Printre sectoarele de cale ferată cuprinse în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru intervenții de tip Quick-Wins (proiect complex de eliminare a restricțiilor și limitărilor de viteză) se află și tronsonul Dej-Beclean-Ilva Mică (cale ferată dublă până la Beclean), în lungime de 96 km, de pe rețeaua TEN-T Core, lucrări în valoare de 1,8 milioane euro.
În PNRR se explică faptul că intervențiile feroviare de tip Quick-Wins se fac pentru căile ferate intens circulate, în special de trenuri de marfă, pe care starea de degradare este accelerată. Intervențiile punctuale de tip Quick-Wins au rolul de a permite circulația trenurilor în condiții de siguranță și viabilitate pe perioada până la momentul implementării proiectelor de modernizare. Aceste intervenții au rolul prevenirii unor blocaje în circulație, până la implementarea lucrărilor de modernizare a căii ferate, din cauza stării actuale de degradare a infrastructurii.
Intervențiile de tip Quick-Wins prevăd eliminarea restricțiilor de viteză prin lucrări de mică anvergură care constau în îmbunătățirea suprastructurii căii ferate (șina, traversele, aparate de cale, piatră spartă) sau orice alt element care va conduce la creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și marfă, cu impact direct și imediat asupra duratei călătoriei și / sau asupra creșterii siguranței și confortului călătorilor.
Lucrările de tip Quick-Wins au obiectiv strategic eliminarea restricțiilor de viteză prin schimbarea elementelor de suprastructură deteriorate sau cu un grad de uzură fizică și morală accentuate, din cauza cărora au fost instituite 80% din restricțiile și limitările de viteză existente. Cea mai mare parte a materialelor utilizate în lucrările de tip Quick-Wins vor fi reutilizate în cadrul lucrărilor de modernizare ținând cont că uzura acestora nu va fi mare datorită perioade relativ mici de utilizare (2023-2027).
Prioritare vor fi acele intervenții în care câștigul în minute este cel mai mare (ex: repararea sau schimbarea unui macaz pe care viteza restricționată de circulație este de 30 km/h, localizat pe un sector de cale ferată pe care viteza constructivă este de 120 sau 140 km/h).
În timp ce în alte țări civilizate, exista trenuri de mare viteză, la noi se circulă ca acum 150 de ani ,când a apărut primul tren în România .De atunci nimic schimbat.
Mă întreb ce fac mai marii???
Fără răutăți, va rog frumos. Acu 150 de ani căile ferate erau noi…nu erau uzate…nu erau nici restricții de viteză.
bistrita cluj faci 3 ore jumate cu trenu ca pe vremea lui stalin
La iesire din Livezile este o trecere de cale ferata la care s-a lucrat recent de nu poti sa treci nici pe jos peste ea…. dar AU AVUT CURAJUL SA PUNa O TABLA PE CARE SCRIE ca s-au facut lucrari de modernizare si imbunatatire a traficului in zona….
Ma prostalailor de la cefere: CUM POTI SA IMBUNATATESTI CIRCULATIA daca imi trebuie 5 minute sa trec peste calea ferata ca sa nu-mi rup masina?
Daca ai citit tabla,nu CFR-ul a facut modernizarea pasajului de cale ferata ,Drumurile nationale au lucrat,iar ce se tine de Cfr este instalarea de bariere….acolo e problema ca de 30 de ani nu au fost in stare sa monteze pe Valea Bargaului la trei pasaje rutiere nici o barieră!
ca au receptionat lucrarile facute in zona lor
Buna dimineața……la intrare in România din Ungaria …scrie clar……fixați va ceasurile cu 30 de ani în urma….cred ca au greșit……e vorba de 50 :))