Actualitate

Cum se va rezolva problema blocajelor de pe DN 17 la intrarea spre Figa

Șoferii care circulă pe DN 17 ar putea scăpa de coloanele care se formează îndeosebi vara din cauza celor care se îndreaptă spre Băile Figa, unde se fac cozi la trecerea de nivel cu calea ferată. Pentru fluidizarea traficului pe DJ 172, drumul care duce spre stațiune, va fi realizat un pasaj subteran.

Pasajul, în concepția unui birou de proiectare din Cluj-Napoca, ar urma să subtraverseze calea ferată întrucât acum traficul pe DJ 172 se desfășoară în condiții foarte dificile și cu viteză mult diminuată, din cauza trecerii la nivel cu calea ferată pe DJ 172, drum care asigură legătura între drumul național DN17 și Băile Figa.

Traficul îngreunat de pe drumul județean DJ 172 se răsfrânge asupra drumului național deoarece distanța dintre trecerea la nivel și intersecția dintre DN 17 si DJ 172 este mică, neputând asigura un stocaj suficient de mare de vehicule.

În condițile în care dezvoltarea turistică a zonei depinde, în mare măsură, de calitatea infrastructurii existente, în mod special de calitatea căilor de comunicație terestră, și anume a drumurilor, se are în vedere construirea unei pasaj subteran pe sub calea ferată și reamenajarea intersecției cu drumul național DN 17.

Valoarea totală estimată a proiectului este de aproximativ 45.000.000 lei +TVA. Durata estimată de implementare este de 16 luni, iar pentru faza de execuție a investiției durata este de 18 luni.

Proiectul pasajului rutier pe DJ 172, intersecție cu linia CFR și DN 17, este finanțabil cu fonduri europene prin Programul Regional Nord-Vest.

Primăria Beclean a depus proiect prin  Programul Național de Investiții “Anghel Saligny” și pentru realizarea unui pasaj rutier suprateran peste calea ferată, la intersecția cu centura ocolitoare a orașului. Pasajul rutier suprateran (varianta de ocolire a orașului Beclean – drumul vechi DN 172) ar urma să facă legătura cu viitorul drumul expres Bistrița – Dej, parte din Autostrada Nordului.

2 comentarii

  • Fonduri poate vor fi….dar alte variante nu sunt?
    Chiar este necesar pasaj suprateran ?!?
    Nu mai facil ar putea fi accesul pe la herghelie pentru cei care vin din Est , iar pentru cei care vin din Vest pe strada din drumul spre Rus ( traversarea CFR fiind făcută , iar spatiu pentru așteptat la barieră suficient până în intersecție) , doar sa se modernizeze străzile mai fiind de fapt.

    13
    4
  • Tu chiar ai crezut că se va face pasaj subteran, suprateran sau orice alt fel de pasaj? LOL. Nu se va face absolut nimic, au aruncat doar niște vorbe goale în vânt și atât va rămâne. După 1 an de când au făcut podul peste Someș, vezi-doamne *centură*, camioanele tot prin centru trec, pentru că drumul s-a surpat (era de așteptat). Nici în ziua de azi nu au reușit să îl consolideze. În Beclean sunt montate semafoare de 4 ani, dar nu au fost în stare să le pună în funcțiune. Și voi visați la pasaje subterane cu un drum unde 95% din timp traficul este extrem de redus, spre zero.

    31
    3
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.