”2016 este anul în care am crezut că vom finaliza pârtia de schi. Din păcate, procedurile sunt extrem de greoaie, a contat și lipsa de experiență din zona noastră, dacă am fi fost la Predeal, Borșa sau Vatra Dornei unde există pârtii și oameni care se pricep, ne-am fi descurcat mult mai bine. Am ajuns în situația în care să ne blocăm în proceduri, în avize. Apreciez că undeva în jurul datei de 15 ianuarie, optimist spunând, am putea să schiem pe pârtia din Wonderland, pe pârtia Cocoș, că numele așa o să-i fie. Din punctul de vedere al executantului, nu avem ce să reproșăm, totul este realizat. Trebuie să finalizăm alimentarea cu energie eletrică, care este în derulare, în 9 (n.r. – ianuarie) trebuie să vină reprezentanții firmei Doppelmayr, furnizorul de instalații, să facem probele, apoi dăm drumul la instalație. În paralel mergem cu selectarea prin procedură legală a operatorului, suntem în faza depunerii ofertelor”, a declarat primarul Ovidiu Crețu la AS TV.
Anul acesta, Primăria Bistrița a alocat 7.021.000 lei de la bugetul local și 14.327.000 lei din creditul bancar pentru pârtia de schi din Wonderland (Unirea – Dealul Cocoșului), care costă în total 23,5 milioane lei, din care s-au făcut în 2015 lucrări de 3.632.000 lei. 961.000 lei costă branșamentul electric. Lucrările de 19,5 milioane de lei (peste 4 milioane euro) sunt realizate de SC Kranz Eurocenter SRL în asociere cu SC Elcompet SRL, echipamentele fiind asigurate de Doppelmayr (Austria). În proiectul pârtiei de schi au fost prevăzute defrişări, nivelări, amenajări, instalaţie de transport pe cablu, construcţie clădiri, instalaţii de producere a zăpezii artificiale, construirea unui post de transformare, lucrări de drumuri şi platforme betonate. Elementele de bază sunt: telescaun fix cu 4 locuri, pârtia propriu-zisă iluminată nocturn, stație de plecare, drum de acces și parcare, bileterie.
La sfârșitul lunii august, Primăria Bistrița anunța că vrea să încheie un contract de colaborare cu un operator pentru deservirea instalației de telescaun a pârtiei de schi, întreținerea pârtiei, instalație de produs zăpada și servicii conexe. 120.000 de lei vor fi folosiți pentru pentru achiziția serviciului de întreținere a pârtiei de schi și deservirea telescaunului de acces pe pârtie. ”Eu cred că operator va fi o firmă din Bistrița care și-a specializat oameni în meseriile cerute. Există și varianta de rezervă ca executantul, firma care a construit pârtia, să facă el operarea timp de două-trei luni”, a spus de curând Ovidiu Crețu.
Telefericul monocablu tip telescaun fix are 4 locuri și este alimentat de o bandă transportoare cu capacitatea de 4 persoane, viteza de deplasare fiind de 2,8 m/sec. Vor fi 57 de scaune. Traseul va fi susţinut de 9 piloni metalici. Accesul pe platforma staţiei se va face pe o scară amplasată la capătul staţiei. Lungimea traseului telescaunului va fi de 1182,71 m, cu o capacitate de 1.200 persoane/h.
Taxa de acces la telescaun este diferenţiată în funcţie de vârstă: între orele 9.00 – 16.00: 1. Persoane adulte: 30 de lei pe zi/ 150 de lei pentru 6 zile, 2. Tineri între 15-18 ani inclusiv şi seniori (peste 65 ani): 20 de lei pe zi / 110 lei pentru 6 zile, 3. Copii pînă la 14 ani inclusiv: 10 lei pe zi / 50 lei pentru 6 zile, 4. Nocturnă (orele 18.00 – 21.00): 20 lei pe zi.
Încasarea acestei taxe de acces telescaun se va efectua de către Direcția Economică – Venituri prin caseria deschisă în cadrul Complexului Sportiv Polivalent Wonderland.
Operatorul care va fi desemnat la licitație va prelua instalațiile de transport pe cablu, de producere a zăpezii artificiale, de iluminat nocturn și clădirile anexe, iar municipalitatea va asigura întreținerea drumului de acces și parcarea, dar și reviziile tehnice ale instalațiilor. Banii din taxele de acces pe pârtie și din închirierea diferitelor suprafețe pentru agenții economici care prestează servicii de alimentație publică vor merge la bugetul local.
Persoanele fără schiuri sau plăci vor avea accesul restricționat pe pârtie, pentru a evita producerea de accidente.
Foto: arhivă
sa fie denumita partia cocos!
doar nu putea sa fie gaina …
––partia d-+, ,,\,,,,\,\,,\,,\,,,,,,,,\,,,,,,,,,,,,\mmmm,mmmm\mmmm,,,,,,,++3332kjjj1jjj11112kkk22223lll333333/000/////0000––––- FAZAN
Nu inteleg de ce nu putea fi data in administrare serviciului Salvamont? A da. Trebuie sa apara o firma ca si salvatoare si „unic ofertant „ la serviciile de deservire a partiei, in mod cert careva apropiat gospodarului nostru de primar.
firma a aparut mai demult… se numeste Tase & OTC Business Brothers With Public Money… poi cum crezi ca s-a ales locatia partiei langa aerodrom?
no ma … si io care credeam ca o sa se numeasca „Partia Creata”… no saracie!
Asa ceva doar la noi… n-am stiut,n-am prevazut,oare ce e de facut? Tragem comisionu si zicem la fraieri ca sa terminat sezonu!!! Noapte buna primarie ce lucrezi la lumina de la baterie!!!