Actualitate

Cum putem scăpa de ambuteiajele de pe centură. Slavita: Tehnic se poate

Circulaţia pe vechea centură a oraşului a devenit o problemă în special la orele în care vin şi pleacă autobuzele cu muncitorii de la fabricile firmei Leoni. Zilnic au loc ambuteiaje, iar şoferii se plâng că înaintează în pas de melc. Situaţia s-ar putea schimba dacă ar mai fi amenajată încă o bandă de circulaţie, lucru posibil din punct de vedere tehnic, spune Alexandru Slavita, şeful Secţiei Bistriţa a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj.

„După definiţia centurii, e impropriu să-i spui acestui drum centură. E o stradă de 7 km în oraş. Tehnic se poate realiza încă o bandă de circulaţie în consolă pe marginea acestei văi şi, într-adevăr, ar fi o bandă pentru opriri, stocaj, urgenţe, şi ar fi două benzi pentru circulaţie în continuu. Chiar dacă ar rămâne ca o stradă din oraş, ar fi necesară o lărgire cu o bandă. Lucrul acesta nu se poate face decât în baza unui proiect fiindcă sunt lucrări de anvergură, costisitoare”, a declarat Alexandru Slavita pentru Timp Online.

Întrebat dacă mai rezistă asfaltul turnat în 2014, Slavita a răspuns: „Nu s-a făcut reabilitarea centurii vechi a Bistriţei, ci o ranforsare cu un singur strat de asfalt. Acolo unde capacitatea portantă a fost bună, asfaltul rezistă, în partea dinspre Viişoara am avut intervenţii în fiecare an fiindcă aici bălteşte apa, capacitatea portantă este afectată şi va trebui să gândim un sistem de evacuare a apei cu nişte drenuri, când se va trata ca şi reabilitare va fi o lucrare mai amplă. Deocamdată însă suprafaţa de rulare s-a îmbunătăţit mult, sunt mici probleme de rulare în zona gurilor de canal care probabil că, în timp, se vor aşeza la cota lor şi vom face reparaţii şi în zona acestor canale”.

Aşa-zisa varianta ocolitoare a oraşului Bistriţa pe care în 2014 a fost aplicat un covor asfaltic se întinde pe 6,9 km. Centura de nord, care trece prin zona industrială, a fost cedată de Primăria Bistriţa Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Administraţia o vrea însă înapoi ca să o transforme în stradă întrucât intenţionează să amenajeze o variantă ocolitoare prin zona de sud care să se desprindă din DN 17 înainte de localitatea Viişoara, să treacă prin sudul municipiului Bistriţa, prin  zona intravilană, să traverseze Dealul Codrişor, un drum judeţean şi altul comunal şi apoi să reintre în DN 17 în localitatea Livezile.

3 comentarii

  • Solutii pentru descongestionarea traficului de pe vechea centura sunt in Planul de Mobilitate Urbana Durabila care se afla in consultare publica si este afisat pe site-ul http://www.primariabistrita.ro. Specialistii propun o noua artera de circulatie care sa porneasca din Drumul Tarpiului, la nord de zona industriala Leoni-Geoplast, sa treaca pe la nord de cartierul Subcetate si sa ajunga in DN17C (drumul national Bistrita-Nasaud) aproape de pensiunea Morariu. Toate autobuzele care transporta personalul la Leoni si vin de pe Valea Somesului sau Bargaului nu mai trebuie sa intre pe Drumul Cetatii.
    Rezolvarea problemei traficului pe centura veche este construirea unei variante ocolitoare „adevarate”, care sa ocoleasca orasul Bistrita si cartierele Viisoara și Unirea.

  • De ani buni funcționează în zonă firma Leoni unde lucrează mii de oameni, penitenciarul, APIA, DSV-ul, capela, etc., etc… şi autoritățile noastre nu au fost în stare să facă nişte lucrări de lărgire a drumului respectiv, cu un trotuar măcar pe o parte… Se circulă extrem de greu, cu pietoni pe partea carosabilă, cu autobuze mari,cu tot felul de atelaje…şi totuşi nu se face nimic. RUŞINE!!!…să vină cineva să-ți dea de lucru la mii de oameni şi tu să nu fii în stare să creezi minimul de infrastructură…RUŞINE!!!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.