Actualitate

Ieftin nu înseamnă neapărat slab

Există un trend ascendent și oarecum normal într-o economie în creștere precum cea a României. Obsesia pentru branduri. Indiferent de ceea ce cumpărăm, trebuie să fim trendy și să arătăm că ne permitem un produs scump, produs de un brand renumit în domeniu. De la telefoane mobile la îmbrăcăminte și de la alimente la electrocasnice. Televizoarele nu fac, nici ele, excepție. De ce n-ar trebui, totuși, să acordăm atât de multă atenție brandurilor mari. Cel puțin nu în toate domeniile, oricum.

Prețurile mari, exagerate chiar, de multe ori, comparativ cu ceea ce primim în schimb și mai ales comparativ cu alternativele, ar trebui să fie un prim argument. Televizoarele, de exemplu. De ce nu ne mulțumim cu televizoare ieftine, cumpărate online, și trebuie să achiziționăm branduri celebre, ca LG, Samsung, Philips, chiar dacă asta înseamnă să facem eforturi financiare de multe ori și să tăiem din cheltuieli din altă parte, unde poate ar fi mai indicat să investim mai mult?

La fel ca piața de telefoane mobile cu Android, cea a televizoarelor beneficiază de o tehnologie atât de avansată, aflată la dispoziția atâtor producători, încât de multe ori un televizor așa zis ”no name” echivalează în performanțe (sau chiar poate întrece) un televizor similar de ”brand”. Cu toate acestea, costă mult mai puțin.

Existența segmentului low-end forțează producătorii să găsească moduri cât mai eficiente de a include noile tehnologii în televizoare ieftine online. Astfel, televizoare de aproximativ 1000 de lei au ajuns să includă funcții smart, precum capabilul sistem de operare Android. Și nu mai trebuie să dai o avere pentru a putea face streaming de pe Netflic pe un ecran mai mare decât cel al laptopului.

Televizoarele ieftine online au, de multe ori, tehnologie identică sau chiar produsă de giganții în materie. Un televizor Horizon, de exemplu, poate avea un ecran produs de Samsung, dar va fi mult mai ieftin, întrucât consumatorul nu mai trebuie să suporte din buzunarul său costul imens al marketingului brandului uriaș. Cu alte cuvinte, cumperi aproximativ același produs, dar nu plătești ”brandul”.

În lumea globalizată de azi, din fericire, toate avansurile tehnologice ajung relativ repede și pe piața noastră. În România, avem televizoare ieftine online smart, care au coborât sub prețul de 1000 de lei. În funcție de oferte, ai acces la televizoare ieftine online, la marii retaileri de profil, cu diagonale care ajung și uneori chiar depășesc 80-100 de centimetri. Iar fiabilitatea este din ce în ce mai performantă, mai ales că branduri cunoscute aleg să acceseze și ele segmentul de televizoare ieftine, pentru a atrage și clienții care nu-și permit televizoare high-end. Iar marile branduri chiar nu-și permit să producă prost, chiar dacă vând ieftin, pentru a nu știrbi prestigiul clădit în timp al brandului.

Așadar, dacă nu ai un buget mare și totuși vrei un televizor de calitate, nu fugi de televizoarele ieftine, pentru că găsești, cu siguranță, produse fiabile, de calitate, și la bani mai puțini, online. O tehnologie care progresează foarte alert și care se reinventează continuu face ca un televizor high-end mai vechi să fie la același nivel de calitate cu unul ”no name” de astăzi.

Următorii pași sunt probabil ca rezoluția 4K și tehnologia HDR (high dinamic range) să ajungă în câțiva ani și pe televizoarele ieftine online. La prețuri mai mult decât accesibile.

Un alt motiv pentru a cumpăra televizoare ieftine online este următorul: un televizor foarte scump, „de brand”, cumpărat astăzi, se va devaloriza enorm în 2-3 ani, iar la cum avansează tehnologia – așa cum am mai zis – peste acest interval de timp vei dori unul mai nou, în ton cu tehnologia de la acea dată. Or investiția unei sume mari la fiecare 2-3 ani într-un televizor nu este o ”afacere” viabilă, chiar dacă îți permiți.

(Advertorial)