Serviciile de închirieri de mașini s-au lansat cu multe decenii în urmă în sprijinul celor care călătoresc pe distanțe mari și care, după un zbor cu avionul, au nevoie de un automobil la dispoziție pentru a se deplasa pe o zonă mai restrânsă. Astfel, cele mai multe agenții ale firmelor de închirieri auto au fost stabilite în aeroporturi și în zonele centrale ale marilor orașe. De asemenea, serviciile de rent a car au devenit rapid foarte populare în zonele turistice, de la metropole până la stațiuni, insule exotice etc.
Cea mai mare parte a închirierilor de mașini se făcea în trecut prin intermediul agențiilor de turism (alături de transport și cazare, solicitai și o mașină) sau direct de la agențiile rent a car, eventual prin telefon pentru a rezerva mașina dorită. În acest al doilea caz, formalitățile se făceau la preluarea mașinii. Chiar și fără rezervare, te puteai opri la agenția de rent a car din aeroport, la sosirea la destinație, pentru a solicita închirierea unei mașini.
Ascensiunea mediului online a determinat schimbări importante în piața de retail din turism, iar domeniul de închirieri auto s-a adaptat și el la noile tendințe. Desigur, există în continuare posibilitatea de a închiria o mașină prin modalitățile anterior menționate, însă cei mai mulți clienți își aleg automobilul de închiriat pe internet, înainte de a merge în călătorie. Chiar și pentru nevoi de ultim moment, tot online se caută mașina potrivită, un model pe placul clientului. Tot procesul de selecție și rezervare se poate face online, plătești cu cardul și primești mașina la hotel, la aeroport sau unde ai nevoie. Există inclusiv posibilitatea de a închiria o mașină cu tot cu șofer.
Între timp, inclusiv agențiile de turism fac o mare parte a afacerilor online, deci vând pe internet și servicii rent a car pentru partenerii lor. Până și mari platforme de rezervări online pentru cazare sau bilete de avion permit rezervări de mașini în regim rent a car, pe bază de afiliere cu unele firme de specialitate. Interesant este că tot acest trend a permis unor companii mai mici, chiar locale, să poată lupta foarte bine pe piață cu giganții din industrie. Marile corporații internaționale au astfel concurență masivă din partea unor afaceri antreprenoriale, inclusiv IMM-uri care altfel nu ar fi putut pătrunde în acest sector.
Dacă vrei să activezi cu succes pe piața de rent a car, ai nevoie de un business plan bine conceput, dar în centrul tuturor lucrurilor se va afla… website-ul companiei, platforma de vânzări. Totul trebuie să funcționeze bine, deci mare atenție la detalii precum găzduirea web. Cu o foarte bună optimizare pentru motoarele de căutare, cu publicitate și marketing corect implementate, ai toate șansele pentru a atrage rapid clienți. Firmele mai mici au avantajul de a fi mai flexibile și pot astfel în multe cazuri să atragă clienții cu oferte mult mai bune decât o fac corporațiile sau firmele de rent a car ce sunt dedicate în special clienților de tip companie. Mai trebuie spus că piața evoluează în continuare spre online, inclusiv pe zona de operatori independenți: recent a fost lansat în țara noastră un serviciu digital prin care oricine își poate introduce mașini proprietate personală pentru a fi disponibile celor interesați de închiriere pentru ore, zile sau săptămâni.
(Advertorial)
Comentarii recente