Actualitate

Drumul Tărpiului, abia la faza devierii rețelei electrice. Lucrările de reabilitare mai așteaptă

Bistrița va intra în 2021 cu strada Tărpiului tot așa cum o știm, strâmtă, distrusă, greu de circulat pe ea. De mai bine de doi ani se tot vorbește despre reabilitarea și modernizarea străzii Tărpiului, dar nu se face mai nimic. Abia anul acesta au început lucrări la mutarea instalației electrice.

Potrivit unei informări transmisă Consiliului Local de Direcția Tehnică din cadrul Primăriei Bistrița, proiectul tehnic a fost predat.

”S-au alocat fonduri pentru procedura de eliberare amplasament din punct de vedere electric. S-a depus la autorizare lucrări de eliberare amplasament Electrica. Pentru realizarea lucrării este nevoie să se facă o deviere a rețelei electrice, procedură în curs de realizare”, a transmis Direcția Tehnică.

Reamintim că, în 31 octombrie 2018 a fost aprobată Hotărârea nr.180 privind aprobarea Studiului de fezabilitate si a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții “Reabilitarea și modernizarea străzii Tărpiului”.

Potrivit proiectului, partea carosabilă va avea nouă metri, vor fi trotuare de minim un metru și piste de cicliști cu lățimea de un metru amenajate pe ambele sensuri. Prin acest proiect va fi refăcută și instalația de iluminat. Vor fi linii electrice subterane, stâlpi de iluminat tronconici, din confecție metalică de oțel galvanizat și aparate de iluminat cu surse LED.

În timp ce Primăria Bistrița este tot la faza de hârtii puse la sertar, la Consiliul Județean Bistrița-Năsăud s-a semnat contractul de proiectare și execuție pentru modernizarea DJ 173 B pe tronsonul Bistrița – Tărpiu (7,27 km). Investiția se ridică la 21.892.788 lei (aproximativ 4,46 milioane euro) bani europeni prin Programul Operațional Regional 2014-2020, câștigătorul licitației fiind asocierea MIS Grup Anieș – FAR Foundation Rodna – Drumserv Tg. Mureș – Drumuri Bihor (pentru execuție) – StarCom Exim Cluj-Napoca (pentru proiectare).

6 comentarii

  • ” Fără o Centură prin afara intravilanului orașului, fără o Autostradă, fără un Aeroport , fără toate acestea Bistrița va rămâne în continuare un cătun nenorocit uitat de timp și lume „.

    Nu este suficientă doar modernizarea drumului Tărpiului pentru degocestionarea circulației auto, de pietoni și bicicliști pe platoul sub dealul Cetăți trebuie să fie construite noi străzi de categoria lll și II prevăzute cu trotuare și piste de biciclete pe ambele sensuri.

    • Doar un singur aeroport? Trebuie macar doua, unul in Subcetate si inca unul la pe Calea Moldovei.

  • Bistrita merita trei aeroporturi fraierilor ! Ce sa faci cu doua la cat demult se inmulteste poporul roman ? Bagati bani in aeroporturi ca sa le puteti folosi ca si PARTIA lu Cretu .

  • Acolo va fi doar un singur sens. Unul pe lumea haialalta adica de la Capela la LOCUL de VECI. Asa ca nu mai comentati degeaba. La Multi Ani pana vine popa !

  • Despre modernizarea străzii „Drumul Tărpiului” se discută de foarte multă vreme, dar nu se face nimic. In primul rând, largirea la trei benzi de circulatie pe Drumul Tarpiului nu se justifica atata timp cât strazile cu care se intersecteaza sunt configurate cu 2 benzi. In plus, prelungirea străzii Busuiocului prin noua bretea de legatura de lângă Penitenciarul Bistrita faciliteaza accesul in Drumul Tarpiului si dinspre cartierul Subcetate. Chiar dacă mutarea retelelor de curent si gaz ar permite lărgirea străzii, mai important ar fi ca această lărgire să fie făcută la trotuare si la pistele de biciclete având in vedere traficul pietonal dinspre oras către institutii precum Liceul Agricol, Directia Sanitar-Veterinară (DSVSA), Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, etc.

  • Buna ziua domnule Turc, in campania electorala ati pus afise pe strada Ghe. Dima ca o asfaltati daca sunteti ales primar, asta nu cred, dar va rog macar un bec sa puneti pentru ca noaptea ai impresia ca intri in pădurea Sherwood a lui Robin Hood !.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.