Primarul comunei Chiuza, Grigore Bradea (PSD), a declarat că, în afară de situaţiile în care mai sunt decese în sat şi familiile fac parastase, copiii îşi pot desfăşura activitatea liniştiţi la căminul cultural.
„Şcoala din satul Săsarm este în construcţie. De doi ani nu am mai primit bani şi am organizat o clasă la căminul cultural. Acolo copiii au apă curent, centrală termică, WC. Au toate condiţiile. Nu îi deranjează nimeni cu excepţia zilelor în care sătenii mai au câte un parastas şi vin la căminul cultural. Nu am găsit altă soluţie. Aşteptăm ca MECTS să ne dea circa 40.000 de lei să terminăm şcoala din satul Săsarm. Nu e investiţia noastră, nu putem da bani de la buget”, a declarat Grigore Bradea.
Ela spus că, în satul Săsarm sunt 11 copii care învaţă într-o singură clasă care funcţionează în sistem simultan.
Elisabeta Ilovan, consultant la Cancelaria Prefectului, a declarat, joi, într-o şedinţă cu directorii de şcoli de la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud, că, în urma unui control făcut de Prefectura Bistriţa-Năsăud luna aceasta a reieşit că, în judeţ sunt 58 astfel de şcoli care se află în diverse stadii de execuţie şi care au fost cuprinse în programele de reabilitare şi investiţii între anii 2006 şi 2008.
„Aceasta este o problemă deosebită care are repercusiuni asupra procesului educativ mai ales că, în unele situaţii, este nevoie să se desfăşoare cursuri în laboratoarele unităţilor de învăţământ sau unele chiar în alte spaţii. În localitatea Săsarm, de exemplu, şcoala funcţionează la căminul cultural, deşi investiţia în noua şcoală e aproape 80% realizată”, a precizat Elisabeta Ilovan care a spus că este indamisibil să nu se găsească soluţii locale de rezolvare a problemei.
„Noi am propus să se analizeze stadiul lucrărilor începute la fiecare unitate de învăţământ de către autorităţile locale, directorii de şcoli, reprezentanţii Consiliului Judeţean, ai Prefecturii şi Inspectoratului Şcolar Judeţean pentru a se identifica priorităţile şi posibilităţile de finanţare. Suntem în perioada de pregătire a bugetelor pe 2013 şi poate că sunt unele lucrpri care acum nu se mai justifică ca urmare a reducerii număruluui de copii şi atunci trebuie să vedem clar ce trebuie finalizat, unde apelăm, ce fonduri trebuie mobilizate şi ce lucrări ar trebui conservate. Nu avem resurse finaciare să se poată finaliza. Unde lucrările nu sunt finalizate, ştiţi cu toţii că nu primiţi autorizaţie de funcţionare”, a spus Ilovan.
Un alt caz pe care l-a menţionat Elisabeta Ilovan a fost la Liceului Teoretic „Constantin Romanu Vivu” din Teaca.
„Acolo, un corp de clădire nu este conectat la reţeaua de electricitate. Nici o astfel de situaţie nu este posibilă”, a declarat Elisabeta Ilovan.
Directorul Liceului „Constantin Romanu Vivu” Teaca, Ioan Mihalci, a declarat că firma care a câştigat licitaţia pentru construcţia campusului de la Teaca a intrat în insolvenţă şi nu a mai conectat un corp de clădire la curent.
„Au demolat vechea şcoală, au început apoi să lucreze în corpul în care funcţionează liceul. Când aveau materiale pentru baie se apucau acolo, apoi se mutau în săli de clasă. Totul a fost vraişte. Au intrat în insolvenţă şi nu au mai făcut nimic. Suntem fără curent. Este vraişte. Şcoala e un adevărat şantier. Nu ştiu cum le vom pune la loc să fie în ordine când începe şcoala”, a declarat Mihalci.
În celelalte 56 de unităţi şcolare aflate în diverse stadii de reabilitare, deşi e şantier în anumite corpruri de clădire, se poate învăţa în altele, a constatat comisia de control a Prefecturii Bistriţa-Năsăud.
În Bistriţa-Năsăud funcţionează anul acesta 388 de unităţi de învăţământ, dar numai 115 au personalitate juridică şi directori.
Adaugă comentariu