În decembrie, pe agenda Consiliului Local Bistrița se va afla un proiect de hotărâre privind modificarea tarifelor de transport public local de persoane, efectuat prin curse regulate de către Transmixt, în municipiul Bistriţa şi localităţile componente, care urmează să intre în vigoare la 1 ianuarie 2020.
La ora actuală tarifele, nemodificate din 2010, sunt: Bistrița – 1,80 lei/călătorie, Bistriţa-Viişoara – 2 lei/călătorie, Bistriţa-Unirea – 1,80 lei/călătorie, Bistriţa-Sigmir – 2 lei/călătorie, Bistriţa-Ghinda – 2,50 lei/călătorie, Bistriţa-Sărata – 2,60 lei/călătorie, Bistriţa-Slătiniţa – 3 lei/călătorie, Viişoara-Unirea – 2,50 lei/călătorie.
Operatorul de transport Transmixt a solicitat majorarea tarifelor, motivând de creşterea costurilor de exploatare, ca urmare a creşterii preţului carburantului, a cheltuielilor cu amortizarea mijloacelor de transport, cele cu munca vie și a cheltuielilor financiare. Media creșterilor de cheltuieli generate de îndeplinirea obligației de serviciu public în perioada 2010-2018 este de 188%, comparativ cu creșterea indicelui prețurilor de consum în aceeași perioadă care este de 119,22%, se arată în proiectul de hotărâre.
Viitoarele tarife:
BILETE
VALABILITATE | PREȚ LEI (TVA INCLUS) | |
BILET | 1 CĂLĂTORIE | 2,50 |
BILET | 2 CĂLATORII | 5 |
BILET | 60 MINUTE | 5 |
ABONAMENTE NOMINALE = abonamente netransmisibile, înregistrate în sistem cu date reale de identificare a beneficiarului, pe baza unor acte de identitate sau a unor liste emise de către angajatori și care pot fi utilizate doar de către titular
NR ZILE CALENDARISTICE VALABILITATE ABONAMENT | NR CALATORII ALOCATE/ BENEFICIAR/ ABONAMENT | LINII VALABILITATE ABONAMENT | PREȚ ABONAMENT LEI (TVA INCLUS) |
1 | 5 | Toate liniile | 9 |
3 | 10 | Toate liniile | 19 |
7 | 15 | Toate liniile | 28 |
10 | 20 | Toate liniile | 38 |
30 | 60 | Toate liniile | 60 |
30 | 120 | Toate liniile | 90 |
180 | 310 | Toate liniile | 233 |
365 | 600 | Toate liniile | 450 |
ABONAMENTE NENOMINALE = abonamente transmisibile, înregistrate în sistem fie cu date reale, fie cu nume de utilizator specificat de către client. Poate fi utilizat de către orice persoană, în limita valabilității abonamentului
NR ZILE CALENDARISTICE VALABILITATE ABONAMENT | NR CĂLĂTORII ALOCATE/ BENEFICIAR/ ABONAMENT | LINII VALABILITATE ABONAMENT | PREȚ ABONAMENT LEI (TVA INCLUS) |
7 | 15 | Toate liniile | 30 |
10 | 20 | Toate liniile | 39 |
15 | 25 | Toate liniile | 48 |
15 | Nelimitat | Toate liniile | 60 |
30 | 60 | Toate liniile | 68 |
30 | Nelimitat | Toate liniile | 105 |
180 | Nelimitat | Toate liniile | 271 |
365 | Nelimitat | Toate liniile | 508 |
Prețuri în alte orașe: Târgu Mureș – 2 lei, Cluj-Napoca, Timișoara, Satu Mare – 2,5 lei, Oradea, Arad – 3 lei, Zalău – 4 lei (2 călătorii).
Multumim PNL. Se pare prima scumpire…. O tara ca afara sau ne am luat tara inapoi!!! Nu ii bai ….asteptam si restul scumpirilor. :))
Sa nu uitam ca deja guvernul Orban a tăiat 2 miliarde de la educație. Cică in campanie promovau educația…..deci se pare ca deja …v ati luat teapa pe următorii 5 ani .
Sunt absolut sigur ca transportul in comun va fi incurajat prin aceasta majorare! 🙂
sunt curios cum vor da restul acuma????
hahahahahahaha
toata lumea stie ca isi bat jos si nu dau rest 2o bani
sa-i vad dupa scumpire
hahahahahahha
Salariul mediu net in Bistrița -Năsăud este 2.500 lei, iar biletul 2,5 lei.
In țările in care se câștigă 2000 €, biletele costă 2 €.
Ce ați crezut? Cā o sa crească salariile iar prețurile o sa rămână la fel?
Nu se poate! Dau firmele faliment! Nu-și acoperă cheltuielile.
lasa salariul, platim taxe la stat iar ei platesc la transmixt sa cirbule mosii si babele gratuit cu plasuta de nu incapi de ei si satu si pe doua scaune numai la noi vezi cu toate papornitele dupa ei
este deci subventionat tot de bistriteni asa ca prostii vb
Și in străinătate pensionarii beneficiază de facilitați, de exemplu bilete la jumătate de preț. Dar gratuit e prea de tot. Plateste domnule/doamnă jumătate de preț, dar nu 0 lei.
In plus biletele cu 50% subvenție acordate pensionarilor NU sunt valabile in orele de vârf: 06-09 și 14-17. Să nu circule când merge lumea la munca/școală.
Pot circula când nu circula aproape nimeni , in intervalul 09-14.
Ce facilitati?Pensionarii castiga mai bine decat majoritatea muncitorilor din sectorul privat!!Cred ca si lor li rusine cand se imprumuta tara ca sa le creasca lor pensiile la nesfarsit ,de catre un psd parsiv care aspira la voturile lor, fara sa se fi uitat in visteria tarii cati bani au avut!!
cred ca dupa celebrul facebuk AI PARCAT CA UN BOU
o sa fac unul si sunt sigur va va avea succes
CIRCULI CA UN BOU – TRANSMIXT RULEZ
si o sa postez poze zilnic sa vezi ce misto va fi
am dat jos si aurolaci cu punga de prenandez
Timp de trei ani ,cat a guvernat ciuma rosie,s au dublat preturile,inflatia nu mai poate fi oprita!!Deci noi trebuie sa platim salarii de sute de milioane la doctori ,la neamurile ciumei spurcate si la toti plimbatorii de bastoane si acte!!Asta ca sa l salveze pe hotul hotilor din psd,care pana la urma a ajuns la bulau,dar tara este pe buza prapastiei!!
Alin esti prost. Asta este cadoul pesedeului in CL pt. pensionarii si asistatii care nu prea au votat cu dancila !
Doresc foarte mult ca cei ce carcotesc ref. la pensionari, sa dea Domnul sa nu ajunga sa fie pensionari, sa circule asa in „lux”. Unde va este respectul pentru cei varstnici? Halal natiune!
Si la Cluj Napoca biletul este 2.5 lei dar ai o multitudine de autobuze, tramvaie, troleibuze, in tot timpul zilei si in orice colt de oras. La noi in loc sa mareasca numarul de autobuze, de exemplu spre Unirea, Casa Agronomului, Transmixt-ul a mai scos din ele. Asa ca, desi calatori sunt mai multi, zona fiind acum mai populata, autobuzele circula mai rar.