Actualitate Recomandări

De ce nu sunt marcaţi km întregi de drumuri naţionale şi judeţene. Răspunsul autorităţilor

Kilometri întregi de drumuri naţionale şi judeţene sunt lipsiţi total de marcaje, cu toate că începând de la ora 17.00 şi până dimineaţa e beznă totală şi există riscul producerii unor accidente rutiere grave. Luaţi la întrebări în şedinţa Colegiului Prefectural, drumarii au avut răspunsuri halucinante.

Şeful Inspectoratului de Stat în Construcţii, Constantin Hada, a fost cel care a atras atenţia că lipsesc marcajele atât de pe drumurile naţionale, cât şi de pe cele judeţene.

„De la ora 5 până dimineaţa la 8 este noapte. Te duci pe drum şi nu vezi nimic. E inadmisibil că nu avem nicio linie. Nu sunt marcaje pe drumurile naţionale. Ştiu că DN 17 C şi D sunt în lucru, dar se aplică acel marcaj galben. Nu ştiu care ideea sau gândirea Secţiei Bistriţa a Drumurilor Naţionale şi a CJ de vreme cu nu aplică aceste marcaje. Şi nici a Poliţiei, nu ştiu cum de le permite”, a spus Hada.

În replică, inginerul şef de la Secţia Bistriţa a Drumurilor Naţionale, Grigore Vlad a spus: „Lucrările de marcaje se fac prin DRDP Cluj şi a fost o problemă în ideea că nu a existat un contract care să acopere toate necesităţile. Noi am solicitat încă din septembrie. Iniţial era vorba de 2 octombrie maxim să se prezinte firma. S-a luat de la Regionala Craiova ca să putem acoperi sectorul DN 17, dar, din păcate, nu ştiu ce s-a întâmplat şi nu a mai ajuns la noi. Acum însă există un contract – noi am solicitat inclusiv pentru drumurile ranforsate – şi ni s-a promis că, în cel mai scurt timp o să se facă”.

El nu a putut preciza ce înseamnă „termen scurt”.

Rodica Botiş de la Consiliul Judeţean a spus că s-a lansat un nou acord cadru pentru marcarea drumurilor judeţene, dar, de o perioadă lungă, este în contestaţii şi nu s-au putut face marcaje decât pe drumurile modernizate.

„Noi sperăm ca, în momentul în care începem un nou acord cadru, să executăm mai multe marcaje. Din păcate acum este prea târziu, vopseaua de marcaj nu o putem pune pe un timp aşa de friguros. Rămâne numai de la primăvară să executăm lucrările după ce va intra în vigoare acordul cadru care este pe patru ani”, a spus reprezentanta Consiliului Judeţean.

Pe de altă parte, deszăpezirea drumurilor naţionale va fi asigurată de o firmă din Cluj, Dacia Asphalt.

„Avem încheiat contractul cu această firmă. Va veni cu 50 de utilaje din care cinci la cerere, iar noi vom suplimenta cu utilajele proprii. Avem cuprins în programul de iarnă o cantitate 6075 de tone de antiderapant şi 100 de tone de clorură de calciu. La nivelul judeţului vom opera în zece puncte, situate în centrele de greutate ale districtelor pentru o mai bună operativitate. Se vor monta pe zona Pasului Tihuţa o mie de metri liniari de parazăpezi, până la această oră fiind montaţi 400 de metri liniari. Avem 450 de tone de sare şi 11 utilaje proprii în baze. Întrucât prognozele prevăd de săptămâna viitoare precipitaţii de lapoviţă şi ninsoare, de sâmbătă vom suplimenta cu şase utilaje pentru Piatra Fântânele, Rodna şi Dealul Ştefăniţei. Referitor la aprovizionare cu sare, la licitaţia din septembrie nu s-a prezentat nimeni. Azi e încă o licitaţie care se ţine la nivelul CNADNR, dar la nivelul DRDP există un stoc de 6000-7000 de tone de sare care va fi folosită până la stabilirea furnizorului de sare”, a spus Vlad.

Rodica Botiş de la CJ: „CJ este în faza de evaluare a ofertelor deoarece licitaţia a avut loc abia în data de 21 octombrie şi sperăm, întrucât am înţeles că la licitaţie s-a prezentat o singură firmă, să dureze foarte puţin perioada de atribuire a contractului. Sperăm ca, până la finele acestei săptămâni, să se încheie şi contracatele cu cei care vor presta servicii. Până în 15 noiembrie când intră oficial sezonul de iarnă, credem că totul va fi în ordine. Noi avem o reţea de 631 de kilometri împărţită în cinci zone: Bistriţa, Beclean, Năsăud, Şieu şi Lechinţa. Am estimat că vom avea nevoie de 10.000 de tone de nisip şi 1300 de tone de sare. Vom acţiona cu 51 de utilaje. Noi nu folosim clorură de calciu, e destul de scumpă. Se foloseşte clasicul nisip şi sare”, a spus ea.

Etichete

18 comentarii

  • ,,vom avea,vom face ,vom actiona…bla,bla,bla,bla..”,dar putin mai la primăvara.Cum ar fi ca si noi toti să plătim rovinieta,asigurarea,accizele,taxa de mediu…putin mai la vară?.Oare de mașinile stricate sau doamne ferește de ranitii și mortii in accidente cine răspunde? Raspunsul ….nimeni! Important pentru politruci sa-si ia diurna de la ATOP,indemnizațiile din consiliile de administratie,iar prostii plătesc,ba mai mult drept recunostintă îi mai si voteza.De amar sa le fie la toti cei vinovati.
    PĂREREA MEA!

  • „Lucrările de marcaje se face prin DRDP”

    Mă întreb, viitoarele victime pe cine ar trebui să acţioneze în judecată.
    Cine poartă responsabilitatea?

    Este o lipsă flagrantă de profesionalism la bugetari iar nemarcarea drumului e un factor agravant major care contribuie la producerea accidentelor rutiere.
    Maşini în coliziune frontală, derapaje necontrolate …
    Urmăriţi cu atenţie, când, unde şi câte victime se vor produce pe drumurile nesemnalizate.
    Familiile vicimelor celor decedaţi ar avea dreptul şi ar putea acuza autorităţile şi cei responsabili direcţi la nivel instituţional, de infracţiunea omor din culpă(Neglijenţă criminală).

  • Halucinante explicații…Până la urmă am înțeles că nu se vor putea face marcaje până la primăvară…Deci se va circula aşa pe bâjbâite…,,până vara viitoare”…când probabil va trebui înlocuit şi ,,maglavaisul” ăsta cu care au acoperit DN 17 , un drum care arăta bine, asfaltul era fin şi marcajele de un real ajutor. Acum în pasu Tihuța se circulă ca prin Algeria…care pe unde îl duce capul. Noaptea, pe ploaie şi ceață e dezastru…şi e drum național…
    Paradoxul e că…nimeni nu se face vinovat…sau poate dl. Cioloş şi guvernul tehnocrat…nu-i aşa?…

  • Este scandalos ce se intampla! Scuze au cu tonele. Tolba cu scuze este plina precum portofelele domniilor lor de bani. Ce ar fi sa pichetam intrarile in sediile lor si sqa nu mai platim rovignete si impozite. Atunci ar sari imediat pe noi. O sleahta de talhari! Stau prin birouri si isi largesc dorsalul de pomana si se joaca de v-ati-ascunselea printre paragrafele legilor. Rusine sa va fie! Veniti bistriteni si votati-i!

  • Am venit sambata noaptea de la Cluj la Nasaud, pe ploaie si pe un drum negru intr-o noapte neagra. Pana la Beclean a fost cum a fost, ca si acolo se lucreaza si lipsesc marcajele, dar de la Beclean la Nasaud am facut aproape o ora in coloana, cu frana la fiecare masina care venea din fata. Nu vedeai nimic.

  • Plin de incompetenți !!!! Plin de incompetenț !!! Suntem o țară plină de incompetenți !!! Purul adevăr ! Inginerul şef de la Secţia Bistriţa a Drumurilor Naţionale, Grigore Vlad și Rodica Botiş de la CJ să-și ceară toți scuze și să nu-și mai încaseze salariile pe următoarele 6 luni …așa în semn de respect față de contribuabil !

    • Mai sunt si competenti si sunt convins ca sunt multi, dar nu incap de incompetenti si de numirile pe criterii politice. Au lipit saracii afise pe vant si ploaie, nu conteaza ca nu e de meseriri, nu conteaza ca e batut in cap, dar e de-al nostru si e baiat bun. Oare va mai dura mult chestia asta? Asa ca sa nu ne mai miram atata.

  • Acea firma din Cluj este de fapt din Bistrita . Cine stie cunoaste .
    Nu mai prostiti lumea .
    Si podul Berariei este facut tot de acea firma din Cluj .

  • cand urci si vrei sa depsesti un camion iti faci cruce si te bagi pe banda din mijloc care si-o adjuca mortul si supravietuitorul!!!!
    cine esti…doar rudele vor stii!!!

  • Domnul Presedinte al Consiliului Judetean Radu Moldovan de ce nu ia pozitie fata de aceasta problema care ii priveste pe toti conducatorii auto de la care se cere sa plateasca taxe de drum? Eu i-am spus despre aceasta problema domnului Prefect dupa o intoarcere de cosmar din Bucovina. Acum sunt trimisi in fata fel de fel de subalterni sa ne astupe gurile cu argumente puerile. Oameni buni! Ne sunt in pericol vietile pe aceste drumuri! Dar Dvs. nu va mai asezati la volan, aveti soferi. Ce va pasa? Numai ca si cu soferi cu tot sunteti in acelas pericol de a cadea in prapastii cu bolizii cu care circulati!
    E incalificabil la ce ne supuneti. Numai bunul simt si etica profesionala ma impiedica sa va scriu in termeni mai duri.

    ASTEPTAM O LUARE DE POZITIE A CELOR RESPONSABILI LA NIVELUL JUDETULUI – NU DIN PARTEA SUBALTERNILOR, CI A DCELOR DE LA VARFUL ADMINISTRATIEI JUDETULUI!

  • „Incercam”, „speram”, „asteptam un raspuns”, „in cel mai scurt timp”, etc. Ei nu pun pe nimeni in pericol si nu-i arde nimeni la bani, in timp ce 1 punct de penalizare in tara asta a ajuns la 10% din salariul minim, iar pedeapsa pt cea mai banala greseala este de minim 2 puncte adica in jur de 15% din salariul mediu in acest judet. Daca i-ar arde fie si cu 1% din valoarea contractuala, sa vedeti ce rpd s-ar misca. Sunt curios cum arata „anexa” cu termenele de executie, hehe.
    In alta ordine de idei, aceste sedinte ar trebui sa aiba ca scop nu de ce nu s-a facut ce nu s-a facut, ci CAND se va finaliza fiecare etapa de executie, cu planul de termene in fata. Dar banuiesc ca multi din cei prezenti la acea sedinta n-au participat la nici una de acest fel, in viata lor

    • Firma din cluj apartine baiatului nu a celui mai mare carpaci . Batranu din Bistrita, sa nu-i dau numele, lucreaza mai rau ca DSP

  • In Sigmir au loc frecvent tamponari deoarece este un semn de circulatie incorect. Este panta, curba si bifurcatie a drumului spre Blajeni si Valea Magherusului iar semnul de circulatie indica drum drept cu prioritate. Evident cine nu stie drumul merge drept si se tamponeaza cu cel ce vine dinspre Blajeni. Pana cand?

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.