Sucursala Regională CF Cluj a desemnat câştigătorul procedurii de licitaţie publică pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de reabilitare și modernizare a Stației CFR Beclean pe Someș.
Contractul de proiectare și execuție, în valoare de 37.237.344,50 lei fără TVA (44,3 milioane lei cu TVA, circa 8,9 milioane euro), a fost câștigat de asocierea SC Construct ING – ISPCF SA – Prima Construct SRL – Pro Ami’s Consulting SRL.
Contractul de achiziție publică va fi încheiat la finalul perioadei legale de contestații.
Finanțarea este asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transporturi și de la bugetul de stat, durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor fiind de 29 de luni.
Proiectul pentru Stația CFR Beclean pe Someș presupune:
- clădire nouă pentru călători
- spații interioare moderne cu săli de așteptare, case de bilete, spații speciale cu destinația ”Mama și copilul”, spații comerciale
- modernizarea grupurilor sanitare, inclusiv grupuri sanitare pentru persoanele cu dizabilități
- modernizarea peroanelor de la linia 2
- marcaje direcționale (colorate și tactile) pentru persoanele cu deficiențe locomotorii, bănci pentru călători, sistem audio și electronic pentru informarea publicului călător, sistem video de supraveghere, panouri informative, panouri publicitare, rețea Wi-Fi etc.
- parcare auto și rastele pentru biciclete
- spații pentru activitate feroviară
- modernizarea instalațiilor de telecomunicații, siguranța circulației
- reamenajarea spațiilor verzi
Gara Beclean pe Someș a fost construită odată cu linia ferată în anii 1885-1886, fiind inaugurată în 3 mai 1886 ca parte din tronsonul Dej-Bistrița. În anul 1978, stația avea 8 linii de circulație și una de manevră, la care se adăugau o linie pentru podul basculă și una pentru depozitul de cereale al Bazei de recepție. Ulterior s-a ajuns la 12 linii de circulație și manevră, o linie de evitare, precum și o linie de racod cu Întreprinderea Metalurgică Beclean și balastiera de agregate. Apoi au fost lungite liniile II și IV, instalate aparate de cale noi cu duble joncțiuni și s-a mărit tipul de șină, pentru a se putea prelua traficul sporit.
Pacat ca au demolat gara austro-ungara, care avea o arhitectura eleganta. Asta noua cu 5 milioane de euro arata ca un magazin Profi.
@Dan
Gara a fost demolată pentru că era ”prea elegantă” 🙂 elegant de mică
îți dau dreptate cu ”aspectul nou” + ”Mama și copilul” (???)
(pe vremea mea era ținta infanteriștilor)
pt. exemplificare:
Carte poștală ”1907 Bethlen Vasútállomás” ( gara din Beclean )
https://static.darabanth.com/images/3/0/3013163.jpg
Foarte bine că se modernizează gara dar trebuie schimbate șinele că sunt de 50 de ani și merge trenul cu 30 km la ora