Actualitate

De ce nu este drumul Bistrița-Dej o prioritate în PNRR și cum ar putea fi realizat

”Drumul expres Bistrița-Dej se afla în luna aprilie în faza în care o contestație soluționată definitiv și irevocabil de Curtea de Apel a obligat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să reevalueze ofertele pentru realizarea studiului de fezabilitate. Din acest punct de vedere, proiectul nu a fost considerat ca fiind un proiect matur în sensul a ceea ce prevede PNRR”, a declarat deputatul PNL Diana Morar.

Ea a explicat: ”Toți banii pe care îi primește România pe acest PNRR trebuie cheltuiți până la data de 31 decembrie 2026. Asta înseamnă că orice proiect inclus pentru execuție și inaugurare trebuie să fie gata până la data respectivă. În caz că unul dintre proiecte nu este gata, acest lucru atrage anularea tuturor proiectelor. Și atunci întrebarea logică este: cine își asumă să introducă proiecte care nu e sigur că se vor putea finaliza până la data limită de 31 decembrie 2026? Nu a depins de nicio decizie sau voință politică, pur și simplu a depins de modul în care se aplică legislația în acest domeniu. Se știa de la bun început că acest proiect nu avea cum să intre pe PNRR ca fiind un proiect matur pentru că nu avea nici măcar un studiu de fezabilitate. O să vedeți în PNRR doar anumite tronsoane de drum, pentru că ele sunt avansate, au studiul de fezabilitate sau chiar proiectul tehnic deja parcurs și sunt proiecte care se pot finaliza până în 2026. Aceasta este condiția la PNRR, ca banii să fie absorbiți rapid, pentru ca la finalul lui 2026 să se încheie această infuzie de capital în statele membre UE”.

Diana Morar a menționat că proiectul drumului Bistrița-Dej este unul de rezervă în sensul în care, dacă anumite proiecte nu îndeplinesc alte condiții, ar putea intra acesta pe listă, însă ar fi posibil numai cu anumite condiții și dispense pentru a fi agreat.

Ea a adăugat că acest proiect are șanse mici să fie realizat prin PNRR, dar se poate prioritiza pe o altă axă de finanțare. ”Este o prioritate în planurile CNAIR, însă pe axă POR și nu prin PNRR. Aceasta este realitatea”.

Drumul expres Bistrița-Dej nu apare decât în lista cu proiecte de rezervă în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). El este menționat în Anexa 4 – Proiecte de rezervă propuse, unde sunt în total 27 de drumuri în această situație, Bistrița-Dej fiind la poziția a 16-a.

https://www.facebook.com/moraroliviadiana/posts/356670499350957

5 comentarii

  • Ideea este ca Robert al nostru ar trebuii sa-si prezinte demisia atit din parlament cit si din PNL. De ce? Pentru simplul fapt ca a mintit cu o nerusinare de neegalat. Daca la randul lui a fost mintit atunci trebuia sa iasa la o conferinta de presa, cind afla adevarul ,unde sa expuna realitatea celor care lau ales sau au crezut in el.Asa procedeaza un politician adevarat.

  • Cei ce nu ati citit cu atentie informatiile ar fi bine sa va abtineti inainte de a posta . Era nevoie de un studiu de fezabilitate . Normal ar fi fost ca presedintele consiliului judetean sa se implice si sa- l faca . Din moment ce acest studiu nu exista proiectul risca sa fie respins si sa fie compromise si alte proiecte . Situatia se va rezolva pe alte cai nu neaparat orin PNRR.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.