”Minunat! Publicul și Juriul de specialitate au ales același logo pentru imaginea ce va reprezenta Centenarul Marii Uniri”, a comentat pe Facebook secretarul de stat în Ministerul Culturii și Identității Naționale, Alexandru Pugna.
Logo-ul ”Hora” a fost ales drept identitatea vizuală a Centenarului Marii Uniri de la 1918, propunerea aparţinând agenţiei FCB Bucharest şi fiind aleasă atât de juriu, cât şi de public.
Identitatea vizuală a fost aleasă în urma concursului de idei lansat de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, împreună cu Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România şi cu sprijinul International Advertising Association, al Centrului de Excelenţă în Studiul Imaginii şi al UNArte, la care au participat pro bono trei agenţii, respectiv Pastel, FCB BUCHAREST şi Brand New, care au propus un total de 13 variante.
Astfel, cu un total de 234,64 puncte, propunerea câştigătoare este cea a FCB BUCHAREST, denumită ”Hora”. Aceasta s-a aflat pe primul loc atât în preferinţele juriului, cât şi ale publicului, din partea căruia a primit 27% din voturile exprimate.
Logo-ul câştigător a fost construit pornind de la două cercuri reunite de simbolul infinitului. Cercurile sunt compuse din puncte individuale care cresc şi se dezvoltă. Hora infinită obţinută este un simbol viu, sugerând continuitate împreună, rezistenţă şi creştere.
Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale a precizat, după ce în spaţiul public au apărut comentarii referitoare la poziţia culorilor din logo-ul ales pentru celebrarea Centenarului Marii Uniri de la 1918, că aşezarea culorilor care alcătuiesc cifra „1” a fost făcută „cu intenţie”, autorii încercând să ilustreze un drapel în înaintare: ”S-a avut ca sursă de inspiraţie drapelul armatei române în marş, autorii dorind să simbolizeze avansul şi infinitul. Ideea pe care creatorii logo-ului au încercat să o ilustreze este cea de avans. În termeni de design, direcţia este întotdeauna ilustrată dinspre stânga înspre dreapta, dreapta reprezentând avânt, înaintare, în timp ce stânga, opusul. Din aceste motive, cifra ”1” din componenţa logo-ului trebuie interpretată ca un drapel în înaintare, caz în care lancea se află în faţă, respectiv în partea dreaptă, ordinea culorilor de la stânga la dreapta fiind roşu-galben-albastru. De altfel, şi modul în care a fost realizată cifra ”1” sugerează un drapel în mişcare. Logo-ul este un simbol grafic ce foloseşte culorile naţionale şi nu trebuie interpretat ca o reproducere a drapelului României”.
Acest logo va fi folosit pentru toate materialele dedicate Centenarului Marii Uniri de la 1918 şi al Războiului pentru Întregirea Neamului.
Nu era mai bine ca simbol al centenarului o autostrada? Si si mai bine era una facuta, chiar si in forma de hora, sa lege toata tara…
Asta va fi în 2118, la bicentenar! Puțină răbdare, prea vrei totul dintr-o dată 🙂
Nici un amărât de logo nu ați fost în stare să faceți, nu cumva albastrul tricolorului este culoarea cea mai apropiată de catarg ( uitați-vă la cifra 1 ) ???
Asa stie PSD ul mai nou sa faca tricolorul, uitati-va si la concardele psd iste sunt cu rosul in afara, atat nu-i duce capul, decat sa puna accentul pe rosu, comunistii. Normal e cu albastru, galben si rosu, de la dreapta la stanga.