
Orașul e tranzitat zilnic de 10.000 de autoturisme și 2500 de TIR-uri, așa încât modernizarea centurii actuale este esențială pentru a devia tot acest trafic de pe străzile principale, consideră primarul Gabriel Lazany.
Într-o emisiune al Bisatrița FM, Gabriel Lazany a spus că Primăria Bistrița a dat în lucru studiile de fezabilitate pentru modernizarea centurii vechi și extinderea ei la două benzi pe sens, urmează expropierea și apoi proiectarea și execuția.
Primarul Gabriel Lazany crede că, dacă se va găsi un contructor bun, tronsonul Calea Dejului – Drumul Cetății – str. Simion Mândrescu – str. Lucian Blaga va fi gata în 2027.
”Ne place sau nu, Bistrița este un oraș de tranzit care face legătura între Moldova și Transilvania sau vestul Europei. Zilnic avem o tranzitare medie a Bistriței de 10.000 de autoturisme și 2500 de TIR-uri, care trec efectiv prin oraș. Când partea de tranzit e rezolvată va scădea și presiunea pe arterele rutiere din oraș. Va veni o perioadă foarte dificilă – cea de implementare – dar, după ce trecem de ea, Bistrița va avea altă față. Am declarat extinderea și modernizarea centurii actuale proiect de utilitate publică locală, ceea ce înseamnă că este un proiect prioritar. Am dat în lucru studiul de fezabilitate și toate studiiile pentru modernizarea centurii. În luna martie 2026 trebuie să fie finalizate. Vom avea cât de repede o viziune asupra coridorului de expropiere, parcele pe care va trebui să intervenim și să le expropiem. Sigur că vom provoca un anumit disconfort, dar nu avem ce face, orașul trebuie să se dezvolte frumos. Se face un dosar de evaluare de către un evaluator autorizat, se stabilește valoarea de despăgubire care cuprinde inclusiv refacerea gardurilor unde sunt garduri, absolut tot. Persoana respectivă, dacă e nemulțumită poate contesta, dar nu blochează proiectul. Vom avea discuții cu fiecare proprietar în parte. Vor fi niște proceduri amiabile pentru că oamenii înțeleg necesitatea acestei investiții”, a spus Gabriel Lazany la Bistrița FM.
Primarul consideră că în luna martie 2026, toate studiile vor fi finalizate.
”Trebuie să vedem ce avem de deviat din rețelistică din zona respectivă. Vom face procedurile pentru proiectare și execuție sper să ne încadrăm să fie gata în 2026, trei luni partea de proiectare, după care execuție. Cred că un conctructor bun poate termina până la final de 2027.Vom avea acolo o șosea cu două benzi pe sens”, a spus primarul.
Modernizarea vechii centuri este foarte importantă, a mai spus edilul fiindcă, ”ne place sau nu, Bistrița este un oraș de tranzit care face legătura între Moldova și Transilvania sau vestul Europei”.










Centura nouă pe la Budac este singura soluţie de degogestiomare a traficului auto din Bistriţa nu alte improvizaţi inutile.
Nu vrem lărgirea aberantă a străzilor Drumul Cetăţii, Simion Mândrescu, Calea Clujului a Bistriţei !
Nu este de nici-o utilitate publică distrugerea vieţilor oamenilor !
Construiţi noua centură ca lumea prin afara intravilanului Bistriţei care mulţumeşte pe toată lumea şi asta este deajuns.
http://video.fc2.com/en/content/20250316VzQXeESe/
👍🏻Intradevăr Centura pe lângă Budac este singura soluţie şi nu lărgiri aiurea de stăzi nu distrugerea vieţi unor oameni.