Actualitate

De ce avem trafic infernal la orele de vârf în Bistrița? Iată cifrele oficiale

Rombat

În Bistrița sunt înregistrate 52.115 vehicule, există doar 192 km de străzi în oraș, media fiind de 271 de vehicule / km de stradă – printre cele mai mari densități din România, a precizat primarul Gabriel Lazany.

”De ce avem trafic infernal la orele de vârf în Bistrița.

52.115 vehicule înregistrate în municipiu. Doar 192 km de străzi în oraș. 271 vehicule / km de stradă – printre cele mai mari densități din România.

Dacă le-am pune bară la bară, mașinile din Bistrița ar forma un șir de 234 km – cât drumul Bistrița-Cluj dus-întors. Sau până la Brașov!

Între 9.000 și 14.000 de vehicule tranzitează zilnic DN 17 – iar acest trafic trece prin oraș, nu pe lângă el.

Zeci de mii de oameni vin anual la Spitalul Județean și Policlinică – majoritatea din afara municipiului.

661 vehicule la 1.000 de locuitori în Bistrița (Alba Iulia – 474, Media României – ~400).

Concluzie? Bistrița are aproape un vehicul pentru fiecare adult (59.900 adulți în oraș), dar o infrastructură proiectată pentru un oraș cu mult mai puține mașini. De aici blocaje, nervi și ore pierdute în trafic. Și totuși… există soluții. Despre ele – în curând”, a menționat pe Facebook primarul Bistriței, Gabriel Lazany.

La rândul său, deputatul Daniel Suciu, președintele PSD Bistrița, a postat: ”Bistrița nu este doar un oraș cu multe mașini. Este un oraș cu prea multe mașini pentru o infrastructură proiectată pentru alte vremuri. Zona centrală este 80% construită acum câteva secole! Traficul nu este un accident, este rezultatul matematic al cifrelor. De la preluarea mandatului administrației Lazany studiem toate aceste date și am căutat soluții. Le vom prezenta tuturor bistrițenilor pentru că împreună vom lucra pentru un trafic mai accesibil!”.

36 comentarii

    • Singura soluţie este construirea Centura pe la Budac care să scoată tot traficul de tranzit poluat care aglomerează oraşul.
      Testul sunt frecţi triste la picior de lemn.

      147
      5
    • Voi aţi nenorocit circulaţia din Sudul oraşului cu tot felul de bazaconii 🤣😂🤣😂🤣. Şi urmează şi altele care vor nenoroci şi mai nasol circulaţia: Coridorul de NEmobilitate urbană afetent Centrului Vechi şi promenada p….li.
      Din cauza voastră se circulă nasol în Bistriţa.
      Pe strada Codrişor sar putea circula foarte bine cu maşina pe ambele sensuri şi ar fi foarte bine pentru sudul orașului însă voi vreţi să faceţi acolo promenda p….li să se plimbe urşii pe acolo că dacă mergi acum pe acolo nu o să vezi ţipenie de om să se plimbe.
      Pe strada Codrişor nu sunt prorietăţi aşa că circulaţia auto necesară acolo nu va încurca pe nimeni.

      133
      12
  • Radiografia conducerii PSD. Ovidiu cretu 12 ani primar. Radu Moldovan 12 ani presedinte de consiliu judetean. Nu centura nu strazi noi… pârtii de ski, mere si struti.

    124
    4
    • Noroc cu centurile făcute de PD/PNL Vasile Moldovan şi Nelu Turc, care tot 12 ani batuti pe muchie au condus Bistrita. 😆🤣

      44
      42
    • Oare linile verzi pe pereţi nu au fost făcute de voi şi acum mai aveţi nesimţirea tot voi să veniţi să daţi soluţi ?!
      Dacă aţi fi citit comentarile oamenilor care ciculă zilnic prin oraş şi ştiu din experienţa cotideană ce trebuie făcut nu sar fi ajuns aici însă voi bad-man aţi făcut doat prostiile cele aveţi în vidul dintre urechi la cate aţi adăugat prostiile şi mai mari ale lui zero voturi & co

      123
      7
  • Știți cum e la noi? Întâi vine traficul, apoi vin ideile. Și, ca de obicei, Suciu – omul vorbelor goale – vine ultimul, cu explicațiile.

    85
    2
    • Suciule oare nu voi aţi distrus toată criculaţia din oraş cu pietonalizarea străzii Liviu Rebreanu ?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      122
      12
  • Volumul de masini nu e singura problema. Problema e cat de incet se misca acest volum de masini prin oras.
    Noi avem probleme simple care daca ar fi rezolvate ar ajuta traficul simtitor:
    – treceri de cale ferata nesemaforizate, unde fiecare masina trebuie sa opreasca si sa se asigure.
    – treceri peste calea ferata desfiintate la care fiecare masina trebuie sa incetineasca, altfel ii zboara rotile.
    – intersectii imposibile unde tot timpul se face coada, ca cea de la Dedeman, care daca ar avea doua benzi s-ar debloca simtitor.
    – masini parcate aiurea care de multe ori blocheaza o banda.
    – servicii publice, precum colectarea gunoiului, asfaltari, udat flori, etc, care se fac fix in orele de varf si care s-ar putea face inafara acestor ore, dar si scoli de soferi care intra cu cursanti neexperimentati unde e traficul mai greu.
    – treceri de pietoni nesemaforizate unde trebuie sa astepti dupa fiecare pieton

    Latirea la doua benzi a tuturor drumurilor si conectarea drumurilor care momentan sunt infundate, acolo unde se poate face acest lucru, sunt alte solutii absolut necesare pentru crearea de rute alternative si diluarea traficului de pe arterele principale.

    99
    4
  • Pentru ca majoritatea institutiilor publice si intreprinderilor care fac afaceri au cam aceleasi programe de functionare. Pentru ca oamenii se trezesc si pleaca spre serviciu cam la aceleasi ore.Pentru ca multi oameni s-au dezvatat sa mearga pe jos . Pentru ca cei mai multi se simt jigniti in amorul propriu sa utilizeze mijloace de transport in comun. Pentru ca multi vreau sa arate ce bine o duc si isi folosesc bolizii din dotare si cand nu e cazul.Pentru ca politia desi cunoaste bine unde sunt punctele de strangulare , ignora activitatea de dirijare a traficului , cea care poate descongestiona si fluidiza traficul , preferand alte activitati aducatoare de “castiguri”. Pentru ca pe multe strazi , ca nicaieri in lume , s-au amenajat asa-zise parcari rezidentiale. Pentru ca (inca!) lipsesc parcari la intrarile in oras. Ma opresc aici , lasand si pe altii sa semnaleze eventuale alte cauze. Evident cunoscand cauzele , administratia poate incerca sa mai rezolve din efectele traficului “infernal”. Cu mare drag.

    63
    81
    • Leo le zice bine si chiar nu pricep de ce are atatea dislike-uri la comentariu. De aici trag concluzia ca marea majoritate e compusa din oameni prosti, care nu au bun simt, tarani, mai pe scurt, care habar nu au si nu vad care sunt adevaratele probleme. Recomanda-i prostului sa isi parcheze masina intr-o parcare amenajata si sa mearga cateva sute de metri pe jos, ca te baga si te scoate de unde ti-e lumea mai draga.
      Am observat acest fenomen la mai multe comentarii de pe aici si deduc ca suntem inconjurati de ignoranti si oameni prosti!

      38
      69
    • Bistritene, Leo le scrie cu bun simt, atunci când scrie. Necazul este ca activiștii de partid s-au activat pe Whatsapp și au ordin pentru dis-like pentru comentariile care nu aduc o imagine bună partidului. De circa 15 ani citesc cotidian ziarul și înțeleg dincolo de aparente, sesizez mobilizarea de partid. Hai, membrii de partid, da-ti-mi cu dislik!

      32
      55
    • Bistrițene ,nu i mai numi țarani ,că jignești categoria respectivă . Mai bine zi le bistrițăni , cu Ă .

      10
      31
  • Traficul e infernal din cauza faptului că din două străzi alăturate,convergente sau congruente pe una sigur se lucrează, pe cealaltă sigur se va lucra sau va fi contestată lucrarea în timpul execuției sau execuția în timpul lucrării sau mai există o variantă, una din cele două străzi date exemplu mai sus POATE, DE CE NU, să devină și linie colorată sau bandă de alergare pt guțanii de Bistrita, asta vă rog extrapolați la nivelul întregii rețele stradale și poate o să realizați faptul că mașinile pe străzi nu sunt multe, ele( mașinile) nu au pe unde circula.Restul explicațiilor sunt praf în ochi sau mai rău motiv de inventat noi și noi biruri, azi mâine cei care utilizăm autovehicule o să fim duși în piața publică și biciuiți în fața marii adunări orășane.Ferească………..

    68
    3
  • Faceti ba aeroport ca azi maine joaca Gloria in Champions League si nu are unde ateriza Barca , Real , Man City etc 😂😂😂

    39
    10
    • Aeroportul de la Bistriţa trebuie să se facă însă nu pentru fotbal ci pentru Bistriţeni.
      În curând se vor întoarce oamenii acasă de sărbători şi iar o să auziţi urături cu ” plăcuţe suedeze ” şi o să aveţi iarăşi surprize la vot dacă nu inteprindeţi nimic pentru construirea Aeroportului de la Bistriţa.

      68
      18
    • De Ziua Naţională pe online deja au început discuţile despre venirea acasă de Sărbători am o certitudine că nici Lazany şi nici Moldovan nu vor să afle în ce termeni se vorbeşte despre ei în legătură cu Aeroportul de la Bistriţa sau mai bine spus în legătură cu lipsa Aeroportului de la Bistriţa.

      57
      10
  • Dacă,:
    1. Aveam centură, traficul greu și f. greu, cei în tranzit nu aglomerau tronsoanele Bistrița-Unirea și Bistrița-Viișoara;
    2. Daca poliția locală ar verifica plata parcărilor multe mașini ar rămâne la domiciliu și nu ar aglomera traficul”
    3. Dacă poliția ar interveni împotriva celor parcați după bunul plac și a celor opriți “pe avarii” ar fi loc pentru circulat.

    26
    36
    • @ vasileeeeeeeee mamă ţi-se văd c……

      În primul rând centurile nu trec prin oraş de aceea se numesc oficial variante ocolitoare.

      În al doilea rând este lafel ca în primul rând.

      70
      9
  • Trebuie să se revină , în interiorul orașului cel puțin, la circulația alternativă , după numerele de înmatriculare: cu soț și fără soț. Concomitent cu asigurarea transportului public gratuit și majorarea impozitului pe mașini mici , cel puțin la dublu, precum și a costurilor locurilor de parcare.Circulația individuală – câte unul în mașini de 2000-2000 cm3 trebuie descurajată, mai ales în localități. Face bine la mediu și la sănătate. Vom socializa pe autobuzul 4 și vom deveni mai umani.

    17
    93
  • Daca tot va-ti dat seama(cam tarziu) ca zona centrala este inghesuita,de ce insistati cu transformarea in pietonal a strazilor Sincai,Dornei,Titulescu,Vasile Alecsandri,Ecaterina Teodoroiu, Dogarilor si Piata Centrala, in situatia in care nu exista o varianta de tranzitare a orasului prin partea sudica?

    42
    6
    • @ Lucian, Există o posibilitate pentru traficul din sudul oraşului şi anume trasformarea străzi Parcui într-un bulevard cu 4 benzi de circulaţie, este suficient loc pentru acesta iar parcu să fie mutat sus în poieniţa din mijlocul Păduri Codrişor.

      63
      11
  • De ce a refuzat primarul sa faca pasajul subteran str. garii- str. tarpiului si a pierdut banii de finantare ?De ce nu se face o strada de la radiatoare la vama unde a fost calea ferata uzinala dezafectata, strada noua zefirului- drumul cetaii, strada noua pe langa fabrica de radiatoare , fabrica de sticla-drumul cetatii? Faceti strazi noi daca vreti sa rezolvati cu traficul, numaratul masinilor nu ne ajuta cu nimic.

    19
    50
    • Pasajul subteran gării – tărpiulu este criminal va produce accidente grave soluţia era pasarela adică Internodalul pentru care aveam finaţare Europeană şi aveam contract semnat chiar cu constructorul la care Turc ia dat cu piciorul.
      Strada care înlocuieşte calea ferată dezafectată de la radiatoare până la vamă este o soluţie excelentă.

      47
      6
  • Aduc in atentie str Cuza Voda, o strada modesta, cu doua sensuri, cu imobile parter fara infrastructura adaptata traficului greu. Acest aspect vine peste problemele de utilitati ( canal, ape pluviale?) vechi si neadaptate actualei situatii a fondului construit. Aceasta artera este acum utilizata pentru autobus, masini mari, are embuteiaje aproape toata ziua, inclusiv doua statii autobus, parcaj interzis (fara identificare a unor zone de parcare adiacente macar pentru urgente sau vizitatori). Locatia de la fosta Drumuri si Poduri poate oferii un spatiu necesar parcajelor si cresterii importantei Str. Zefirului, in preluarea traficului. Acest trafic coplesitor are un impact negativ asupra locuitorilor si constructiilor din zona.

    11
    11
  • Pentru cei obsedați de construirea aeroportului.
    Căutați pe internet date despre aeroporturile din Arad, Oradea, Tulcea. Cel din Arad are mai mulți angajați decât pasageri.

    11
    39
  • Multi analfabeti functionali posteaza la acest articol.
    Voi stiti care sunt conditiile construirii unui AEROPORT ?
    Bistrita nu va trece de 250.000 de locuitori in veci si atata timp cat la 95 km avem Aeroport International la TG. MURES si la 100 km altul si mai mare la CLUJ NAPOCA orasul nostru nu pupa asa ceva.
    Nicaieri in UE nu se intampla o minune pe care voi o doriti asa doar la plezneala.
    Puneti mana si informati-va corect macar sa nu muriti prosti.

    13
    49
    • Zero voturi referitor la ultima ta propoziţie 99% din Bistriţeni nu sunt în cazul tău 🤣

      41
      3
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.