Actualitate

Cum reușește șeful Poliției să ajungă în 10 minute din Unirea până pe Bălcescu

Distanța între Unirea și centrul orașului Bistrița – unde mai ales dimineața șoferii stau în coloane – poate fi străbătută în 10 minute pe două roți, spune șeful Inspectoratului de Poliție Județean, comisarul-șef Mihai Lupșa, care utilizează trotineta ca să ajungă la serviciu.

”Eu fac 10 minute din Unirea până aici (la sediul IPJ Bistrița-Năsăud, situat pe strada Nicolae Bălcescu – n.r.) pe trotinetă, dar pe la 7 dimineața când e destul de liber. Nu vă dați seama ce lejer e. E foarte, foarte lejer să vii cu trotineta la serviciu. Nu mai am de mers în parcare. Pe la 7 când vin e destul de liber. Acolo unde sunt piste, merg pe piste”, a spus Mihai Lupșa joi, într-o conferință de presă la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Bistrița-Năsăud.

La un moment dat, s-a întâlnit față în față cu un biciclist care circula din sens opus, neregulamentar. ”S-a uitat așa la mine, ne-am dat la o parte și am trecut. Ce era să fac? El avea pista pe partea cealaltă”, a precizat Mihai Lupșa care, până acum, nu a uzat de calitatea de polițist ca să le atragă atenția celor care încalcă regulile de circulație pe pistele de cicliști.

”Eu nu cred că pistele sunt periculoase, dar sunt locuri unde pistele nu sunt gata, altele unde sunt borduri și trebuie să fii foarte atent. Toate aceste probleme trebuie remediate. Mai trebuie cultură la noi, nu doar în privința bicicliștilor și a conducătorilor de trotinete, ci și a motocicliștilor pentru că nu ne dăm seama probabil de viteza cu care vine un motociclist. În plus, pistele acestea traversează prin intersecții, iar cei pe biciclete sau trotinete au prioritate. Lumea nu e încă suficient de conștientă de faptul că trebuie să se mai uite și în dreapta că s-ar putea să treacă cineva, dar vom învăța fiindcă nu vom avea ce face”, a spus Lupșa.

În ce privește obișnuința șoferilor de a parca pe piste, șeful IPJ a spus că, odată ce acestea vor fi finalizate și se va da drumul circulației în mod oficial, toți cei care parchează pe piste vor fi amendați atât de Poliția Rutieră, cât și de echipajele de la Ordine Publică sau de la Poliția Locală întrucât toate aceste structuri au responsabilități pe linie rutieră.

13 comentarii

  • Aveti dreptate, dl. comisar-sef. La 7 se circula si cu masina relativ ok, nu asta e problema. Problema e de la 7:30 incolo, IPJ ar trebui sa se autosesizeze si sa opreasca magariile astea de semafoare. Si problema adevarata a municipiului, e cea a cetatenilor care nu au loc suficient in balcon pentru a putea fi depozitat autoturismul cat circula cu trotineta pe piste. Parcari nu cerem in oras, pentru ca nu am mai vazut oras cu parcari de resedinta. Dar cu locul din balcon unde sa ne punem masinile cum rezolvam? Eventual un spiridus care sa bata din palme si sa dispara masina si sa reapara la nevoie. Cred ca primaria poate rezolva de spiridus, daca se baga un pic mai tare in inteligenta artificiala. Ca de aruncat acuzatii in stanga si in dreapta catre oamenii care efectiv nu mai au unde parca, suntem satui. In tot orasul s-a interzis parcarea in locuri in care lumea parca fara sa incurce traficul ( si nu pe piste, cum credeti dvs) si apoi s-a trimis politia sa amendeze populatia. Deja ne executati in loc sa gasiti solutii.

    34
    6
  • Din pacate, legat de pistele de biciclete, se pare ca nici soferii si nici biciclistii nu stapinesc sistemul de acordare a prioritatii. Ar fi foarte bun un articol in care sa se dezbata si sa se explice in detaliu cum se aplica regula prioritatii. Ne-ar scuti pe multi de emotii si de injuraturi, care pe care…

    33
    2
    • Bun timp a scos, pentru o trotinetă!
      Să vedem la toamnă- iarnă!
      Oricum sunt utile pistele, vara pentru biciclete, iarna pentru parcări, câte șase luni pentru fiecare.

      19
      7
    • @Iarna… prea bun timpul!!! 5km la o viteză medie de 30km/h e un timp greu de scos și cu mașina pe un traseu liber (sau poate are trotinetă cu girofar 🙂 ), dar omul a vrut să scoată ceva în evidență exagerând puțin!

      4
      1
    • Stau si ma-ntreb daca functia nu i-ar permite sa-si puna un girofar pe casca. 🙂

      15
      4
  • Si apropo de pistele de biciclisti si proiectarea lor: Sper sa nu mearga nimeni cu trotineta in viteza si sa deschida o masina usa din dreapta proaspat parcata. Ca asa au stiut ei sa le faca astfel incat sa te agate masinile daca deschid vreo usa.

    25
    1
  • După declarația asta o să vedeți o grămadă de inconstienți pe trotinete,circulând pe carosabil,sfidând orice regula de prioritate prin sensuri giratorii,fara echipament de protectie,că doar…na…

    12
    6
  • Cum să mergi cu viteză?
    Sunt piste pentru biciclete cu pedale nu cu motor electric! Sau nu ?
    Eu habar nu am care sunt regulile de circulație în prezenta acestor piste!?!?

    14
    9
  • Pistele de biciclete nu au ce căuta pe străziile înguste şi nasoale din Centru unde enervează pe toată lumea inclusiv pe biciclişti locul pistelelor de biciclete este peste linie unde sunt bune şi utile.

    15
    2
  • Pistele de biciclete pe bulevardele mari nu si-au avut locul. Pai nu puteau sa circule si bicicletele pe banda de bus, ca in Cluj-Napoca? Ca busul circula din cand in cand.
    A mai intrebat cineva de prioritati. Ar trebui sa ne spuna domnul Comandant cine are prioritate la trecerile pt biciclete. Ca Regulamentul spune ca o masina cedeaza prioritatea la bicicletele care traverseaza pe trecerile de biciclete doar daca masina vireaza la stanga sau dreapta. O sa avem parte de multe incidente, multi care merg pe 2 roti confunda trecerea de bicicleta cu prioritatea ca pe cea de pietoni. Sa vedeti pe Centura cum opreste un TIR daca trece unul ca idiotul pe trecerea marcata special…

    8
    6
  • Ceea ce doresc sa spun ,nu are legătură cu circulația din Bistrita dar face parte tot din domeniul rutier : Conduc din1973! Mai demult doream sa spun ca mi se pare aberant sa pui limitare de viteza de 30 km/h la curbe …..Doar la cele în” ac de par ” nu poți practic merge mai „tare” ,în rest,liniștit poți merge cu 50km/h !Ma refer în special în afara localităților! Discernământul șoferilor alege viteza corespunzătoare!Ca sa fie în siguranță! Altfel ,cine vrea sa se sinucida…….Am observat și următoarea situație:Limitare viteza în apropierea unei curbe(aprox.30-40m) la 40km/h și linie discontinua?!! și posibilitate pt.depasire,cam pentru 20m ,când limita de viteza se micșorează la30 km/h!! Și asta pentru o curba pe care o poți trece liniștit cu 50km/h! Stimați polițiști si cititori încercați înafara localităților, la unele curbe, sa rulați cu 30 sau 40km/h ,sa vedeți cum e…..Cred că ar trebui o discuție serioasă cu specialiștii de la Drumuri Naționale și revăzute toate indicatoarele! Altfel,ne stricam mașinile,ne trezim cu claxoane și înjurături ale celorlalți șoferi din trafic! Am pățit de câteva ori, mai ales în jud.Suceava! Și, culmea,când rulam cu 30km/h regulamentar! Sau cu40km/h! Vorbesc de drumuri national/europene!Poate avem șanse sa circulam mai repede acolo unde se poate,în limita bunului simț și totodată nu este greu sa prevenim ,aplicând niște indicatoare cu” Atenție radar”! Cu respect,MNPop

    6
    2
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.