Actualitate

Fiecare mort într-un accident rutier costă statul 672.000 de euro. Cum va fi schimbat Codul Rutier

Dintre toate statele europene, în România mor cei mai mulţi oameni în accidente rutiere, suma pe care statul trebuie să o plătească anual din această cauză ridicându-se la două miliarde de euro, a declarat la Bistriţa deputatul UDMR Benedek Zacharie, membru în Comisia de infrastructură-transport şi preşedintele subcomisiei care se ocupă de transportul rutier, ferovioar, naval şi aerian.

Parlamentarul a explicat că numai în ultimii cinci ani s-au adus 450 de amendamente la Codul Rutier, elaborat în 2002, ceea ce a determinat membrii comisiei din care face parte să spună: stop joc!

„Am luat legea şi, împreună cu colegii de la Industrii, servicii şi Comisia juridică, pe baza legii existente, vom face o altă lege. Există o grămadă de amendamente cu o grămadă de propuneri din partea unora care s-au lovit de ceva şi au propus modificarea Codului Rutier. Nu aşa trebuie să funcţioneze. Noi dorim să fie o lege modernă care să stea în picioare în următorii 15-20 de ani. Dorim să existe o responsabilitate foarte clară şi a administratorului drumului”, a spus parlamentarul UDMR.

S-a ajuns la această concluzie întrucât România este cu siguranţa rutieră undeva la coada Europei.

„Avem 97 de morţi la milionul de locuitori, ceea ce ne plasează pe ultimul loc. Media europeană este de 50. Nu mai vorbesc de statele nordice care au declarat zero morţi pe drumurile publice. Pentru fiecare mort pe drumurile publice în accident de maşină statul plăteşte 672.000 de euro. Dacă facem un calcul simplu, vom vedea că pe noi, aceşti oameni decedaţi în accidente de maşină, ne costă în jur de 2 miliarde de euro anual. Şi atunci dorim un nou Cod Rutier în care şi administratorul drumului să aibă responsabilităţi. Dacă cineva are un accident şi loveşte un parapet şi dărămână parapetul sau el, sau asiguratorul plăteşte acel parapet. Treci pe acolo peste 2 ani şi parapetul e tot lovit. Am întrebat Ministerul Transporturilor ce se întâmplă cu banii respectivi şi de ce nu se înlocuiiesc parapeţii. Siguranţa celui care participă la trafic e în real pericol. Sunt instituţii. Există Inspectoratul de Siguranţa Circulaţiei, există audit de siguranţa circulaţiei, se fac cursuri, se plătesc. Dacă se modernizează un drum naţional sau se face o autostradă încasează 10.000 de lei/km auditorul de siguranţă. El ce face? Acestea sunt întrebări la care noul Cod Rutier trebuie să răspundă şi e numai un segment”, a adăugat el.

Potrivit sursei citate, parlamentarii se gândesc să facă o lege modernă.

„Eu, dar şi colegii mei, ne gândim că această lege nu trebuie raportată la momentul de azi. Trebuie să forţăm puţin nota. Această lege, cu infrastructura actuală, va trebui să aducă un plus şi transportului, şi persoanelor, dar să nu uităm de mărfuri. Sunt nişte restricţii cu 30 de km/h. Proiectantul de drum a făcut calcul şi a reieşit că, în curba respectivă, poţi intra cu 70 de km/h, dar avizul pentru semnalizare şi indicatoare îl dă Poliţia Rutieră. Sunt zone unde e linie continuă un km. Toate localităţile se dezvoltă. S-a luat tabla şi s-a dus la un km. Pe acel kilometru nu există nicio clădire, nicio casă, nimic, dar scrie 50 km/h. Nu, lasă-l pe cetăţean să meargă cu 70 de km/h până încep casele! În paralel trebuie să existe şi o educaţie”, a explicat deputatul UDMR.

Tot prin noul Cod Rutier vor fi reglementate şi pistele de biciclete. „Există un pericol iminent. Cum vrem să meargă la şcoală copiii cu bicicleta dacă avem piste pe lângă un bulevard, o linie trasă, pe unde circulă toată lumea, cu autobuze, cu bascule, copaci care stau să pice”, a spus el.

Potrivit acestuia, nu este normal nici ca pensionarii să plătească mai puţin pentru punctul de amendă.

Noul Cod Rutier va fi depus în Parlament cel mai probabil luna viitoare.

11 comentarii

  • Ma intreb, De ce sunteti de atata timp acolo, de ce nu va puneti de acord si vorbiti tot cate unul si rezultatele sunt cele ce le-ati mentionat? Ma bucur ca aveti curajul sa recunoasteti. Dar salariile dvs raspunzatori de aceste vieti cu cat mai ingroasa nota finala de plata? Vrem responsabilitate maxima de la dvs. Pt Dumnezeu, responsabilitatea voastra nu inseamna numai bani, inseamna VIETI ale multor oameni.

  • Peste tot in lume se dezvolta TRAFICUL FEROVIAR doar la noi se distruge.Traficul pe calea ferata este mai sigur,mai economic si mai putin poluant.Pentru asta sigur ar fi trebuit investit in infrastructura ,vagoane,locomotive CF de mare viteza existand in acest sens miliarde de euro alocati de la UE.Sigur pentru mafioti e mai usor sa distrugi decat sa construiesti.Lasati bla,blau de o parte ,furati mai putin si faceti infrastructura autostrazi,cale ferata si apoi dati legi si amenzi.PAREREA MEA !!!

    • În vremea celor 2 mandate a lui bă$e$cu de ministru al transporturilor ieșeau din țară garnituri întregi de tren cu fier vechi și nu se mai întorceau nici măcar locomotivele iar amicul lui bășescu Nicolaeciuc se știe ce prăpăd a făcut la CFR.

  • Dupa 70 de ani ar trebui ca in fiecare an sa faca fiecare pensionar un tur de oras cu politistul in masina…..Nu generalizez, imi cer si scuze daca trebuie,dar sunt multi dintre ei (si cu masini vechi) care incurca rau circulatia,ba tot ei se mai si stramba si nici nu stiu macar ca nu au acordat prioritate…
    Masuri aspre pt cei care omoara, nu inchisoare cu suspendare de 2- 3 ani , ci pur si simplu -daca se face vinovat – sa i se suspende dreptul de a mai conduce vreodata. La fel si cu cei care se urca bauti la volan…Numai cu legi aspre se pot invata minte…Nordicii pe langa legi au si civilizatie, ceea ce noua ne lipseste cu desavarsire… Stati sa vedeti ca vine vara si apar vestitii nostri”conducatori auto”!!!

    • Nu sunt de vina pensionarii.Cele mai multe accidente se datoreaza tinerilor slab pregatiti si care trec testul psihologic mult prea usor, nu mai vorbesc de cel de condus. Parlamentul ar fi bine sa se implice mai mult in construirea de autostrazi si de drumuri expres si pe urma sa inaspreasca legile. Pentru ei nu este valabil principiu: „ofera ceva si pe urma pretinde”, ci „pretinde si pe urma vad eu”.

  • nea Ion
    un comentariu corect corect corect
    au stricat in loc sa o modernizeze iar individul ala celebru nicolaiciuc…ce zici ca face?
    cfr trebuia supermodernizat sa fie de siguranta nationala nu sa faci 14 ore pana la mare daca ajungi…

  • Concret șeful de la rutieră ce a făcut cu echipa lui pentru oamenii acestui județ ca drumurile sunt adevărate cimitire

  • Păcat de noi durează la infinit bătaia de joc împotriva plătitorilor de impozite și ignoranta PSD ista care lăfăie pe banii noștrii munciți din greu ,sa speram ca vine și vremea noastră , vremea celor care muncesc si plătesc impozite , după care va dam la buza bolșevică nesătulă cu vila și jeep , tip Dragnea și banda PSD-ista.

    • Pe creierul tău neted patinează musca! băsescu a fost ministru transporturilor 2 mandate după care a fost pus președinte 10 ani, DE AIA NU AVEM NOI DRUMURI !!

  • la iesirea din Rebrisoara catre Nepos tocmai s-a modernizat drumul dar exista pe o distanta de cel putin 100 de m o râpa adânca de minim 15 m, însa parapetii de siguranta au fost „uitati”.
    oare cine a semnat receptia acelei „modernizari” ?

  • Am o nedumerire, mai exact,pe ce anume cheltuie statul banii astia pt fiecare mort în accidente? Din câte știu, când se plătesc despăgubiri, plătește casa de asigurări auto sau privata. Spitalizarea dacă nu o plateste asigurarea mașinii,o plateste victima. Despre ce vb??

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.