22 decembrie 2025
TimpOnline.ro
  • Prima pagină
  • Social
  • Actualitate
  • Politică
  • Economie
  • Cultură
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicate
  • Timp de gândire

La ce trebuie să fiți atenți când faceți cumpărături de sărbători ca să nu fiți înșelați

”Premieră în România”: sistem cu bandă reversibilă la Viișoara și Unirea

Moment de aducere aminte la Bistrița: 36 de ani de la Revoluție

De astăzi, la Merigo: prăjituri la liber și platouri asortate pentru sărbători

Casă cu design unic în Bistrița, aflată într-o zonă bine conectată, scoasă la vânzare

Incendiu puternic la Parva. O casă din lemn s-a făcut scrum (VIDEO)

TimpOnline.ro
  • Prima pagină
  • Social
  • Actualitate
  • Politică
  • Economie
  • Cultură
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicate
  • Timp de gândire
TimpOnline.ro
  • Prima pagină
  • Social
  • Actualitate
  • Politică
  • Economie
  • Cultură
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicate
  • Timp de gândire
Actualitate

”Hora” pentru Centenarul Marii Uniri. Pugna: Minunat!

29 august 2017
Eugen Gheorghe
1.844 vizualizări
2 min de citit
Eugen Gheorghe
4 comentarii
    Distribuie!
    Facebook
Rombat

”Minunat! Publicul și Juriul de specialitate au ales același logo pentru imaginea ce va reprezenta Centenarul Marii Uniri”, a comentat pe Facebook secretarul de stat în Ministerul Culturii și Identității Naționale, Alexandru Pugna.

Logo-ul ”Hora” a fost ales drept identitatea vizuală a Centenarului Marii Uniri de la 1918, propunerea aparţinând agenţiei FCB Bucharest şi fiind aleasă atât de juriu, cât şi de public.

Identitatea vizuală a fost aleasă în urma concursului de idei lansat de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, împreună cu Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România şi cu sprijinul International Advertising Association, al Centrului de Excelenţă în Studiul Imaginii şi al UNArte, la care au participat pro bono trei agenţii, respectiv Pastel, FCB BUCHAREST şi Brand New, care au propus un total de 13 variante.

Astfel, cu un total de 234,64 puncte, propunerea câştigătoare este cea a FCB BUCHAREST, denumită ”Hora”. Aceasta s-a aflat pe primul loc atât în preferinţele juriului, cât şi ale publicului, din partea căruia a primit 27% din voturile exprimate.

Logo-ul câştigător a fost construit pornind de la două cercuri reunite de simbolul infinitului. Cercurile sunt compuse din puncte individuale care cresc şi se dezvoltă. Hora infinită obţinută este un simbol viu, sugerând continuitate împreună, rezistenţă şi creştere.

Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale a precizat, după ce în spaţiul public au apărut comentarii referitoare la poziţia culorilor din logo-ul ales pentru celebrarea Centenarului Marii Uniri de la 1918, că aşezarea culorilor care alcătuiesc cifra “1” a fost făcută “cu intenţie”, autorii încercând să ilustreze un drapel în înaintare: ”S-a avut ca sursă de inspiraţie drapelul armatei române în marş, autorii dorind să simbolizeze avansul şi infinitul. Ideea pe care creatorii logo-ului au încercat să o ilustreze este cea de avans. În termeni de design, direcţia este întotdeauna ilustrată dinspre stânga înspre dreapta, dreapta reprezentând avânt, înaintare, în timp ce stânga, opusul. Din aceste motive, cifra ”1” din componenţa logo-ului trebuie interpretată ca un drapel în înaintare, caz în care lancea se află în faţă, respectiv în partea dreaptă, ordinea culorilor de la stânga la dreapta fiind roşu-galben-albastru. De altfel, şi modul în care a fost realizată cifra ”1” sugerează un drapel în mişcare. Logo-ul este un simbol grafic ce foloseşte culorile naţionale şi nu trebuie interpretat ca o reproducere a drapelului României”.

Acest logo va fi folosit pentru toate materialele dedicate Centenarului Marii Uniri de la 1918 şi al Războiului pentru Întregirea Neamului.

EticheteAlexandru Pugna bistrita centenar horă logo mrea unire

4 comentarii

  • 1roman spune:
    29 august 2017 la 14:40

    Nu era mai bine ca simbol al centenarului o autostrada? Si si mai bine era una facuta, chiar si in forma de hora, sa lege toata tara…

    Răspunde
    • The passenger spune:
      29 august 2017 la 16:28

      Asta va fi în 2118, la bicentenar! Puțină răbdare, prea vrei totul dintr-o dată 🙂

  • Joseph Porta spune:
    29 august 2017 la 19:03

    Nici un amărât de logo nu ați fost în stare să faceți, nu cumva albastrul tricolorului este culoarea cea mai apropiată de catarg ( uitați-vă la cifra 1 ) ???

    Răspunde
    • nea Drag spune:
      30 august 2017 la 14:05

      Asa stie PSD ul mai nou sa faca tricolorul, uitati-va si la concardele psd iste sunt cu rosul in afara, atat nu-i duce capul, decat sa puna accentul pe rosu, comunistii. Normal e cu albastru, galben si rosu, de la dreapta la stanga.

Apasă aici ca să comentezi

Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

”Asta e Bistrița europeană? Numai așa se poate?” (FOTO-VIDEO)
”Un monument al incompetenței și lașității, o nouă aberație”. Acțiune de strângere de semnături
Comentează
    Distribuie!
    Facebook

KissFM

KISSFM

GA – Vertical

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

Comentarii recente

  • De belea la ”Premieră în România”: sistem cu bandă reversibilă la Viișoara și Unirea
  • Ion-Ion la ”Premieră în România”: sistem cu bandă reversibilă la Viișoara și Unirea
  • Ioan la ”Premieră în România”: sistem cu bandă reversibilă la Viișoara și Unirea
  • cata la CFR, somată de Primăria Bistrița să ridice traversele din lemn de lângă calea ferată
  • Mircea Ovidiu Coroian la ”Premieră în România”: sistem cu bandă reversibilă la Viișoara și Unirea

Titlu Articole Recente

Articole recente

Ultimele articole

  • La ce trebuie să fiți atenți când faceți cumpărături de sărbători ca să nu fiți înșelați
  • ”Premieră în România”: sistem cu bandă reversibilă la Viișoara și Unirea
  • Moment de aducere aminte la Bistrița: 36 de ani de la Revoluție
  • De astăzi, la Merigo: prăjituri la liber și platouri asortate pentru sărbători
  • Casă cu design unic în Bistrița, aflată într-o zonă bine conectată, scoasă la vânzare
  • Incendiu puternic la Parva. O casă din lemn s-a făcut scrum (VIDEO)
  • Bistrița, vizitată de circa 19.000 de turiști. Ce i-a atras pe majoritatea

Cele mai citite

  • Primul spital construit prin PNRR, inaugurat oficial la Bist... 4.4k views

  • Ucrainenii care vând produse începând de la un leu au ajuns... 4.4k views

  • Pentru fluidizarea traficului în Bistrița, unele treceri de... 3k views

  • Trei mașini implicate într-un accident pe DN 17, una s-a răs... 2.9k views

  • O firmă din Turcia va deschide o fabrică la Beclean. Câți mu... 2.7k views

Cele mai comentate

  • Primul spital construit prin PNRR, inaugurat oficial la Bist... 4.4k views

  • Pentru fluidizarea traficului în Bistrița, unele treceri de... 3k views

  • De ce stadion? Șeful CJ Radu Moldovan explică: Suntem obliga... 2.6k views

  • Când ar putea începe lucrările de construcție a stadionului... 1.3k views

  • Ce soartă vor avea copacii din fața Sugălete și brazii din P... 2.6k views

Info

  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica de confidențialitate
  • Politică cookie-uri (UE)
Copyright © 2025. TimpOnline.ro
Administrează consimțământul

Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.

Funcționale Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistici
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
  • Administrează opțiunile
  • Administrează serviciile
  • Administrează vânzătorii {vendor_count}
  • Citește mai multe despre aceste scopuri
Vezi preferințele
  • {title}
  • {title}
  • {title}