Examenele naţionale vor avea loc la datele stabilite, iar pentru clasele terminale structura anului şcolar nu va suferi modificări, anunță ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu. Pentru toate celelalte clase, va exista vacanţă între 2 aprilie – 4 mai, iar anul şcolar se va încheia în 25 iunie.
El a anunţat, joi, după consultări cu reprezentanţii părinţilor şi ai elevilor, 10 măsuri care au fost adoptate prin consens.
Una dintre acestea vizează faptul că examenele naţionale se vor desfăşura la datele stabilite, respectiv 22-25 iunie probele scrise ale Evaluării Naţionale și 28 iunie – 1 iulie pentru Bacalaureat.
Ministrul a precizat că probele de competenţe vor fi echivalate.
Pentru clasele terminale structura anului şcolar nu va suferi vreo modificare. Pentru celelalte clase, vacanţa de primăvară va fi între 2 aprilie – 4 mai, iar semestrul al doilea se va încheia în 25 iunie.
În perioada 12-29 aprilie, clasele terminale vor participa online la toate activităţile didactice. De asemenea, semestrul al doilea va fi prelungit cu o săptămână pentru toate clasele cu excepţia claselor terminale, urmând să fie finalizat pe 25 iunie, spre deosebire de 18 iunie când erau planificate.
“A fost o solicitare a sindicatelor, a asociaţiilor de părinţi şi elevi de a nu se intra în iulie. Nu se intră în luna iulie când temperaturile sunt mai ridicate”, a precizat ministrul Educaţiei.
El a menţionat că, având în vedere tezele semestriale nu se mai susţin, că numărul notelor necesare încheierii situaţiei şcolare a fost redus, se pot comprima acele activităţi de evaluare astfel încât nu vor fi necesare activităţi de recuperare a materiei pentru că nu se va pierde materie. Sorin Cîmpeanu a mai afirmat că pentru filiera tehnologică şi învăţământul profesional şi tehnic, finalul semestrului al doilea va rămâne la datele stabilite.
“Este vorba de elevii care au un an şcolar de 37 de săptămâni, spre deosebire de 34 de săptămâni şi cărora dacă le-am prelungi şi lor cu o săptămână am merge prea aproape de luna august. Soluţia în această situaţie este renunţarea la Săptămâna Altfel şi îndrăznesc să spun că acest an şcolar este în integralitate altfel, nu numai Săptămâna Altfel”, a explicat ministrul Educaţiei. El a mai transmis că evaluările pentru a II-a, a IV-a şi a VI-a rămân programate cu prezenţă fizică în unităţile de învăţământ din localităţile necarantinate. “Evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a precum şi pretestările PISA rămân programate cu prezenţă fizică în toate şcolile care funcţionează în localităţi necarantinate. Evaluarea naţională pentru elevii de clasa a doua se reprogramează din perioada 20-23 aprilie pentru perioada 25-28 mai”, a precizat Sorin Cîmpeanu.
El a mai declarat că în şcolile aflate în localităţi carantinate, simulările pentru clasele terminale, evaluările pentru clasele a II-,a a IV-a şi a VI-a vor putea fi organizate după ieşirea din carantină, iar programul naţional de acţiuni remediale se va desfăşura în toate şcolile aflate în localităţi în care rata de infectare este mai mică de 6 la mia de locuitori.
De asemenea, calendarul pentru definitivat şi titularizare rămâne neschimbat, a menţionat Sorin Cîmpeanu.
”Propunerea a fost asumată de MEN, a plecat de la solicitarea puternic fundamentată epidemiologic. Ceea ce am comunicat a fost agreeat cu toţi partenerii de dialog. Va face obiectul unui ordin de ministru. Dacă am ajuns la un numitor comun, astăzi emitem ordinul de ministru”, a mai anunţat ministrul Educaţiei.
Cîmpeanu a precizat că ”sunt pierderi majore cauzate de predarea online”.
”Trendul ascendent al ratei de infectare ar putea să ducă la suspendarea tuturor activităţilor didactice. Nu putem face abstracţie de acest element”, a mai declarat Sorin Cîmpeanu. Întrebat dacă poate garanta cineva că din 4 mai se va putea reveni la şcoală, Sorin Cîmpeanu a precizat: ”Nu poate nimeni să garanteze acest lucru. Avem obligaţia să ne adaptăm rapid şi responsabil la evoluţie. Nu sunt în măsură să ghicesc viitorul”.
Ministrul Educaţiei a afirmat că ”acest an se va încheia şi examenele naţionale se vor susţine”.
Adaugă comentariu