Actualitate

Cum vrea CJ să modernizeze drumul ”Poarta Transilvaniei”

”Am vorbit foarte mult despre DJ 172 D, mai exact ”Poarta Transilvaniei”. Din păcate, sunt blocate toate măsurile europene. Eu aștept cu încredere că guvernanții vor deschide această axă de finanțare, avem pregătite toate documentele pentru a moderniza acest drum extrem de important. Sunt cinci tronsoane. Eu mi-aș fi dorit să fie unul singur, însă UE ne-a tăiat banii. Sumele repartizate către ADR Nord-Vest pentru infrastructura de drumuri județene sunt mai mici decât ne trebuiau nouă la acest drum. Studiul de fezabilitate ne spunea că e nevoie de circa 100 de milioane de euro, iar la ADR Nord-Vest sunt 92 de milioane de euro pentru toate cele șase județe. Atunci am revizuit toate studiile și am tăiat tot ce putea fi tăiat. Drumul este împărțit pe cinci loturi, pentru depunere pe POR sunt din intersecția cu Mureșenii Bârgăului până în Ilva Mare, în total trei loturi. Mai rămân lotul din Ilva Mare până în Lunca Ilvei și Mureșenii Bârgăului – Mița. Acestea sunt depuse încă din ianuarie la Ministerul Dezvoltării pentru finanțare prin PNDL, deci loturile 1 și 5 sunt depuse la MDRAP. Celelalte trei tronsoane au rămas pregătite pentru depunerea pe POR, acolo ne încadrăm cu suma care revine județului nostru după ce se deschide axa respectivă”, a declarat președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan.

CJ a aprobat la sfârșitul anului trecut Documentaţia pentru avizarea lucrărilor de intervenţie (DALI), revizuită şi actualizată, şi a indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului “Modernizare DJ 172 D: Mureșenii Bârgăului (DN 17) – Lac Colibița – Colibița – Bistrița Bârgăului (DN 17) – (DN 17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (DN 17D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei – limită judeţ Suceava, judeţul Bistriţa-Năsăud” (”Poarta Transilvaniei”).

Lungimea reală a drumului este de 85,591 km. Investiția preconizată este împărțită în  loturi, având o lungime totală de 79,274 km. Valoarea totală a investiţiei (cu TVA): 346.194.027 mii lei, adică 78.147.636 euro. Valoarea investiției de bază (cu TVA): 307.999.012 lei – 69.525.736 euro.

Documentația a fost structurată și elaborată pe 5 loturi, după cum urmează:

Lot 1 – km 0+000-11+578: Mureșenii Bârgăului – Colibița, 11,578 km

Investiție totală: 78 779,590 mii lei (6.804.249 lei/km) / 17.783.203 euro (1.539.948 euro/km)

Investiție de bază: 70 112.786 mii lei (6.055.691 lei/km) / 15.826.814 euro (1.366.973 euro/km)

Tronson 1 km 0+000-5+115 Mureșenii Bârgăului – Int. cu DJ 172 D Lot 2

Tronson 2 km-5+115-11+578 Int. cu DJ 172 D Lot 2 – Colibița

Lot 2 – km 18+045 – 35+055: lac Colibița – Bistrița Bârgăului – Prundu Bârgăului (int. cu DN 17), 17,010 km

Investiție totală: 64.887.621 lei (3.814.674 lei/km) / 14. 647.318 euro (765.982 euro/km)

Investiție de bază: 57.720.006 lei (3.393.298 lei/km) / 13.029.347 euro (765.982 euro/km)

Lot 3 – km 40+732 – 54+842: (Int. DN 17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică, 14,110 km

Investiție totală: 63.888.645 lei (4.527.898 lei/km) / 14.421.816 euro (1.022.099 euro/km)

Investiție de bază: 56.840.651 mii lei (4.132.796 lei/km) / 12.830.847 euro (909.344 euro/km)

Lot 4 – km 56+556 – 75+353 : Ilva Mică (int cu DN 17 D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei, 18,797 km

Investiție totală: 70.361.653 lei (3.743.238 lei/km) / 15.882.992 euro (844.975 euro/km)

Investiție de bază: 62.588.795 lei (3.329.723 lei/km) / 14.128.396 euro (751.630 euro/km)

Lot 5 – km 75+353 – 93+132: Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei – limita sit Natura 2000 (zona cabanei Silhoasa), 17,779 km

Investiție totală: 68.274.565 lei (3.840.180 lei/km) / 15.411.866 euro (866.858 euro/km)

Investiție de bază: 60.736.774 lei (3.416.209 lei/km) / 13.710.333 euro (771.153 euro/km)

Ce se va realiza: lungime carosabil: L = 79,274 km, Pc = 4,00-6,00 m, lungime trotuare modernizate/realizate – 8,322 km, lungime pistă de cicliști nouă construită – 12,819 km, stații de transport public cu alveole – 42, șanţuri și rigole: 102.433 m, dren longitudinal: 8.795 m, podeţe: 295, ziduri de sprijin (gabioane și ziduri din beton armat): 26.537 m, amenajare torenți: 15, semnalizare verticală (indicatoare): 2.112 buc., semnalizare cu avertizare luminoasă la treceri de pietoni: 94 buc., semnalizare orizontală (marcaje longitudinale): 229,3 km, parapet de siguranță: 22,827 km, consolidare versanți – 1.719 m, poduri: 26 (7 poduri noi, 12 poduri – reabilitare, 5 poduri – reaparații, 1 pod – amenajare albie, 1 pod – fără intervenții).

Consiliul de Dezvoltare Regională NV a aprobat în aprilie proiectul strategic de transport Transilvania Nord, în care este inclus și drumul ”Poarta Transilvaniei”. Traseul regional se bazează pe baza analiza conectivităţii la reţeaua TEN-T şi necesitatea conectării zonelor turistice şi industriale la reţea prin intermediul unei reţele secundare de drumuri judeţene viabile (cu stare tehnică adecvată). În funcţie de finanţările existente, proiectul va putea fi finanţat parţial din Programul Operaţional Regional 2014-2020.

CJ Bistriţa-Năsăud a comasat în 2014 patru drumuri judeţene, DJ 173 D, DJ 173 A, DJ 172 C şi DJ 172 D, într-unul singur. În urma comasării, traseul DJ 172 D arată astfel: Mureşenii Bârgăului (DN 17) – Lac Colibiţa – Colibiţa – Bistriţa Bârgăului – Prundu Bârgăului (DN 17) – Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (DN 17 D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei – lim. jud. Suceava, cu lungimea de 85,5 km.

7 comentarii

  • Cred ca este o greseala de denumire a drumului. Din ce vad pe harta acest drum are Km 0 in DN 17, nu in 17D si in acest caz denumirea drumului de DJ 172D este gresita. El a fost corect definit atunci cand avea originea de pornire din DN17D

    • Doru, te-ai bagat si tu in seama exact ca in povestea aia cu…. Pe bune, asta conteaza, denumirea?

    • Da conteaza, pentru ca da peste cap celelalte denumiri date drumurilor judetene si care trebuie sa respecte o regula pe tot teritoriul Romaniei si altii chiar o respecta. Asa ca nu vad cine vrea sa se bage-n seama si e valabil penru ori cine, daca nu esti in domeniu e mai bine sa taci ca altfel sigur spui prostii. Asa ca…

    • Are dreptate doru!
      Trebuie sa se respecte aceste numerotari.
      Tie trolebuze ti-ar place ca autostrada soarelui sa aiba denumirea DN 17?

  • Greseala este ca pe harta prezentata, nordul se gaseste in localitatea Feldru.
    Nu e adevarat!
    E o grosolanie grava!
    Nordul este in Bargau, in bistrita Bargaului, l-am vazut chiar azi dimineata mergea la moara!

  • Deci, drum judeţean cu un milion de euro pe kilometru? Mda… Se vede ca e an electoral si unora le trebe un milion de euro pe zi de campanie. Mai revizuiti odată toate studiile. Poate totuşi mai puteţi tăia ceva…

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.