Dorin Stoian, directorul general al societății Comelf Bistrița, producător de utilaje și echipamente pentru industria energetică, spune că sistemul de învățământ actual oferă personal de slabă calitate, în condițiile în care este nevoie de cu totul altceva.
”Noi activăm în domeniul industriei grele şi aplicăm mijloace de producţie şi, din punct de vedere ingineresc, este un lucru mult mai pretenţioas decât activitatea în industria uşoară, pentru că noi inventăm şi tehnologia de fabricaţie. Avem nevoie de un personal foarte bine pregătit vizavi de oferta sistemului de învăţământ care ne oferă personal de slabă calitate. Noi credem că este nevoie ca programa de învăţământ sau cerinţele pe care să se dezvolte planul de învăţământ să vină din afara Ministerului Educaţiei. Dacă rămâne să-l elaboreze Ministerul Educaţiei, nu cred că vom schimba ceva în perioada imediat următoare. Noi folosim astăzi trei unităţi robotizate pentru sudură, avem un necesar şi dispunem de fonduri ca să completăm până la zece, dar problema e că nu avem nici ingineri pentru programare şi nici operatori pentru aceste unităţi. Avem nevoie de personal și pentru concepție, și pentru execuție”, a spus el.
Dorin Stoian despre producția Comelf
Societatea are la dispoziție 7 ha de teren, pe 10 ha fiind hale, unde lucrează peste 1.000 de angajați. De-a lungul timpului, producția și cifra de afaceri au crescut cu mai multe de zece ori de la momentul zero, în timp ce numărul de angajați a scăzut cu mai mult de trei ori. Producția Comelf pleacă la export, Italia, Franța, Germania și Suedia fiind în această ordine destinațiile principale.
Comelf realizează echipamente pentru producția de energie electrică cu centrale pe gaz și componente pentru mașini terasiere și investește în fiecare an minim 1 milion de euro, intenția fiind de a crește investițiile anuale la 1,5-2 milioane euro. 1.000 de tipuri de piese sunt zilnic pe fluxul de producție, iar în total circa 10.000. Din momentul în care intră în tabla în secțiile de fabricație, în 48 de ore produsul este în TIR iar în trei zile iese excavatorul pe poarta fabricii din Italia. Lunar, sunt livrate circa 300 de tone de componente, adică 15-30 de TIR-uri în care află 6.600 de componente diferite, în total 11.700 de piese. În medie, zilnic, se livrează 50 de tone, în total peste 11.000 de tone, ceea ce însemană că două-trei TIR-uri ies zilnic pe poarta Comelf.
Felicitări Domnule Director!
,,Este nevoie ca programa să vină din afara Ministerului Educației” ! Foarte bine punctat !
Daca stam si ne gandim cine face aceste programe….Niste acoliti si niste pitipoance , pile ale CUIVA , care TREBUIE neaparat sa fie acolo SUS in cadrul Ministerului…Singura salvare in acest sens este mediul de afaceri . Ei stiu cel mai bine ce trebuie sa stie noii absolventi .