Cablurile care atârnă pe stâlpii vechi din zona centrală vor dispărea odată cu ei, însă procesul va continua și în anii următori peste tot în oraș, a anunțat primarul Ioan Turc, potrivit căruia ”aerul industrial” dat de aceste cabluri de pe stâlpi este ”profund nemeritat”.
”Am fost obligat să găsesc soluții pentru pădurea de cabluri și care dau orașului un aer industrial, profund nemeritat. Am găsit o soluție optimă, deși unii nu-mi dădeau nicio șansă. (…) Am început în zona centrală și vom merge peste tot în oraș. Am agreat cu societatea cu care suntem într-un parteneriat ca, în 5 ani, să îngropăm cablurile în tot orașul. În acest moment, o importantă pondere din oraș are canalizație subterană. După ce scoatem stâlpii vechi și vom monta toți stâlpii noi, veți observa că stâlpii sunt scoși, cablurile tăiate, duse la un operator care urmează să le recicleze, iar rețeaua nouă urmează să fie pusă în funcție. Prima dată punem rețeaua nouă în funcțiune, se decuplează rețeaua veche, iar cablurile vechi își urmează parcursul lor”, a spus primarul Bistriței într-o emisiune televizată.
Edilul a explicat și de ce este atât de mare deranjul peste tot în oraș acum, spre final de an.
”Este final de exercițiu financiar, iar acest lucru ne obligă să ducem ritmul lucrărilor la un nivel mai mare. Cele mai importante proiecte au creat și cel mai mare deranj, știm că a fost o stare de iritare, poate de respingere a modului în care am gestionat lucrurile, dar totul e perfectibil. Niciodată nu poți susține că ai găsit soluția ideală sau că tot ce ai făcut sau faci e perfect. Pe fond însă, îi rog pe oameni să înțeleagă că marile proiecte de mobilitate și mă refer la Linia Verde, la refacerea axelor – străzi, trotuare, iluminat public, spații verzi perimetrale de pe străzile Năsăudului, Andrei Mureșanu, bulevardul Decebal, strada Gării, la pistele pentru cicliști sunt aferente Programului Operațional Regional 2014-2020.
Am auzit de multe ori spunându-se: de ce le-a început pe toate deodată? De ce trebuie să suferim din cauza atâtor străzi închise și trotuare desfăcute, atâtor șantiere care presupun materiale de construcții, mașini și noxe? Am fost obligat să fac acest lucru pentru că lucrările trebuie terminate într-o pondere foarte mare până în 31 decembrie 2023”, a spus primarul.
Ioan Turc a reamintit că, în momentul când și-a preluat mandatul de primar niciunul dintre aceste mari proiecte nu era demarat.
”Pentru zona Andrei Mureșanu – Decebal nu era realizată nici licitația. De aceea, am fost constrâns ca sub foc, într-un stres continuu care m-a obligat ca la rândul meu să transmit o stare de stres și colaboratorilor, am fost obligat să fac o analiză a proiectelor pe care le-am găsit în primărie, să fac corecțiile necesare, să dau drumul licitațiilor care nu erau realizate și să dau ordinul de începere a lucrărilor. Totul într-o perioadă foarte scurtă. Dacă vă veți uita la alte municipii, veți constata că lucrări aferente POR 2014-2020 sunt într-o fază mult mai avansată. Altele nu sunt. Eu privesc spre exemplele bune. Aceasta a fost însă situația. Nici un pai nu era mișcat, nicio lopată de pământ, niciun fel de lucrare nu a fost făcută la momentul preluării mandatului. Din cauza pandemiei, am preluat mandatul cu întârziere. Ar fi trebuit să-l preiau în luna iunie și am ajuns să-l preiau în final de octombrie din cauza decalării alegerilor. Am intrat în atribuții în luna noiembrie. De aceea, nici modificările care am constatat că trebuie să le fac proiectelor nu am putut să le fac in integrum. Am găsit soluții pentru schimbarea pavajului, am dublat suprafețele cu piatră naturală, am găsit soluții pentru suprafețele netratate prin proiect. Nu e suficient să te uiți la trotuare fără să te uiți ce e lângă ele. Sunt zone generoase, unele adevărate piațete, dacă e să ne uităm la Grigore Bălan și la perimetrele din jurul lor. Acestea nu erau cuprinse nicăieri și am fost obligat să găsesc soluții, ceea ce nu e simplu când vorbim despre proiecte cu finanțare europeană”, a spus Ioan Turc.
Zilele acestea, sunt înlocuiți stâlpii de pe strada Dornei.
No bre ati inteles.?
Primarul a fost foarte clar in explicatii asa ca nu mai mieunati toata ziua pe facebook si internet ca nu aveti dreptate absolut deloc, mai mult nu ati participat numai pana in 5 cetateni la dezbaterile publice de cand le stiu eu.
Scrasniti din dinti rabdare si tabac desi nu e sanatos dar ca sa faceti si voi ceva.
Nu uitati ca discomfortul a fost adus de PSD si adancit de PNL care inseamna LOVE.
S-a lucrat mult si prost, chiar haotic si noroc ca nu avem galerii de fotbal sa ne dam in cap cu bolovanii, bordurile si bgicasaii care sunt la tot pasul si ne rupem picioarele de ei.
Merg in fiecare an in Germania in Leverkusen.
Voi stiti cum arata un santier in Germania mai ales pe perimetrele verzi.?
Nimic nu se depoziteaza pe ele, nici macar temporar iar in cazul introducerii de cabluri prin parcuri nimeni nu intrazneste sa sape la trunchi, radacina si fiecare copac, copacel este adapostit de un cadru din placaj gros ca sa nu fie zgarit, abuzat.
Asta inseamna educatie, cultura ECO si responsabilitate.
La noi DUMNEZO sa-i aiba-n paza.
Odata cu introducerea cablurilor in subteran s-au destabilizat absolut toti arborii de aliniament fiindu-le radacinile retezate cel putin pe o parte adica 50%.
Sa nu va asteptati sa reziste la furtunile care vor veni.
Primaria proiectand prost aceste santiere nu a gandit absolut nimic decat ordinul de la fostul tatuc si de la actualul Primar care din pacate dupa trei ani de mandat s-a radicalizat profund imprumutand fix discursul si obiceiul fostului adversar politic.
Intr-o emisiune de la AS tv IOAN TURC i-a rugat de doua ori pe bistriteni sa il injure pe el dar nu orasul
Eu nu il injur deoarece un ecologist nu injura dar m-am hotarat sa-i spun VERDE-n fata de acum incolo.Au trecut deja trei ani si in apucaturile administratiei nimic nu s-a schimbat.
PNL si administratia actuala nu vrea sa invete lectia VERDE, lectia ECO.
Orasul o sa arate mai bine la finalul lucrarilor dar sa vedeti “scandal scandalos” cand nu peste mult timp prima banda dedicata autobuzelor va trebui eliberata de masinile parcate- Decebal , A Muresanu, Nasaudului, 1 Decembrie , etc! Si asta fara alternativa de parcare! De fapt scopul pistelor de biciclete nu e de fapt circulația cu pedale ( sase luni pe an nici nu e posibil) ci eliminarea masinilor poluante!
Și dacă toți și-ar lua mașini nepoluante ar avea unde parca? Ai o fractura de logica prietene,au pus carul înaintea boilor,trebuiau amenajate prima data parcări și apoi derulate aceste proiecte(care sunt f bune dealtfel).O sa spuneți că nu mai era timp.Foarte bine, decât să faci un lucru prost mai bine nu-l faci,…zic eu.
Vai , cat l-am compatimit pe d-l primar ! Cum a descoperit dansul solutia de ingropare a cablurilor …cum a fost nevoit sa gaseasca aceasta solutie…Vai , ce m-am distrat! Sunt uimit cate bazaconii poate sa spuna. Mai aveam un sef in zona industriala care se lauda ca inventat apa calda…Pai d-le draga , cablurile din totdeauna se „pozau” si undergraund , adica in pamant…E adevarat ca nu se hlizau in poze precum faci matalica tot anul , in poze protocolare…Cred ca dansul este putin obosit dupa atatea zambete si drumuri facute la Bucuresti si pricinuitoare de febra musculara dupa semnarea atator contracte benefice pentru bistriteni si care nu se puteau semna electronic ci numai cu plaivazul (sigur , beneficiind de diurne multe si „grase”). Altfel , despre lucrarile care trebuiesc finalizate in pondere mare , cum se exprima d-l primar , pot sa „prorocesc” fara nicio tagada ca lucrarile facute in mare graba (cum se spune acum „pe repede , inainte”) au o calitate indoielnica si o trainicie asisderea , lucruri care se vor vedea la primavara si in viitorul apropiat. Ma alatur d-lui Balan in ce priveste grija fata de arbori si sunt convins ca multi se vor usca , nu de batranete ci de lipsa apei care nu mai poate ajunge a radacinile de hranire din cauza excesului de betoane , asfalt , dale , borduri si alte inventii , gasite dupa multa zbatere si straduinta. In final as vrea sa spun ca daca as lucra in serviciile tehnice din primarie , afirmatiile primarului cu ce a facut singur toate lucrurie cu care s-a laudat , m-ar supara teribil. Ati uitat echipa , d-le filozof , laudaros ! Lauda de sine , nu miroase-a bine!
Primarul nu cunoaște semnificația cuvântului ”pondere”. Îi place însă cum sună și i se pare că dă rotunjime discursului său găunos-bombastic și îl folosește excesiv și greșit.
Să îl ajutăm:
În acest moment, o importantă parte din oraș are canalizație subterană. Ponderea acesteia în ansamblu este de …. (probabil 3-4%) Sigur că dacă ar spune cât este ponderea s-ar nărui atributul ”importanței”. Oricum primarul și primaria nici habar nu au care este ponderea că oricum n-au treabă cu rețelele care nu sunt ale lor și comunicarea și administratorii acestora e ca și inexistentă. Ce să mai vorbim de control. După doi ani de zile în care orasul a fost tot transee și bistrițenii au trebui să îndure condiții de front, rețelele de canalizare nu au fost schimbate.
Vorbind despre lucrările aferente Programului Operațional Regional 2014-2020, acestea trebuie finalizate integral. Nu “într-o pondere foarte mare până în 31 decembrie 2023” ci INTEGRAL. 100%.
Mai mult decât atât trebuie recepționate plătite și decontate din fonduri europene până la 31.12.2023. Adică mai are vreo 10 zile de lucru că vine Craciunul și Pa! Nu poate domnul primar să o întindă până la Paștele Cailor cum face cu liceul Liviu Rebreanu. Tot ce nu va fi decontat până la 31 decembrie 2023 va fi suportat din bugetul local, din împrumuturi, din taxele și impozitele plătite de urmașii urmașilor noștri pentru acoperirea datoriilor aferente acestor lucrări, în mare parte fără rost și dezastruos manageriate de cea mai proastă administrație pe care a avut-o orașul vreodată.
În Ștefan cel Mare, în zona magazinului Scarlet și a farmaciei Salvia, abia poți să vezi pe unde mergi, așa e de întuneric, zici că ești în afara orașului.
La Bistrița pădurea de cabluri
Pune pe stâlpi subansambluri.
Salut Bistriță — nedescâlcită!
Trăgătoare de cabluri, turcită.
Că Hoarda de Aur – la hoarde
Spune speech-uri patriotarde
Și suntem născuți de o barză
Și visele noastre – sunt varză.
In 2017 s-a promulgat o lege care prevedea ingroparea tuturor cablurilor din localitati. Termenul era de 5 ani si a fost depasit. Primarul se lauda ca va ingropa cablurile in 6 ani de la depasirea termenului legal.
Ingroparea cablurilor este principalul motiv pentru care unii cetateni din zonele de case ale orasului nu au putut beneficia rapid de servicii de internet de exemplu, in timp ce la sate fibra optica era instalata in ritm alert iar utilizatorii racordati la fel de repede: la sate nu prea a existat infrastructura astfel ca instalarea noii infrastructuri a trebuit facuta cu respectarea legii, iar ingropatul cablurilor noi a fost mai usor de facut la sate
Trecerea infrastructurii de comunicatii, tv, internet etc. de pe stalpi pe reteaua subterana trebuia facuta acum in procesul de modernizare a strazilor si trotuarelor.
Mutarea in subteran va presupune iar santier. Adica ce este inaugurat acum sau la anul va fi spart din nou pentru noua lucrare, ca sa nu mai vorbim de deranj.
In perioada 2008-2010 sectorul 1 din |Bucuresti a reusit aceasta miscare. A fost un calvar lucrandu-se simultan la toata infrastructura, dar la final a ramas frumos si bine.
Sectorul 3 a mers ca aici in Bistrita. Initial au facut lucrari de modernizare iar apoi, in 2019 au venit cu santierul peste ce terminasera in 2016-2017, pentru mutarea in subteran.
Succes