Actualitate Economie

Directorul Teraplast: Nu am intrat într-un război al preţurilor. Viitorul depinde de repornirea investiţiilor

Compania Teraplast Bistriţa - producător de sisteme în domeniul instalaţiilor şi construcţiilor din România, director general Traian Simion, anunţă că a obţinut în prima jumătate a anului un profit net de 1,53 milioane lei, faţă de 0,57 milioane lei în aceeaşi perioadă din 2013, iar cifra de afaceri a scăzut uşor.

”Datoriile în scădere cu 10,90% în primul semestru, raportat la perioada similară din 2013; creştere a profitului net, raportat la aceeaşi perioadă din 2013; cifra de afaceri s-a menţinut la un nivel similar celui de anul trecut; creanţele au scăzut cu 6,02% printr-o mai bună colectare a banilor din piaţă”, informează compania Teraplast.

Traian Simion, director general Teraplast SA (foto): ”Suntem în acest moment o companie stabilă din punct de vedere financiar şi operaţional, în ciuda contextului nefavorabil al pieţelor pe care Teraplast activează. În prima jumătate a anului a existat o reţinere în sectorul de investiţii, atât în plan privat, cât şi în plan public. Am reuşit însă menţinerea vânzărilor la un nivel similar celui din anul precedent. În plus am renegociat contractele de credit, astfel încât să reducem costurile de finanţare. Am menţinut de asemenea politicile implementate anul trecut şi anume să avem vânzări profitabile şi am evitat să intrăm într-un război al preţurilor. Avem în acest moment colaborări de succes cu partenerii noştri comerciali şi continuăm dezvoltarea portofoliului de clienţi atât pe piaţa internă, cât şi pe piaţa externă. Evoluţia viitoare depinde în principal de repornirea investiţiilor publice şi private, un motor esenţial în dezvoltarea mediului de business. Investitorii privaţi urmăresc însă ca sectorul public să dea tonul şi de-abia ulterior pornesc motoarele investiţionale”.

Cifra de afaceri a înregistrat în primele şase luni din 2014 o uşoară diminuare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 104,36 milioane lei la 103,14 milioane lei. Evoluţia cifrei de afaceri a fost influenţată de evoluţia pieţelor pe care Teraplast activează, pieţe care în prima jumătate a anului, din informaţiile publice existente, au înregistrat în general scăderi.

Evoluţia rezultatului neta fost susţinută pe de o parte de activitatea operaţională şi noile politici comerciale, iar pe de altă parte de îmbunătăţirea rezultatului financiar. Acesta din urma a fost mai bun cu aproximativ 75% în semestrul I din 2014, pe fondul reducerii cheltuielilor cu dobânzile, ca urmare a diminuării valorii datoriilor şi a renegocierii contractelor de credit existente, dar şi pe fondul scăderii cheltuielilor cu diferenţele de curs valutar.

În perioada, analizată, datoriile companiei către instituţiile de credit s-au diminuat cu 10,90%faţă de primele şase luni din 2013. În structură, datoriile pe termen lung sunt mai mici cu 1,50 milioane lei faţă de primul semestru al anului trecut, iar valoarea datoriilor pe termen scurt este redusă cu 4,83 milioane lei.

În prima parte a acestui an compania Teraplast a continuat proiectele de dezvoltare şi modernizare, realizând investiţii de 0,85 milioane euro, din valoarea totală de 1,33 milioane euro programată pentru 2014. Investiţiile realizate în primele şase luni au vizat în principal linia de business Instalaţii & Amenajări şi au presupus pe de o parte completarea gamei de produse, ca urmare a cererii din piaţă, iar pe de altă parte înlocuirea unor utilaje.

În a doua parte a anului investiţiile vor fi de asemenea orientate înspre creşteri de capacitate şi înlocuire de componente de fabricaţie, pe liniile de business profile tâmplărie, granule şi tâmplărie termoizolantă, dar şi înspre componenta logistică, în principal amenajarea depozitelor regionale.

”Pe lângă implementarea proiectelor operaţionale, în primele şase luni din 2014 ne-am focusat de asemenea pe îmbunătăţirea cash-flow-ului companiei, iar ca rezultat creanţele companiei au scăzut cu 6,02% în primul semestru al anului, până la valoarea de 58,73 milioane lei, pe fondul unei mai bune gestionări a recuperării banilor din piaţă şi ca urmare a politicii moderate de acordare a creditului comercial”, precizează Teraplast.

În februarie 2014 compania a semnat cu BRD un contract de credit sezonier, în valoare de 1.000.000 euro, pentru finanţare achiziţii materii prime. În martie 2014 au avut loc modificări în structura acţionariatului companiei, acţionarul Dorel Goia achiziţionând participaţia deţinută de Societatea de Investiţii Financiare Banat-Crişana în Teraplast, în cotă de 11,34%. În iunie compania a luat decizia de a reînnoi linia de credit în valoare de 3.300.000 euro, accesată de la BRD.

Sursă text şi foto: Teraplast SA

2 comentarii

  • asa este dl. director. dar daca va spun eu cel putin 3 pncte slabe ale Trp va suparati. oricum una peste alta este bine . eu sint multumit si de pret si de evolutie. succes in continuare.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.