Actualitate

DN 17 C și D, drumul Baia Mare-Bistrița-Vatra Dornei și centurile, investiții prioritare

Asfaltarea unor tronsoane din DN 17 D, reparații capitale pe DN 17 C, dar și fazele premergătoare lucrărilor la drumul de mare viteză Baia Mare-Bistrița-Vatra Dornei și la centurile orașelor sunt priorități pentru perioada următoare.

Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Molodovan, a menționat într-o postare pe Facebook:

”Lucrăm, alături de domnul Sorin-Mihai Grindeanu, viceprim-ministru, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, primarii județului și specialiștii noștri la:

• drumul de mare viteză Baia Mare-Bistrița-Vatra Dornei-Suceava – pe lotul 1 (Baia Mare-Dej) și lotul 2 (Dej-Bistrița) pentru care s-a demarat procedura de achiziție privind elaborarea studiului de fezabilitate și Lotul 3 Bistrița-Vatra Dornei care este în etapa de proiectare și pentru care s-a prezentat o variantă alternativă a traseului și a soluțiilor tehnice (sunt prevăzute aprox. 8 km de tuneluri și 7 km viaducte).

În cadrul întâlnirii de lucru, s-a discutat de tronsoanele prioritare din județul nostru, printre care:

• tronsonul DN 17 D Rodna-Valea Mare (în momentul de față contractul de execuție lucrări este în contestație), după finalizarea contestațiilor se emite ordinul de începere a lucrărilor de către DRDP Cluj.

• reparații capitale la DN 17 C km 0+00- km 9+020 – sunt depuse documentații pentru obținerea avizelor și emiterea ordinului de începere a lucrărilor (valoarea aproximativă a lucrărilor – 90.000.000 lei).

• DN 17 D km 86-km 103+632, Valea Mare – Cârlibaba, în stadiu de refacere SF de către DRDP Cluj și transmiterea cererii de finanțare către CNAIR (valoare aproximativă 350.000.000 lei).

• centurile ocolitoare a orașelor, cu ajutorul cărora traficul rutier ar fi mai aerisit, centura ocolitoare a municipiului Bistrița, centura ocolitoare a orașului Năsăud, precum și de centura ocolitoare a orașului Beclean, pentru care a fost dat ordinul de începere a lucrărilor.

• de asemenea se lucrează intens la actualizarea indicatorilor privind lucrările de construcții și la o posibilitate de modificare a legii achizițiilor privind reducerea termenelor pentru obținerea avizelor.

Este nevoie să cunoaștem și să luăm în calcul toate detaliile pentru a avansa corect într-unele dintre cele mai importante investiții ce se pregătesc a fi demarate în perioada următoare”.

17 comentarii

  • Multă baftă în realizarea centuri ocolitoarea Bistrița pe lângă Budac. O lucrare capitală pentru a decogestiona traficul din Bistrița și pentru a reduce poluarea din oraș. Lucrare pe care Bistrițeni o așteaptă de foarte mult timp.

    • Străzile Calea Clujului, Drumul Cetății, Simion Mândrescu nu se pot lărgi nu este spațiu. Acolo trebuie construite trotuare pe ambele sensuri, pistele de biciclete și treceri de pietoni pe care copii noștri sa meargă în siguranță la școală și oamenii la muncă.

    • @ Horia Pe lângă Budac este singuru traseu posibil pentru centura Bistriței deci traseul nu are cum să nu fie bun, este logic și la mintea cocoșului.

  • Atâta tamtam și aplauze pentru vorbe. Ne vorbesc ăștia de parcă ne-ar ruga sa așteptăm un weekend până dau cu vopsea și de la Paști deja o luăm pe centură până hāpt in Baia Mare.
    Da dacă tot îs cu mașinile în zonă…poate fac și un drum rapid din Bistrița până în Someșeni la aeroport. Win-win situation

  • Autostrada Nordului și noua Centură a Bistriței trebuiau să fie făcute acum 30 de ani, 30 de ani pierduți aiurea la care se mai adaugă alți până când o să o vedem construită.

  • ” Fără o Centură prin afara intravilanului orașului, fără o Autostradă, fără un Aeroport, fără toate acestea Bistrița va rămâne un cătun nenorocit uitat de timp și lume ” . Centura Bistrița și Autostrada sunt prioritățile județului.

  • Județul nu se poate dezvolta fără o Autostradă, este foarte bine că oameni sau uni și au stabilit traseul pe lângă Budac. Acum toți factori decizionali din oraș și județ trebuie să se bată cu cei de la București pentru alocarea banilor necesari construiri autostrăzi.

  • Fluturele care conectează Autostrada cu DN17 trebuie mult mai înspre Dorolea unde este mult spațiu și de acolo să se vină cu o bretea care să facă conexiunea cu DN 17.

  • În intersecția care este prevăzută a se face între Joseni și Livezile ar trebuie să fie adăugată încă o ieșire spre o stradă magistrală care să ducă la Cocoșu spre Aerodrom respectiv Linia Albastră. Strada Aerodromului este foarte îngustă în Unirea și se va Bloca și nu va suporta traficul auto ce se va dezvolta în Cocoșu.

  • Prioritatea totuși ar fi asfaltarea străzi Zăvoaie de la strada Mihai Viteazu până la Parcul Industrial din Sărata și faceți și șanțuri de gardă să scăpăm de inundații și apa din beciuri.

  • Deschideți ciculației auto strada Codrișor odată. Pentru a merge din Zăvoaie în Cocoșu acum trebuie să ocolesc tot orașul.

  • Traseul autostrăzii ar trebui să o fie în așa fel făcut încât să fie cât mai aproape de fiecare din orașele județului. Deci ar trebui să treacă printre ele, adică pe la nord de Bistrița unde ar acces și Năsăudul, apoi să treacă pe Strâmba spre Ilva Mică unde ar avea acces Sângeorzul și V. Someșului, V. Ilvei. Dar cei ce decid nu cunosc suficient județul ca să vadă diferența.
    pe partea de sud va fi când se va face o legătură de drum rapid spre Mureș, că prin nord n-o s-o putem aduce. Păcat.

    • Traseul actual al autostrăzi este foarte bun prin partea de Sud a Bistriței așa se va conecta ușor cu Târgu Mureș adică cu Autostrada Transilvania și respectiv cu Aeroportul Vidrasău deci se va conecta cu Bucureștiu cu țara și cu lumea. Orașele județului vor fi conectate la autostradă indiferent dacă ea va trece prin Sudul sau prin Nordul Bistriței.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.