Primăria comunei Livezile, care administrează singurul târg auto din judeţ, a amplasat un indicator chiar la ieşirea din localitate spre Bistriţa prin care interzice parcarea autoturismelor pe domeniul public al comunei.
Regula însă nu e respectată de nimeni, iar autorităţile locale nu fac nici ele nimic pentru a face ordine în zonă unde duminica dimineaţa, atunci când are loc târgul de maşini, e un haos de nedescris.
Cei care vin la târg îşi parchează maşinile până aproape de calea ferată care nu este semnalizată cu barieră.
La această trecere la nivel cu calea ferată au loc multe accidente, fiind una dintre cele mai periculoase din judeţ.
La Livezile la targ vin smecherii din bistrita care se descarca (parcand cum vor!!!) asa cum fac diasporenii cand vin in concediu in romania!
Tiganeala din livezile ce sa mai…
Țigăneala, în concepția unor oameni, este o expresie peiorativă a unor semeni, un dispreț față de cel de alături, chiar față de o etnie cu care ”soarta” i-a pus să conviețuiască, în cazul de față fiind vorba de rromi. Caracteristica aceasta provine de la faptul real, că o anumită categorie a acestei etnii s-a ocupat de ”sfârnărie”, adică de comerțul cu cai, cumpărarea și vânzarea acestor animale nobile, care le asigurau traiul ”nomad” într-o anumită perioadă a existenței lor. Acest lucru este atașat acestei activități desfășurată săptămânal la Livezile, prin preocuparea consiliului local și a primarului comunei, cei care au considerat că mai fac rost de niște venituri la bugetul comunei. Este un lucru lăudabil. Însă nu au stabilit concret ”regulile jocului”, deoarece nu au ținut cont de toate problemele ce se generează prin acest ”joc”, pe de altă parte nici nu sunt atenți la respectarea, cel puțin a regulilor stabilite și la modalitatea de sancționare a celor care încalcă aceste reguli și alte legi care au acțiune în acest areal. Mă refer la staționarea, pe timpul cât are loc acest târg. Codul rutier interzice staționarea în imediata vecinătate a căii ferate, în special la trecerea la nivel cu calea ferată a mijloacelor de orice fel care îngreunează sau obturează câmpul vizual al conducătorului automobilului care are de traversat linia ferată și este obligat să se asigure înainte de traversare pentru a evita orice risc și eveniment nedorit. Primăria și CL (consiliul local) din această cauză a amenajat o parcare în dreapta DN 17, pe direcția de mers spre Bistrița, dincolo de trecerea la nivel cu calea ferată, la ieșirea din Livezile, dar a uitat de scopul propus și au pus un indicator de interzicere a parcării pe domeniul public al comunei. Din această cauză, duminică de duminică, fiind că nu există barieră, fiecare automobil trebuie să oprească, să se asigure (dar n-are vizibilitate) și să pornească, iar de o parte și alta șoselei și a trecerii la nivel fiind staționate automobilele pentru participare la târg pe o lungime de cca 4-500 de m, se reduce viteza de traversare, formându-se cozi kilometrice atunci când e târg, dar și în zilele de lucru în timpul orelor de vârf. Dar pentru că această problemă a încălcării legilor care au valabilita-te în România a ajuns în discuție, cum s-ar zice, mi-a picat la ”țanc”, nu pot să nu amintesc de o altă încălcare a legilor cu privire la trecerea la nivel cu calea ferată și la Legea sistematizării construcțiilor, de care se vede că Primăria Livezile și Consiliul Local nu țin cont și le încalcă. Este vorba de această dată tot de ieșirea din localitatea reședință a comunei, pe DJ () care leagă DN 17 cu localitățile Dorolea și Cușma, care are o trecere la nivel cu calea ferată fără barieră, într-o zonă cu vizibilitate redusă din cauza curbei pe care circulă trenul. În stânga DJ, în acest punct există gospodării, iar proprietarul celei așezată paralel, lângă linia ferată, și-a ridicat o anexă în decursul anului 2018 (cel puțin a finalizat-o), presupun cu aprobarea CL, care are atribuții în aplicarea legilor care reglemen-tează regimul construcțiilor, care trebuie să aibă autorizarea organului comunal de decizie, obturând și mai mult vizibilitatea, reducând-o la circa 10 m în stânga direcției de mers spre Cușma, distanță insuficientă în vederea luarea măsurilor pentru evitarea riscului unui accident în acest loc, unde pe parcursul anilor, chiar și neexistând această construcție, au avut loc accidente cu efecte tragice. Am adus în discuție și această problemă, deoarece simțul civic mă obligă, pe de altă parte, acest punct este traversat zilnic de sute de oameni, iar cei în drept să ia măsuri nu o fac. Acest comentariu îl voi posta pe Facebook și-l voi aduce și la cunoștința Președintelui Consiliului Județean Bistrița-Năsăud !
Domnule, spune-le țigani, nu fi ipocrit spunându-le rromi. Chiar și ei își spun țigani. Cerința de a le spune rromi este o prostie și o acțiune subversivă la adresa națiunii române. Termenul de țigan nu e neapărat peiorativ, sunt țigani mai bine integrați și sunt țigani mai înapoiați.
Oare străinii de ce nu le spun la țiganii lor prescurtarea nației lor, respectiv: nemții-germi, italienii-itali, francezii-franci, spaniolii-spani etc.? Normal, rușii le-ar spune ukrai.
Dupa mintea romaneasca care spune ca regulile sunt facute ca sa fie incalcate sau ca regulile sunt facute pentru fraieri dovada vie ca smecherii pot sa parcheze unde vrea muschiul lor!