Actualitate

Distribuitorii de benzină şi motorină trebuie să afişeze la pompă conţinutul de biocarburant

Distribuitorii finali de benzină şi motorină vor fi obligaţi să afişeze la pompă conţinutul de biocarburant din combustibili, conform unui proiect de Ordonanţă de Urgenţă publicat pe site-ul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.

De asemenea, conform proiectului de act normativ, producătorii şi importatorii de autovehicule sunt obligaţi să includă în documentaţia tehnică pe care o pun la dispoziţia utilizatorilor, respectiv cartea tehnică, informaţii privind conţinutul de biocarburanţi din benzină care poate fi utilizat şi, mai ales, cu privire la folosirea adecvată a diverselor tipuri de amestecuri conţinând benzină.

Se permite introducerea pe piaţă, anual, în perioada 1 mai – 30 septembrie, până la data de 30 septembrie 2015, a benzinei cu un conţinut de etanol care are presiunea de vapori de maximum 60 kPa (kilopascal) şi cu o depăşire autorizată a presiunii de vapori pentru benzină cu conţinut de etanol, cu condiţia ca etanolul folosit să fie un biocarburant.

Pe teritoriul României va fi interzisă introducerea pe piaţă a benzinei cu tetraetil de plumb, scrie Agerpres.

Proiectul de Ordonanţă stipulează că se admite introducerea pe piaţă numai a motorinei, destinată autovehiculelor cât şi utilajelor mobile nerutiere inclusiv a navelor de navigaţie anterioară, tractoarelor agricole şi tractoarelor forestiere şi ambarcaţiunilor de agrement, care corespunde specificaţiilor tehnice prevăzute în anexa actului normativ.

Prin excepţie, furnizorii au posibilitatea ca în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă să introducă pe piaţă motorina aflată pe stoc care corespunde specificaţiilor tehnice prevăzute în anexa nr.4 la Hotărârea Guvernului nr.689/2004 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţă a benzinei şi motorinei, cu modificările şi completările ulterioare.

Distribuitorii finali de motorină vor fi obligaţi să afişeze la pompă conţinutul de biocarburant din motorina diesel, în special conţinutul de esteri metilici ai acizilor graşi – FAME.

Începând cu data intrării în vigoare a OUG, va fi permisă aditivarea carburanţilor cu metil-ciclopentadienil tricarbonil-mangan – MMT cu o concentraţie de maximum 6 mg mangan pe litru.

Începând cu data de 1 ianuarie 2014, va fi permisă aditivarea carburanţilor cu MMT cu o concentraţie de maximum 2 mg mangan pe litru. Dacă este utilizată aditivarea carburanţilor cu MMT, distribuitorii de benzină şi motorină sunt obligaţi să afişeze la pompă, o etichetă privind conţinutul de aditivi metalici în carburant.

În cazul apariţiei unor evenimente excepţionale, cum ar fi schimbări bruşte în aprovizionarea cu ţiţei a rafinăriilor din România sau în aprovizionarea cu produse petroliere, respectiv benzină şi motorină, care fac dificilă respectarea specificaţiilor tehnice prevăzute în OUG, Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri va informa Comisia Europeană despre această situaţie. MECMA va putea sesiza Consiliul European în cazul în care decizia CE este contrară.

Până la data de 31 decembrie 2020, furnizorii au obligaţia să reducă, în etape, emisiile de gaze cu efect de seră generate pe durata ciclului de viaţă pe unitatea de energie a carburantului şi energia furnizată, cu până la 10%, în raport cu emisiile de gaze cu efect de seră generate pe durata ciclului de viaţă pe unitatea de energie de carburanţii fosili în 2010 având ca referinţă standardul pentru carburanţi aferent acelei perioade.

Elaborarea acestei Ordonanţe de Urgenţă a fost determinată de întârzierea semnificativă a procesului de transpunere a directivelor europene privind specificaţiile pentru benzine şi motorine, de introducere a unui mecanism de monitorizare şi reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră şi pe cea privind specificaţiile pentru carburanţii folosiţi de navele de navigaţie interioară.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.