”Ideea legii pentru impozitele pe autovehicule a fost de a diminua acele fabuloase impozite și de a le aduce la o stare de normalitate. În prima fază am făcut o formulă de calcul simplă: sub și peste 2.000 cmc. De aceea este legea în dezbatere publică, pentru a fi aduse amendamente, pentru a fi corectată. Am adus un amendament, prin care se precizează impozitul pentru autoturisme de până la 1.600 cmc, depunem la comisie la Senat și va intra în Parlament cu diminuare și la cele sub 1.600 cmc. Mașina mea are 1.800 cmc, eu n-am făcut o lege care să mă avantajeze pe mine, dar gândiți-vă câți oameni au în România autoturisme cu capacitate cilindrică mare și plătesc de 20-30 de ori, gândiți-vă la fermierii care au o mașină de teren, ei nu pot urca la stână cu Loganul și au nevoie de un motor mai mare. Care nu e mașină de lux și oricum, cu noua formă de impozitare pe norma de poluare, pe mașinile de lux sau mașinile noi n-o să se plătească așa de mult. Scopul legii este ca românii să nu plătească impozite așa de mari și să-i încurajăm să-și înmatriculeze mașinile în România. În prezent, foarte multe mașini sunt înmatriculate în Bulgaria”, a spus deputatul PMP Ionuț Simionca.
El a depus în Parlament o inițiativă legislativă care prevede că în cazul oricăruia dintre autovehicule impozitul pe mijlocul de transport se calculează în funcţie de capacitatea cilindrică a acestuia, prin înmulţirea numărului de cmc ai mijlocului de transport cu suma corespunzătoare din tabelul următor:
Nr. crt. | Mijloace de transport cu tracţiune mecanică | Lei/cmc |
I. Vehicule înmatriculate | ||
1 | Motociclete, tricicluri, cvadricicluri | 0,02 |
2 | Autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 1.600 cmc inclusiv | 0,03 |
3
4 |
Autoturisme cu capacitatea cilindrică de la 1.601 cmc până la 2.000 cmc inclusiv
Autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 2.001 mc |
0,06
0,16 |
5 | Autobuze, autocare, microbuze | 0,12 |
6 | Alte vehicule cu tracţiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusiv | 0,15 |
7 | Tractoare înmatriculate | 0,09 |
II. Vehicule înregistrate | ||
1 | Vehicule cu capacitate cilindrică | |
1.1 | Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică de până la 4.800 cmc inclusiv | 0,02 |
1.2 | Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică de peste 4.800 cmc | 0,03 |
2 | Vehicule fără capacitate cilindrică evidenţiată | 50-150 lei/an |
Felicitari!Sper sa reusesti sa realizezi lucrul asta.De ani de zile in tara asta nu poti avea o masina fara sa-ti fie impuse o gramada de restrictii si taxe.De la eliminarea taxei de poluare si pana acum,consider ca e prima data in istorie cand obiectul numit automobil e tratat la fel ca alte obiecte pe care si le cumpara omul.De ce numai la autoturisme trebuie sa ia zece piei de pe tine.Da,inteleg poluarea produsa dar asta se poate rezolva si intr-un mod mai echitabil nu cu doua taxe:una in benzina si una la inmatriculare.
Echitabil la romanii care au cumparat o masina la mana a doua cu 500 euro doar ca autobuzul nu e de nasul lor, ar fi ca statul sa ii lase sa circule fara taxe linistiti, in timp ce poluarea in marile orase atinge cote alarmante. E plin ochi de masini ca nici nu mai e loc pe trotuar de mers si noi tot asteptam ceva echitabil. Echitabil ar fi si partea noastra sa mergem cu transportul in comun ca niste oameni civilizati ce suntem
Felicitari d-le Simionca. Eu va propun sa faceti o interpelare pentru asigurarea locuintelor si anume, cei care ne facem asigurari facultative sa nu mai fim obligati sa facem si asigurarea obligatorie. De cativa ani, brokerul de asigurari nu-mi mai face asigurarea facultativa a locuintei daca nu o fac mai intai pe cea obligatorie si asta nu mi se pare normal.
Va multumesc, in speranta ca veti citi comentariul.