Facturile de la Electrica Furnizare aferente lunilor noiembrie și decembrie 2021, respectiv ianuarie 2022, nu au ajuns încă la abonați care, îngrijorați de sumele mari pe care le vor avea de plătit deodată, au luat cu asalt compania atât telefonic, cât și prin poșta electronică și pe Facebook pentru a afla ce se întâmplă.
” Vă asigurăm că depunem eforturi considerabile pentru a le primi cât mai repede posibil, acestea au fost reemise și de aceea sunt întâzieri”, a răspuns compania pe Facebook.
Totodată, a transmis și un link spre următorul comunicat:
”Compania Electrica Furnizare respectă legea, punând pe primul loc protejarea clienților, stornarea și recalcularea facturilor aferente consumului din lunile noiembrie și decembrie 2021 înscriindu-se în același demers.
În linie cu o politică orientată spre client, Electrica Furnizare a depus eforturi majore, deși cu impact negativ în rezultatele financiare pentru primele 9 luni ale anului 2021, pentru a-și păstra angajamentele față de clienții săi, menținând prețurile din ofertele acceptate de către aceștia pe parcursul anului trecut, chiar dacă prețul de achiziție a energiei de pe piețele angro a crescut cu aproximativ 400% în 2021 față de anul precedent. Tot în acest spirit, Electrica Furnizare și-a informat constant clienții cu privire la stadiul aplicării măsurilor de compensare și plafonare.
La momentul începerii perioadei de aplicare a măsurilor de plafonare și compensare, aproximativ 99% din portofoliul de clienți casnici beneficiau deja de un preț sub cel plafonat, respectiv 1 leu/kWh, motiv pentru care, în lunile noiembrie și decembrie 2021, nu se încadrau pentru a li se aplica măsura plafonării. Totodată, aproximativ 700.000 de clienți nu au fost eligibili pentru a deveni beneficiari ai măsurii de compensare.
În prezent, facturile emise de compania Electrica Furnizare conțin mențiuni cu privire la facilitățile oferite de lege pentru toți clienții care întrunesc condițiile de eligibilitate. Pentru clienții care întrunesc criteriile de eligibilitate, în facturile cărora nu s-au regăsit măsurile de compensare și plafonare aferente lunilor noiembrie – decembrie 2021, au fost emise facturi de stornare și, totodată, s-a început procesul de refacturare astfel încât facilitățile acordate să se regăsească în facturi. Clienții sunt asigurați de faptul că nu li se vor percepe penalități pentru perioada noiembrie – decembrie 2021 și nici nu vor fi deconectați pentru eventuala neplată aferentă.
În ceea ce privește informarea clienților, compania Electrica Furnizare a creat o pagină dedicată cu privire la facilitățile acordate consumatorilor de energie electrică și gaze naturale. Pagina poate fi accesată utilizând linkul: www.electricafurnizare.ro/cms/comunicate-de-presa/2021/compensare-plafonare-facilitati/”
Plafonarea preţului gazelor a fost o măsură inutilă şi, mai rău, va determina noi scumpiri începând cu luna aprilie, potrivit unei analize realizate de Asociaţia Energia Inteligentă:
”Preţul mediu al gazelor naturale la consumatorul final în luna noiembrie 2021, conform datelor INS, este de circa 220 lei/MWh. Astfel, aparent, plafonarea preţului final al gazelor naturale la o valoare de 370 lei/MWh şi de 310 lei/MWh de la 1 februarie este inutilă în această perioadă”, au arătat reprezentanţii asociaţiei. În plus, fixarea unui prag superior a făcut ca toate preţurile din piaţă să crească, au adăugat ei. „În fapt, plafonarea a avut un efect foarte important, a determinat, conform site-ului ANRE, creşterea preţului gazelor ofertate pe piaţă de la un nivel de minimum 220 lei/MWh la un nivel de minimum 420 lei/MWh în luna noiembrie 2021 şi de 640 lei/MWh în luna ianuarie 2022. Astfel, toate contractele care ajung la scadenţă în această perioadă sau în perioada imediat următoare se vor încheia la preţuri mai mari de 600 lei/MWh. În următoarele luni la aproape toţi consumatorii casnici le expiră contractele de gaze, iar noile contracte se vor încheia la preţuri peste preţul gazelor din acest moment. Astfel, în aprilie 2022 nu doar că nu vom avea preţuri mai mici la gaze decât perioada similară a anului 2021, dar vom avea chiar şi creşteri importante de preţ pe care le estimăm în medie să fie de circa 120% faţă de preţul mediu din anul trecut”.
Mulțumim pentru informare.
Nu înțelegeam de ce facturile plătite în noiembrie și decembrie îmi apar cu „storno” și alte facturi nu mi s-au mai emis din decembrie.
De ce nu este corect cod ATM de pe ultima factura din 12-12-21 incerc de 4zile si nu imi spune nimeni dece ?
Si nu pot descarca aplictia My Electrica ne recunoscand meill .
Vreau rspuns .
Blat bla guvernul schimbă repetat peste noapte regulile
Ca peste tot in Romanica ,in toate institutiile ,regiile de distributie ,in general in domeniile cheie pentru viata cetatenilor sunt angajati rude si apropiati ai conducerii de partid sau de stat,ghiorlani ,țoape ,amante,maseori,beizadele, nepoti,nepoate care au in comun prostia ,incultura, lipsa de bun simt si de educatie.
În toată bulibasala cu prețul și facturile e devina guvernul care nu e in stare sa rezolve problema. Când ai 1 ministru vai de p– lui și hoții de la anre care se lăfăie cu salarii enorme, românilor nu va asteptati la ceva normal/bun. Aceștia ar trebui trași în teapa!
Electrica și gazul metan trebuia să rămână la staul român nu trebuiau privatizate multumim celor care au făcut averi din privatizari
Ie tactica șobolanului care așteaptă sa vadă ardem prostimea sau vedem ce mai hotărăsc șobolanii intermediari , firma stat in stat cu o reputație proasta Electrica furnizare !
Din cauza nepotismului, avem incompetenta atât la nivel de stat cât și la cel privat și nu vom scăpa in veci de acesta practică care de altfel ne caracterizează.
Eu am trecut la Hidroelectrica ,sper să primească notificarea Electrica și din 26.02.2022 sa fiu clientul lor. Electrica mi-a
lăsat un gust amar, a trebuit să mă duc personal sa ridic actul adițional la contract și acela făcut în bătaie de joc o line cu ei nu m-am înțeles nu trimeteau linkul cu actul adițional și call center după 30 minute am primit un răspuns sa scriu tot online la relații cu clienții.
Dar la gaz cand or sa emita facturile? Pe noiembrie este stornata insa pe decembrie trebuia emisă intre 10-15 ianuarie.Este 7 februarie si nimic .
În urma unor petiții făcute ca nu am primit factura pe ianuarie îmi trimit un email prin care îmi zice ca am de plătit 416,16 lei în perioada 17.07.2021-17.01.2022.Transmit indexul autocitire plus ca vin și ei la 3 luni.Nu am inteles de ce nu mi au trimis nici factura plus faptul ca pt 208 kw am de plătit atât.Hoti la drumul mare.
Nu am primit factura de la ei din luna septembrie. Am trimis indexul pe fiecare luna, am făcut sesizări în repetate rânduri, îmi cereau de fiecare data poza cu indexul…dar cred ca nici în februarie nu le primesc. O sa fac o sesizare la ANRE și OPC.
Oare sa ne asteptam la surprize dupa ce declara Electrica „La momentul începerii perioadei de aplicare a măsurilor de plafonare și compensare, aproximativ 99% din portofoliul de clienți casnici beneficiau deja de un preț sub cel plafonat, respectiv 1 leu/kWh, motiv pentru care, în lunile noiembrie și decembrie 2021, nu se încadrau pentru a li se aplica măsura plafonării. Totodată, aproximativ 700.000 de clienți nu au fost eligibili pentru a deveni beneficiari ai măsurii de compensare.” Sa faca oare facturile cu 1 leu si apoi sa calculeze compensari si ce mai cred ei ca sa mai incaseze niste bani fie de la noi fie de la stat? Eu am platit facturile pe noiembrie si decembrie conform contractului ,ce se schimba ? La ei nu sunt valabile conditiile contractuale?
Liberalizare=creșterea prețurilor, sărăcirea populației
Eu n-am primit factura din august 2021, de cinci luni. Am trimis emailuri dar degeaba imi răspunde robotul.
Am transmis citirea in 28.04.2022, pentru consumul de curent din 28.03.2022 pana in 28.04.2022 si nu am primit factura pana astazi 26.05.2022
Am transmis citirea in 28.04.2022 corespunzator perioadei de consum 28.03.2022-28.04.2022 pentru locul de consum 4207767 din Brasov, str. Brazilor 32A, abonat Ghindoc Eleodor si nu am primit factura, respectiv instiintarea in co
ntul Myelectrica pentru suma de plata.
Ce se intampla?
Sa vrei sa-ti platesti factura si ei sa n-o emita! Intelegi ca la inceput au fost probleme dar si 2022 tot cu lunile intârzie. Debandada, lipsa de profesionalism,nesimtire ,sfidare sau chiar prostie grosolana?
Oricum ar fi rusine sa le fie!