Recomandări Social

De ce au fost lăsate la urmă unele drumuri judeţene. Ce soluţie are Radu Moldovan pentru modernizarea lor

(FOTO) Drumul judeţean 172 G care duce spre Nuşeni este impracticabil pe mai multe porţiuni, acuză cei care sunt obligaţi să-l străbată zi de zi. Cititorii Timp Online ne-au transmis şi câteva fotografii cu gropile mari din asfalt care sunt imposibil de ocolit.

Timp Online l-a întrebat pe preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Radu Moldovan, ce le răspunde acestor oameni care acuză instituţia pe care o conduce că a uitat această parte din judeţ.

„Hm! Da, mă rog, nu ştiu cine acuză, poate un primar zice. Eu i-aş ruga pe oameni să aibă răbdare, facem toate eforturile necesare. Fără a fi lipsit de modestie, eu nu cred că există un drum judeţean în Bistriţa-Năsăud care să nu fi tratat cu maxim interes în fiecare an. Dacă ne uităm nu foarte mult în urmă, o să vedem că nu s-a reparat o plombă pe drumurile judeţene. De când am venit eu la CJ, nu a fost an în care să nu fie reparate cel puţin o dată toate drumurile judeţene. E adevărat că drumul de la Beclean la Chiochiş nu e unul modernizat, dar e un drum cu asfalt. E un drum pe care nu se circulă cu 120 de km/h, trebuie să te duci cu 50-60 km/h pentru că mai are denivelări. Îl avem în vedere, dar trebuie să luăm în calcul faptul că am făcut investiţii în funcţie de priorităţi şi de axele de dezvoltare ale judeţului. Acel drum duce către o comună, pe când alte drumuri leagă mai multe comune, cum ar fi cele de pe câmpie Lechinţa, Sînmihai, Miceşti, Budeşti, prin Archiud cu Teaca şi am scurtat drumul spre DN 15 A. Celălalt drum judeţean care pleacă de la Uriu, în Căianu Mic, Spermezeu şi Tîrlişua care deschide legătura cu Maramureşul şi celelalte două comune din partea cealaltă Ciceu Giurgeşti şi Negrileşti”, a spus el.

Preşedintele CJ a reamintit că instituţia pe care o conduce lucrează şi la drumul „Poarta Transilvaniei” care va lega unităţi administrativ-teritoriale cu peste 30.000 de locuitori.

„Eu îi înţeleg şi pe oameni şi pe unii primari că s-au obişnuit cu un rim de investiţii foarte susţinut şi că nivelul pretenţiilor a crescut. Este un lucru mai mult decât normal, dar facem tot ce ţine de noi să satisfacem toate cerinţele, iar eu mi-aş dori să găsesc undeva un cont cu un miliard de euro cu care am rezolva toate problemele infrastructurii. Lucrăm la o analiză, iar cei de la Serviciul de Drumuri Judeţene îmi vor prezenta un inventar foarte clar cu toate drumurile judeţene care au îmbrăcăminte asfaltică îmbătrânită – cum este şi situaţia drumului acesta – şi să vedem dacă găsim fonduri guvernamentale. Din decembrie anul acesta scăpăm şi de garanţia pe care am depus-o la BERD, se degrevează bonitatea CJ şi, dacă va fi cazul, voi merge în faţa CJ cu un proiect de hotărâre prin care să accesăm un credit, iar banii să-i folosim fie să cofinanţăm proiecte de modernizarea drumurilor care au rămas nemodernizate sau chiar să le finanţăm integral”, a adăugat Radu Moldovan.

Şeful CJ a spus că nu au mai rămas multe drumuri importante de modernizat,  dar sunt cetăţeni care doresc să se lucreze şi pe drumuri secundare.

„Dacă vorbim de drumuri importante, nu mai sunt aşa de multe, dar sunt oameni care solicită modernizarea drumului între Monor şi Vătava, care face legătura între un drum judeţean din Bistriţa-Năsăud şi unul din Mureş. Noi am luat decizia să-l modernizăm pe cel important care merge din Batoş spre Reghin, dar mai sunt câţiva kilometri. Sigur că circulă puţină lume, dar ne solicită să facem şi acel drum. Sunt alţii care vor neapărat să le modernizăm drumul judeţean care merge din Şieu, prin Şoimuş, la Budacu de Sus. Un alt drum judeţean care e, în opinia mea, prioritate zero e cel din Bistriţa care ne leagă de Tărpiu, care ar scurta traseul Tărpiu- Mintiu- Nimigea, plus accesul maşinilor la depozitul ecologic de la Tărpiu. Mai este alt drum de la Chiraleş la Nuşeni, prin Feleac. Mai avem nu foarte multe, cu mult mai puţine decât înainte, dar încercăm să găsim soluţii şi pentru ele. După investiţiile pe care le-am avut pe PNDL, din reţeaua de 736 de km, cred că rămân sub 100 de km de drumuri nemodernizate pentru care căutăm soluţii”, a spus preşedintele CJ Bistriţa-Năsăud.

6 comentarii

  • Mă irită teribil expresia ”prioritate zero”.
    Zero e vid. Gol. Nimic. ”Prioritate zero” înseamnă ”Je mon fu”.
    Spuneți, domle, ”prioritate primă” sau ”prioritate absolută”.

    • Prioritate primă este un pleonasm, mais je m’en fous. Atenție totuși la conjugarea verbului foutre. Dacă ai vreo nelămurire întreabă-l pe Crețu parce qu’il baise en son.

    • Pleonasm pe naiba. Există o prioritate primă, secundă, terță. Așa cum există o mare majoritate și una mică. Iar transcrierea era cu dedicație, să înțeleagă și cei cu mintea creață care călătoresc de două ori pe an la înfrățiri francofone.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.