Primăria Bistrița are în derulare obiectivul de investiții ”Coridor de mobilitate durabilă aferent râului Bistrița”, iar în această perioadă se realizează expertiza tehnică și studiul geotehnic, anunță municipalitatea.
În acest sens, executantul lucrărilor va realiza în perioada 14-15 iunie foraje pe traseul următoarelor străzi: Secundară 3 Unirea, Lacului, Ghinzii, Viorelelor, Codrișor, Mihai Viteazu, Ion Pop Retegan, Tănase Tudoran, Zăvoaie, Parc Industrial Bistrița Sud, Pepinierei, DJ 145, Malului, Simpozionului, Șesului și Moșilor.
Obiectivul general al proiectului, pentru care municipalitatea vrea să acceseze fonduri europene, este de reducere a emisiilor de carbon în Bistrița prin realizarea unui coridor de mobilitate urbană durabilă (Linia Albastră) care să conecteze zonele funcționale ale orașului, aferent râului Bistrița.
Obiectivul specific al proiectului propus este de realizarea unui nou coridor de mobilitate urbană pe traseul DN 17 – DJ 154 (Sărata) – DC 8G (Parc Industrial Bistrița Sud, str. Zăvoaie) – DJ 173 C (str. Mihai Viteazul) – str. Codrișor – DJ 173 – DC 8 – str. Valea Ghinzii – str. Lacului – str. Aerodromului – str. Secundară 3 Unirea – DN 17 (Unirea), care să interconecteze zonele funcționale de pe malul stâng al râului Bistrița cu DN 17 și cu zonele funcționale de pe malul drept al râului Bistrița.
Prin realizarea coridorului de mobilitate durabilă vizează se dorește dezvoltarea integrată a transportului public în comun, circulației bicicliștilor și pietonilor.
Intervențiile au în vedere:
1. Crearea unei noi linii de transport public cu bandă dedicată/prioritară, care să unească următoarele zone funcționale pe traseul coridorului de mobilitate: localitatea componentă Sărata, Parcul Industrial Bistrița Sud, noua zonă de dezvoltare Zăvoaie, zona de promenadă Codrișor, noua zonă de dezvoltare Valea Ghinzii, Complexul Wonderland și localitatea componenta Unirea
2. Realizarea unui parc & ride în zona Unirea-Wonderland
3. Modernizarea a două punți pietonale peste râul Bistrița care să unească zonele rezidențiale Calea Moldovei şi Independenței Sud de zonele funcționale de pe traseul noului coridor de mobilitate, precum și extinderea infrastructurii pietonale pe noul coridor de mobilitate
4. Crearea unei noi punți pietonale care să unească Parcul Municipal de zona Codrișor
5. Extinderea infrastructurii ciclistice pe întreg coridorul de mobilitate creat şi racordarea acesteia la rețeaua ciclistică realizată în exerciţiul financiar 2014-2020
6. Modernizarea a 2 poduri peste râul Bistrița (DJ 154 – Sărata şi str. Secundară nr. 3 – str. Aerodromului Unirea), pentru accesibilitatea benzii dedicate/prioritare transportului public, infrastructurii pietonale şi cicliste
7. Crearea unui nou pod în zona Zăvoaie DC 8G la str. Simpozionului pentru conectarea optimă a noii linii de transport public la autobaza destinată autobuzelor electrice, realizată prin POR 2014-2020 (Linia Verde)
8. Pregătirea infrastructurii pentru amplasarea de noi stații de transport public pe traseul realizat (vor fi montate stații de transport smart
9. Asigurarea iluminatului public aferent infrastructurii rutiere, pietonale şi cicliste
10. Achiziția de autobuze electrice care să funcționeze pe noua linie de transport public, inclusiv staţii de încărcare electrice.
Felicitari noii administratii, coridoarele de mobilitate fiind esențiale intr-un oras modern. Daca va prinde tot dintr-un capat in altul al Bistritei, va fi perfect. Spor la lucrari!
Centura Crețu-Niculae prinde contur :o)))))
@Gabi, Bălane iară nu ai somn, iară bagi o limbă în ….. ?!
oricum te-ai ascunde si orice nume ti-ai lua tot te recunoastem,,,,
stii de unde?
TU CAND DESCHIZI GURA TI SE VEDE LIMBA… SI acolo ce se vede…..ce ai lins!
daca te dezici de limbile astea o sa arati si tu normal….un fel de om!
Amenajarea coridorului de mobilitate urbană durabilă pe malul stâng al râului Bistrița între Sărata si Unirea cunoscut sub numele de „Linia Albastră” ce urmează să conecteze zonele funcționale ale orașului integrând transportul public în comun cu circulața bicicliștilor și pietonilor a devenit o necesitate stringentă
Chiar dacă traseul „Linia Albastră” trece pe la poalele pădurii Codrișor unde este prevăzută o zona de promenadă, există posibilitatea lărgirii străzii prin construirea unui zid de sprijin la poalele pădurii care să delimiteze ampriza drumului, astfel incât să includă atât pistă pentru biciclete cât si o alee pietonală de promenadă pe malul râului. Singurul punct de gâtuire a traseului respectiv este in zona grupului de hoteluri Select, Cora si Codrisor, dar si aici există posibilitatea ca dinspre Podul Budacului circulatia pe strada Codrisor să se facă pe un singur sens până in fata hotelului Codrisor,urmând ca iesirea spre Podul Budacului să fie amenajată pe malul râului, pe strada Victor Onisor. In acest sens există deja un proiect mai vechi pentru amenajarea malurilor râului Bistrita pe la poalele pădurii Codrisor, pe portiunea dintre podul Budacului si podul Jelnii. (Vezi: https://zupernews.wordpress.com/2013/06/06/codrisor-hill-p-u-z-bistrita-…)
Mai importantă este conectarea traseului „Linia Albastră” cu centrul istoric al oraşului, ceea ce s-ar putea realiza prin inchiderea inelului central de circulatie alcătuit din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-RomanC.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului. Pentru asta ar mai fi necesară prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
O altă problemă este cea legata de stejarul secular din fața Hotelului Codrișor, care este considerat mai bătrân organism viu din oraș, fiind declarat monument al naturii.
In ultimă instantă ar putea fi salvat si stejarul secular din fata hotelului Codrisor. Pentru asta cu atât mai mult fi nevoie de construirea „Podului Morii” In felul acesta, s-ar crea posibilitatea ca pe portiunea străzii Codrisor dintre Podul Budacului si viitorul Pod al Morii circulatia auto să se desfăsoare pe un singur sens, urmând ca sensul invers pentru mijloacele auto să fie preluat peste Podul Morii de strada Parcului, astfel rămânând mai mult loc inclusiv pentru păstrarea si chiar suplimentarea locurilor de parcare din zona strandului.
@Sergiu, Ideea podului auto peste râul Bistrița Ardeleană dintre Electrica și Aquabis este excelentă. Dar cei din primărie au ochelari de cal și nu au capacitatea de a privi problema transportului din oraș în profunzime așa că sunt șanse mici ca acest pod să fie băgat în seamă nu mai spun de ai fi construit.
Acum mă duc și îmi iau bicicleta să mă plimb pe lângă groapa de gunoi și în miresmele ce vin de la stația de epurare, va fi mirific ha, ha
Zone de dezvoltare Zăvoaie și Valea Ghinzi :o)))))). Ce sărăpania de industrie sau comerț poți dezvolta în zona aia nasoală. În afară de făbricuța lui Archiudean nu mai este nimic serios. Poate o fabrică de reciclare a deșeurilor sau o stație de preparare de mixturi asfatice se pretează acolo în rest de nimic serios nu poate fi vorba.
Totul incepe de undeva si cu ceva, la un moment dat. Odata ce va fi un coridor de mobilitate, si zona poate prinde alt avant. Oriunde e litosfera, se poate construi ceva, asa ca nu fi prea pesimist!
Nu prea poți să dezvolți nimic serios în Zăvoaie, Valea Ghinzi și Cocoș fiindcă zona se scufundă, sunt alunecări de teren și este zonă inudabilă. Poți să faci tu câte coridoare vrei că tot nu va veni nimeni acolo.
Dați un like aici dacă considerati că în Zăvoaie este locul potrivit pentru a fi mutată Autogara din Bistrița.
Cum nu se dezvoltă nimic în Zăvoaie sau dezvolta niște urâțenii de blocuri fără canalizare că mirosurile de la groapa de gunoi și stația de epurare parcă erau insuficiente.
Cu atatea proiecte orasul o sa arate mai mult a nava spatiala…dar avem noroc …asa cum suntem noi romanii ca….nu prindem in viata asta sa vedem ceva … poate de pe lumea aialalta!
succesuri!
Dacă vreți ca acest culoar sa funcționeze faceți un pod la ieșirea din Unirea înspre Livezile, peste drum de strada Agronomul. Strada secundară din Unirea este îngustă și pe viitor nu va putea duce traficul din zonă ( asta dacă într-adevăr vați gândit să dezvotați zona și nu numai gargară ).
daca face pod vinzi la 3000 fata de 500 cat e acum?
Mașinuțe de golf electrice pe lângă ștrandul re-re-re-re-modetnizat :o)))))
Re-re-re-modernizat pentru că Re-Re-Record și-a bătut joc de lucrarea pe un milion de euro, iar ștrandul arată de parcă nu l-a ferchezuit nimeni. Plus ca mașinuțele electrice chiar vor da bine într-o zona reamenajata ca lumea, la poalele padurii Codrisor. Acuma ca vor fi pentru transport, asta stim, dar ca vor fi sau nu si de golf, inca nu stim. :)))
@ Aferim, :o)))))
Multă lume cu probleme grave la mansardă care nu are de lucru. Bistrița este scufundată în căcat dar la uni zăpăciți le trebuie mașinuțe de golf electrice să facă ture în jurul ștrandului :o))))))).
Mașinutele de golf vor exact ca o muscă pe căcat, Huo panaramelor oprițivă odată din făcut prosti.
Cei doi fraieri care imi pomenesc numele va asigur ca nu am comentat nimic la axcest articol si in proportie de 90 % nu ma ascund ca voi bre ! Noapte buna trepadusilor !
mișcă, trăiește… butoneaza…!!! Bravo, moșule!!! Esti on fire!!! Pe ei pe mama lor!!!
Nu am văzut între proiectele viitoare să fie menționate parcări etajate pentru a elimina automobilele parcate pe margine străzilor sau între blocuri. Locuri unde au fost spații verzi sau acum încet, încet își fac loc piste de biciclete. Trebuie cel puțin 20 de astfel de parcări cu 50-100 de locuri fiecare. Astfel ne putem întoarce la trotuarele vechi(transformate în parcări), la spatii verzi între blocuri, la locuri de joacă pentru copii. Dar unde sunt locuri care se pretează la așa ceva primăria închide ochii și lasă „investitorii” să mai trântească un bloc din care iese ceva.
Vrei parcare mută-te la casă. Acolo la bordură nu erau locuri de parcare doar că niște bizoni de șoferi parcau acolo blocând astfel o bandă de circulație.