La discuţiile legate de ”proiectul de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii ale aparatului de specialitate al Primarului municipiului Bistriţa şi ale serviciilor publice de interes local”, mărul discordiei a fost trecerea în directa subordonare a primarului a serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, iar Floare Gaftone le-a atras atenţia consilierilor că este normal ca acest serviciu să râmână în atribuţia sa.
Deranjat, primarul Ovidiu Creţu i-a atras atenţia că nu este ofiţer de stare civilă.
Consilierul local PDL Gheorghe Tuţă a spus că regretă disputa dintre primar şi secretar şi că nu înţelege necesitatea înfiinţării unui post de administrator public şi ce rol va avea el.
Consilierul local PNL Andrei Rusu a propus ca proiectul să fie amânat, însă aleşii locali au decis prin ca acesta să fie supus la vot.
Secretarul Primăriei Bistriţa a precizat că nu va contrasemna de legalitate în cazul în care proiectul va trece, pentru că întotdeauna a dorit să respecte legea, şi a adăugat că lucrează de 20 de ani în administraţie şi niciodată nu a trecut prin aşa ceva. ”E în joc rolul secretarului, poziţia secretarului”, a spus Floare Gaftone, vizibil afectată, menţionând că documentele conţin multe inadvertenţe şi că documentaţia i-a parvenit pentru verificare doar cu două zile înainte.
Consilierul municipal PSD Constantin Rus i-a transmis doamnei Gaftone că rolul său nu este acela de diriginte sau educatoare, ci acela de a veghea la menţinerea legalităţii.
Cu 12 voturi pentru, o abţinere şi 5 împotrivă, proiectul a fost aprobat în forma propusă de primarul Ovidiu Creţu.
Principalele prevederi ale proiectului sunt înfiinţarea funcţiei de administrator public în aparatul de specialitate, iar serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor Bistriţa este preluat în subordonare directă de către primar.
Serviciul de voluntariat pentru situaţii de urgenţă este preluat în subordonare directă de către al doilea viceprimar.
Numirea şi eliberarea din funcţie a administratorului public se fac de primar, pe baza unor criterii, proceduri şi atribuţii specifice, aprobate de consiliul local, iar numirea în funcţie se face pe bază de concurs; totodată, administratorul public poate îndeplini, în baza unui contract de management, încheiat în acest sens cu primarul, atribuţii de coordonare a aparatului de specialitate.
…..sa se si bata…… pe mine ma deranjeaza ca se mai infiinteaza un post…..de bugetar……pe banii mei! (consilierii aia niste…….prwsti!….atata stiu atata faK)
nu inteleg ce-i cu cucoana asta. adica nu e aleasa, dar nici nu poate fi data afara. practic asta e stapana bistritei. am eu un ghimpe impotriva ei cand mi-a tinut un dosar 5 luni pentru ca era prea ocupata sa-l semneze. cretu macar e ales. cand se lumineaza oamenii ca nu mai e cretu din 2008 pleaca si gata. ramane doar stapana. cat? cat are ea chef!