Malinului este prea ingusta, ea ar putea fi amenajata cu sens unic, preluand circulatia care traverseaza podul dinspre strada Libertatii spre strada Zavoaie in timp ce sensul invers dinspre Zavoaie spre Libertatii ar putea sa fie asigurat pe strada Profesor Vasile Haja. In felul acesta ar putea beneficia de modernizatre si cele cateva strazi din preajma Podului Berariei. Pana la urma, strada Zavoaie ramane cea mai importanta artera de circulatie in zona, asigurand legatura pe malul stang al apei atat spre Podul Budacului dar mai ales spre Parcul Industrial Sarata, evitand aglomeratia auto din Viisoara .

  • In timp ce la Bistrita primarul Cretu se câcâie de ani de zile sa repare strandul Codrisor, orasul Beclean se apropie tot mai mult de statutul de statiune turistica si balneara, datorita unui primar cu viziune si vointa care a reusit sa faca din lacurile sarate de la Figa o adevarata minune. Si nu se opreste aici. Recent a fost dat in folosinta un bazin de inot acoperit, in timp ce la Bistrita bazinul in aer liber de la strandul Codrisor este carpit de mantuiala. Cu toate ca si orasul Bistriţa dispune în apropiere de locaţii cu izvoare sărate (Saratel, Sărata şi Slătiniţa) nu s-a facut nimic pentru punerea in valoare a acestor facilităţi, prin amenajarea unor staţiuni balneare locale, dupa modelul de la Beclean. Si totusi nu se intreprinde nimic, din cauza ca la Bistrita este un primar mediocru, lipsit de orizont care a ramas incremenit in tampenia numita pompos Wonderland, un proiect fara perspectiva situat pe pasunea din Unirea pentru care nici un investitor nu se incumeta sa dezvolte aici o afacere. Acum acest primar pagubos, a inceput o investitie extrem de costisitoare la o partie de schi fara viitor, cu bani din imprumuturi bancare, in vreme ce numeroase probleme edilitare ale orasului Bistita raman nerezolvate. Pana cand?

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.