Primarul Ovidiu Crețu a menționat că lucrările la Podul Berăriei, construit cu 4,8 milioane lei din bugetul local şi din împrumutul contractat de municipalitate, nu sunt gata și a explicat de ce acesta nu va putea fi deschis până la anul.
”Nu s-au finalizat lucrările la Podul Berăriei, nici n-am insistat foarte mult, pt că strada Faleză a fost atribuită în execuție însă nu am permis începerea lucrărilor în noiembrie ci vor începe imediat în primăvară. Podul oricum nu va putea fi deschis pentru că dacă acea stradă e în lucru nu există debușeu. Strada trebuie să se ridice la înălțimea podului. O parte din stradă e umplută la nivelul podului, o mașină se poate strecura pe acolo deși e periculos, iar jumătate nu, pe jumătatea care nu se vede va fi un zid de sprijin până la înălțimea podului, partea aceease va lărgi la 9-10 metri. E adevărat că podul e mai înalt decât ar trebuie raportat la strada Faleză, însă avizul de la Apele Române ne-a fost dat numai dacă respectăm o secțiune de trecere pentru inundații care se pertrec o dată la 1.000 de ani. Pe partea cealaltă n-am putut înălța, nu puteam înălța drumul. Soluția găsită de proeictanți a fost să îl înalțe în partea cealaltă. Ar fi fost bine ca podul să rămână la înălțimea străzii Faleză, deci cu pantă inversă, pentru că 1.000 de ani nu știu dacă va rezista acest pod. Eu sper să reziste. Cei care ne-au dat avizul au spus 1.000 de ani, dar nu știu dacă inundația aia nu se va întâmpla peste doi ani”, a spus Ovidiu Crețu la AS TV.
Deși inițial era prevăzut ca până la finalizarea podului să se amenajeze și strada Faleză, lucrările vor începe la anul. 1,4 milioane lei s-au alocat pentru amenajarea acestei străzi.
Execuția Podului Berăriei a început în luna martie 2015, constructor fiind SC Dacia Faber SRL Cluj-Napoca. Termenul de realizare inițial era de 18 luni (septembrie 2016). Anul acesta, au fost alocate 2.194.000 de lei de la bugetul local și 1.480.000 de lei din împrumut, în total 3.674.000 lei. În 2015 s-au făcut lucrări de 1,5 milioane lei.
Proiectul prevede: Pod cu o lungime totală de 39,93 m. Lungimea suprastructurii: 37 m. Lăţimea părţii carosabile: 7,80 m. Lăţimea trotuarelor: 4,06 m. Lăţimea totală a podului: 12,36 m. Oblicitate: 70 de grade. Podul va avea o pantă de 2%. Noul pod este dimensionat pentru clasa E de încărcare, convoi de autocamioane A30 şi vehicule speciale pe pneuri V80. Lăţimea părţii carosabile va fi de 7,80 m cu două trotuare de câte 1,50 m lăţime fiecare. Podul nou se va construi cu o singură deschidere de 37 m pe 5 grinzi casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat cu armătură postîntinsă. Placa de beton susţine zona carosabilă cu lăţimea de 7,80 m, şi cele două trotuare pietonale de 1,50 m delimitate de glisiere de protecţie de 0,55 m lăţime spre zona carosabilă, şi parapet metalic pietonal de 0,25 m lăţime spre exterior. Grinzile casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat sunt dispuse la 2,20 m distanţă interax. Accesul pe pod dinspre strada Petru Maior se va face prin construcţia unui sens giratoriu cu două benzi de circulaţie. Accesul spre zona Zăvoaie se va face doar prin drumul principal, care cuprinde două benzi carosabile, cu o lăţime de 3 m fiecare. Proiectarea acestui drum face posibilă legătura rutieră dintre strada Petru Maior şi zona Zăvoaie.
Strada Faleză situată în zona Zăvoaie pe malul stâng al râului Bistrița. Str. Faleză începe din str. Zăvoaie, perpendiculară pe aceasta şi paralelă cu râul Bistriţa până la Podul Berăriei care va asigura legătura cu str. Libertății.
Lucrările cuprinse în cadrul proiectului constau în realizarea sistemului rutier la partea carosabilă, amenajarea unui sistem de canalizare pluvială și menajeră, realizarea racordului dintre stradă și Podul Berăriei prin intermediul unui zid de sprijin, iluminat public. Strada va păstra traseul existent, alcătuit din succesiuni de aliniamente și curbe, ținându-se cont de amenajarea și racordarea străzii cu accesele în curțile riveranilor și intersecția cu străzile laterale. Partea carosabilă are două benzi de 3 m fiecare, un trotuar pe partea stângă de 1-1,5 m adiacent părții carosabile și un trotuar pe partea dreaptă de 1,5 m dispus pe coronamentul digului.
Dirijarea, colectarea și evacuarea apelor se va face gravitațional – prin asigurarea pantelor atât longitudinale cât și transversal ale căii spre 9 guri de scurgere. Rețeaua de colectare și evacuare a apei menajere pornește de la începutul proiectului și continuă până în punctul cel mai de jos al traseului unde se realizează o stație de pompare care va conduce apele printr-o conductă pe sub râul Bistrița până în căminul cel mai apropiat de pe strada Petru Maior. Având în vedere diferența de cotă dintre Podul Berăriei și nivelul actual al străzii, se va face un zid de sprijin pentru susținerea rambleului.
La amenajarea străzii Faleză s-a prevăzut atât iluminat stradal cât și iluminat pietonal. Pe 75 m de la începutul proiectului se vor monta stâlpi cu console pentru iluminatul stradal, iar pe restul proiectului se vor monta stâlpi care vor susține console atât pentru iluminat stradal cât și pentru iluminatul pietonal.
relax, cretule, incompetentule, ai 4 ani la dispozitie sa-l termini, banul circula si trebuie tocat cu simt de raspundere.
si sa fim seriosi, podul ala nu va rezista nici macar 100 de ani, in halul in care e facut la prima viitura s-a zis cu el.
cica cretu spune de pod ca nu tine 1000 de ani pentru a se verifica apa aia care apare odata la 1000 de ani!
apa aia poate sa apara in orice an din cei 999 de ani…ca deja unul a trecut si a scapat !
Solutia gasita de proiectanti e catastrofala. E o rusine ca administratia a acceptat asa ceva. E inadmisibil ca sa faci strazi suspendate din prostie si incompetenta. Daca nu stiti, lasati pe altii. Proiectanti, decidenti, tutti quanti!
Sa vorbesti tu ca EDIL la terminarea unui pod ca este periculos ca o masina sa se strecoare pe langa el, arata ce administratie priceputa avem. In schimb marele popor CHINEZ a construit in timp record cel mai lung si inalt pod de sticla din lume. HA ? CUM VINE ASTA ?
Oare de legea privind siguranta circulatiei pe infrastructura rutiera a uzit cineva la Primarie? Un audit, ceva? Si, din nou, daca orice privat ar fi vrut sa construiasca asa ceva in zona de protectie a drumului n-ar fi primit aviz de la administratorul drumului. Adica de la Primarie. Bine ca primaria care are strazile in grija le organizeaza dupa cum zic aia care reglementeaza pescuitul.
Racordul podului cu strada Zavoaie este dezastruos.Cine a mai vazut racord la 90 de grade si diferenta de nivel de 4-5m pe o suprafata atit de mica.
Ca timpenia sa fie sublima, au prevazut un sens giratoriu la strada Petru Maior, sens giratoriu care ingusteaza drumul. Vai de saracii sofer de TIR.
La sensul giratoriu de pe Libertatii ca sa iei curba catre pasarela, cei cu TIR-uri trebuie sa faca manevre de inainte si inapoi ca sa nu isi indoaie masinile de zidul sensului giratoriu.
Cat a costat tampenia de sens construita cu elemente de zidarie? Cat o garsoniera?
Blocurile de zidarie au fost comandate colorate, montate in randuri pe 3 culori, ca mai apoi sa le vopseasca pe toate intr-o alta culoare. Nu era mai ieftin fara culoare? Era. Dar banii trebuie cheltuiti, cat mai multi ,cat mai multi pentru ca paraindaratul sa fie mare.