Actualitate

În ce condiţii mai pot fi parcate maşinile pe trotuare. Reguli noi şi pentru biciclişti

Parcarea maşinii pe trotuar în lipsa unui spațiu semnalizat în acest sens şi în condițiile în care pietonii au un culoar de trecere de cel puțin un metru lățime este interzisă începând din acest sfârşit de săptămână. Prin HG nr. 965/2016, Guvernul a stabilit că „administratorul drumului public poate amenaja pe anumite zone ale trotuarului, cu avizul poliției rutiere, spații destinate opririi sau staționării vehiculelor, marcate și semnalizate corespunzător”.

Spațiile speciale pentru parcarea mașinilor pe trotuar vor putea fi făcute doar dacă este respectat culoarul pentru pietoni de un metru lățime și dacă accesul vehiculelor se va face din drum. În plus, poziționarea mașinilor parcate va trebui să fie făcută astfel încât să nu încurce circulația pe prima bandă a drumului sau pe pistele amenajate.

Codul rutier prevede, în prezent, că „este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar când aceasta este permisă, conform indicatoarelor sau marcajelor, lăţimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziţia pietonilor trebuie să fie de cel puţin un metru”. Totuși, prevederea este neclară, în condițiile în care nu se face referire în mod expres la parcare, oprire sau staționare, iar imobilizarea vehiculului este o sancțiune ce poate fi aplicată de polițiștii rutieri.

De asemenea, de sâmbătă, 21 ianuarie a.c., biciliştii care circulă pe drumurile publice sunt obligaţi să îşi instaleze pe bicicletă inclusiv sisteme de avertizare sonoră pentru mașini.

Pe lângă asta, bicicleta nu va mai trebui echipată, în față, cu lumina albă/galbenă, iar în spate, cu cea de culoare roșie și cu dispozitivul fluorescent-reflectorizant decât pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, potrivit HG nr. 965/2016.

Pe bicicletă vor putea fi transportați copiii mai mici de șapte ani, dar doar de către un adult și în condițiile în care bicicleta este prevăzută (din fabrică) cu un suport special sau dacă are un dispozitiv omologat pentru transportul celor mici. În prezent, bicicliștii pot transporta copiii sub șapte ani numai dacă vehiculul are montat în față un suport special sau dacă este construit și/sau echipat special pentru transportul altor persoane, însă nu se face nicio referire la ce vârstă ar trebui să aibă biciclistul.

Bicicliștii nu vor avea voie să circule în interiorul localităților în care nu funcționează iluminatul public sau în afara localităților fără echipamentul fluorescent-reflectorizant, pe timp de noapte sau atunci când vizibilitatea e redusă. Actualmente, prevederile legale nu fac nicio mențiune legată de iluminatul public, echipamentul special trebuind purtat indiferent de această condiție.

13 comentarii

    • Nu toti avem ca si tine vila cu piscina si 4 locuri de parcare in curte . Unii mai traim la bloc si unde nu sunt din pacate nici la cei 200 de metri specificati in documentatia ta tehnica un loc de parcare .
      Bafta !!!

    • In zona Veteranilor daca ajung seara nu gasesc parcare pe o zona de cativa kilometrii, 200 de metri ar fi parfum 🙂

  • Si daca mai ai norocul sa ai spatii comercile la parter si cafenele cu terase nu ai nici o sansa sa gasesti locuri de parcare. Primaria ar trebui sa aprobe terase, restaurante, sedii de banci, sedii de institutii, etc. numai cu respectarea regulamentului de urbanism (care prevede clar cate locuri trebuie asigurate pe tip de activitate). Dar acest lucru se poate intampla numai in tari civilizate, in care autoritatile publice respecta (inaintea tuturor) legile si regulamentele. La teorie suntem buni, practica ne omoara! Cat este de reala aceasta expresie peste tot, la noi!

  • rand ar fi BINE SA-SI EDUCE ANGAJATII SA LE IMPUNA SA-SI PARCHEZE MASINILE UNDEVA la doua strazi de sediul primariei, acolo unde ar TREBUI SA AIBA PRIORITATEA CEI CE LE PLATESC SALARIILE!!!!

  • Pentru domnul primar.
    Va pot propune sa desfiintati condica de prezenta si sa trasati sarcina la politia locala pentru a face prezenta dupa masinile parcate de angajati, care mai de care …in usa primariei.

  • Cand o sa luati exemplu de la primarii din germania care vin cu bicileta la servici si sa lasati locurile de parcare identificate FOARTE ABUZIV, chiar hartuitor ochiului contribuabilui nevinovat ce-si cauta loc de parcare pentru a plati IMPOZITELE?????

  • Am fost zilele trecute sa platesc taxa pe locul de parcare din fata blocului si am facut 10 ture in jurul bisericii , invatand prohodul pe dinafara, pana am gasit un loc de parcare pe trotuar langa acceul interzis al pastorului ce locuieste in zona.
    De ce nu exista locuri rezervate pentru cei ce vin sa platesca impozitele si de ce sunt locuri rezervate pentru primar, politist local, angajatii primariei si pastor?

  • Domnule primar, e momentul ideal să identificați trotuarele late din care puteți rupe 1m pt piste de biciclete. Dar amenajați piste adevărate, delimitate de trotuar și partea carosabilă, nu doar să trasați niște dungi roșii pe trotuare!

  • IN ATENTIA PRIMARIEI GENERALE A CAPITALEI. LOCUIESC PE SOS. PANTELIMON 229, BLOC TURN. AVEM UN TROTUAR DE CCA 7 M LATIME,S-A TRASAT O PISTA PENTRU BICICLETE DE CCA 1 M .MASINILE CARE AVEAU LOC DE PARCARE PLATIT S-AU MUTAT PE CAROSABIL,OCUPAND BANDA 1. BICICLETE TREC 3-4 PE ZI ,VARA, SI CIRCULA PE INTREG TROTUARUL NU PE PISTA. NU ESTE NORMAL SA FIE TRASATA PISTA PE CAROSABIL SI SA SE REVINA LA SITUATIA ANTERIOARA ? REABILITAREA SOS.PANTELIMON S-A FACUT PROBABIL DIN BIROU FARA NICIO LEGATURA CU SITUATIA DE PE TEREN. DACA AVETI CURIOZITATE VERIFICATI SI AMENAJAREA TROTUARULUI PANA LA PIATA DELFINULUI.ESTE INTESAT DE POPI METALICI ASTFEL INCIT 2 PERSOANE CU BAGAJ DE LA PIATA NU POT TRECE UNA PE LINGA ALTA.

    • Bine Fănică, și ce vrei să facem noi de-aici din Bistrița cu trotuarul dumitale din Pantelimon? Apropo, Pantelimonul pe vremea mea era un sat în MiticsLand, cu porcii și găinile pe uliță, acum v-au făcut ăștia orășeni, cu aere de bucureșteni?

  • Eu am 2 fetite mici pe care nu le pot duce la gradi decat cu masina pt ca este f departe. Am incercat cu RATB-ul si a fost ingrozitor raceau datorita aglomeratiei din autobuz, abia aveam loc sa respiram, deci masina este singura solutie.
    Doar ca o data cu aceasta lege eu nu mai am loc de parcare cu toate ca plecam cu noaptea in cap. Ce este de facut? In lege se spune ca administratorul drumului are obligatia sa amenajeze trotuare pt parcare treptat, dar cine verifica asta?
    Cum este posibil sa se impuna aceasta lege fara ca PRIMARIA GENERALA A CAPITALEI sa nu miste ceva ca sa amplaseze niste parcari (de ex. cele care sunt pe multe nivele si se rotesc…intr-un perimetru mic ar parca peste 10 masini).

  • Sanatate tuturor.Totii cunoastem ca masinile se inmultesc.Parcari nu avem nicaieri.Special printre blocuri.Unde parcam daca nu e loc special noaptea?.Stam in masina sa vedem cand se elibereaza un loc de dimineata, cand pleaca unu la service?Noi tot timpul luam exemple de tarile dezvoltate.Frumos,Dar avem infrastructura care au ei??Eu de la berceni pina la militari fac peste 1 ora,si cu mii de gropi,cu sute de obstacole,cu mii de muncitori dormind in locul de munca,Semafoarele puturoase.Soferi in fata mea cautind parcari disperati,incurcand circulatie.Ce facem ??amenzi,ok,dar unde se duc bani astia??Unde parcam,?Si mii de alte intrebari?Cine imi repara mie amortizoare din gropi?Si se continua lista.Lasatine in pace sa putem macar sa dormim putin linistiti.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.