Actualitate

În Bistrița-Năsăud s-au înmatriculat peste 8000 de mașini anul trecut și ne-am ales cu încă 5000 de șoferi

Într-un singur an, în județul Bistrița-Năsăud au devenit șoferi 4821 de oameni și au fost înmatriculate 8271 de autovehicule, ceea ce face ca numărul posesorilor de permise și al mașinilor din parcul auto județean să devină din ce în ce mai mare.

”A crescut foarte mult numărul posesorilor de permise și al autoheviculelor. Față de 2020, avem un plus de 8271 autohevicule înmatriculate și în plus 4821 de posesori de permise de conducerefață de 2020”, a explicat comisarul șef Mihai Ovidiu Lupșa, inspectorul șef al Inspectoratului de Poliție Județean Bistrița-Năsăud.

În aceste condiții, șeful IPJ a fost întrebat ce face Poliția pentru ca și alți participanți la trafic, cum ar fi pietonii și bicicliștii, să poată circula pe căile de acces dedicate lor, ocupate în mare parte de mașini parcate pe trotuare și piste.

”Din păcate, dacă discutăm la nivel de municipiu, lipsa locurilor de parcare e o problemă ca în toate orașele mari din țară. Niciodată noi, ca și Poliție, nu am exagerat în ceea ce privește aplicarea sancțiunilor contravenționale persoanelor care nu respectă anumite reguli raportat la lipsa locurilor de parcare pentru că trebuie să îi înțelegem pe șoferi că nu au unde să oprească și fiecare are nevoi de rezolvat într-o anumită zonă a orașului. În funcție de ceea ce va face Primăria Bistrița, raportat la locurile de parcare și la pistele de bicicliști, raportat la modul de organizare și sistematizare a orașului, vom discuta și vom cădea de comun acord cu privire la alt mod de a desfășura activitățile noastre specifice pe raza municipiului. Cu privire la parcări ar trebui întrebată și Poliția Locală, care nu e în coordonarea noastră”, a răspuns el.

”Activitățile Poliției au fost derulate în funcție de evenimentul sesizat. Măsurile coercitive sunt aplicate în funcție de evenimentul sesizat. În funcție de starea drumului, de traficul de pe segmentul respectiv de drum, polițiștii rutieriști intervin fie pentru fluidizare, fie pentru aplicarea unor sancțiuni contravenționale acelor participanți la trafic care intră în categoria mai nesimțiți, dar niciodată nu va fi o clemență față de unii participanți la trafic”, a adăugat comisarul șef Ion Marius Șugar, adjunct al șefului IPJ care are în responsabilitate Poliția Rutieră.

Conform unui raport al IPJ Bistrița-Năsăud, tot anul trecut, pe bază de hotărâri judecătoreşti, au fost anulate 261 de permise (cu 74 mai multe decât în 2020), au fost suspendate 4.051 de permise de conducere (cu 41 mai puține decât în 2020) şi retrase 2.334 de certificate de înmatriculare, cu 616 mai multe față de 2020.

26 comentarii

  • Și ce face Primăria ca sa rezolve problema? Nimic !
    Au “făcut “câteva locuri de parcare la piata de jos , adică au trasat niște linii.
    Insuficiente pentru a fi semnificative in gestionarea crizei locurilor de parcare.
    Când vedem o parcare adevarata făcută de primarie ?

    • Face Buhaaaaa !!!!!!!!!!!!!
      Fac eu, va îngusta străzile pe Linia Verde și Gării-Decebal-Andrei Mureșanu-Năsăudul și tot nu le este de ajuns hăbăucilor din primărie acum îngustează și DN17 din Viișoara Buhaaaaa!!!!!!!!

    • @ Claudiu, De ce tot te plângi de lipsa locurilor de parcare și că așa puține multe din ele vor dispărea ? Primăria va face o parcare în mijlocul Păduri Codrișor pe strada Tabăra poți să-ți parchezi mașina acolo nu în fața blocului ha, ha ?
      Multă lume cu probleme grave la mansardă prin primăria Bistrița.

  • O parcare supraterena etajată este neapărată nevoie să fie construită în Eminescu vizavi de poliție și să fie amenajate corespunzător și parcarea de la trezorerie care să fie extinsă și în jurul clădirii fostei Biblioteci Județene. Asta este necesar fiindcă când vin copiii la Liceul Andrei Mureșanu este o nebunie acolo și nu ai nici-un loc de parcare disponibil, la fel se întâmplă dacă vi la policilinică nu ai unde parca, plus că se va face și o polinică privată pe Bălcescu colț cu Gării care și asta nu are locuri de parcare.

  • Pentu a scoate Centru Vechi din faliment și a mai salva ce se mai poate salva trebuie mutată Autogara în Piața Centrală în jurul Primăriei. Faptul că primarul și alți angajați ai primăriei își parchează automobilele fix în fața primărie și ocupă inutil acest spațiu asta nu ajută cu nimic renașterea Centrului Vechi.

    • Cum spunea într-o piesă și văru Willi : ” Nu este nebun cel ce crezi ….”.
      Autogara Victoria este în centru Londrei gard în gard cu Palatul Reginei Buckingham iar gara St. Pancras este la o arucătură de băț acolo ajunge trenul Eurostar pe sub Canalul Mâneci. În majoritatea orașe normale Autogara este fix lângă primărie și noi am putea să învățăm de la alți.

  • Nu uitati o clipa ca acest cadou urias facut soferilor si oamenilor de afaceri care au spatii comerciale si care se vor inchide se intampla datorita Liniei Verzi cadou facut de OTC si consilierii lui.
    Tarziu acuma sa mai guitati, daca nu ati fost prezenti la dezbateri in CL si sa va impotriviti.
    CIOCU MIC ca numai 2-3 din 70.000 ne-am luat la tranta cu aceste aspecte cu fostul Primar.
    V-a durut la basca si ati stat la caldurica la taste dand minusuri , jignind si huiduind pe cei cativa participanti din randul vostru .Si tot asa veti pati cu toate pana la adanci batraneti.
    Romanii chiar merita dusuri reci pe spinare .

    • Bălan, Ai dreptate însă se mai poate anula proiectul de îngustare și distrugerea a locurilor de parcare de pe străzile Gării-Decebal-Andrei Mureșanu-Năsăudului așa cum sa putut anula Internodalul dacă nu singura optiune rămasă este construirea parcări supraterane etajată Mihai Eminescu lângă Poliție plus parcările de la Trezorerie și Bibliotecă. Dacă nu vrei supraterană în Eminescu atunci tu și cei din Bistrița Civică nu ați putea cere imperativ Primarului Turc în dezbaterea publică pe buget anularea măcar acestei bazaconi cu îngustarea străzilor Gării-Decebal-Andrei Mureșanu-Năsăudului ?
      O zi faină !

  • Parcările subterane sunt foarte scumpe.
    De exemplu o parcare subterana cu 276 locuri costa 120 milioane dkk (80 milioane lei).
    Aducă construirea unui loc de parcare costa 300.000 lei!
    Cu bani luați împrumut !
    Și atunci cât punem taxa de parcare ca sa plătim ratele la banca timp de 30 de ani?
    23.000 pe luna!
    766 lei pe zi
    31 lei pe oră!
    Mai vreți parcări subterane?

    Cele 80 de milioane de lei ar putea fi folosite mult mai bine in Azilele de bătrâni, casele de copii, psihiatrie, mai multe educatoare in Grădinițe, etc.

  • Sunt unii care si-au luat bmw/audi dar le tin mereu in parcare. Daca n-ai bani de combustibil atunci care este rostul sa mai dai banii pe masina daca iesi de 2 ori pe luna la spalatorie??? Pe deasupra tin si locurile ocupate de parcare degeaba. Nu-ti permiti masina atunci vinde-o.

  • Unii nu sunt șoferi, sunt doar posesori de permis. La noi cum a fost multă vreme comunism și sărăcie mulți nu și-au permis o mașină sau aveau maxim o Dacie, așa că acum sunt foarte bucuroși și entuziasmați că au scăpat la mașini și vor sa intre cu ele până în casă.
    Orașele când s-au format acum sute de ani nu lua nimeni în calcul că în 2022 fiecare cetățean va avea cel puțin o mașină. Localitățile nu sunt dimensionate ca sa circulam toți deodată cu mașina, ar trebui sa mai demolam niste blocuri sa facem bulevarde ca în America…))

    • @…… Stai un pic că nu înțeleg ( eu sunt mai de la țară și înteleg mai greu ) păi tâmpiți îngustează străzile din mijlocul orașului nu le lărgesc cum ar fi fost normal să o facă și apoi tot ei tâmpiți se miră că de ce rămân blocați în trafic și nu au unde parca !

    • Nu e nimic de inteles, e foarte simplu, chiar daca ar mai face cateva locuri de parcare pe ici, pe colo, tot nu incapem toti sa circulam cu masina deodata.

      Concluzia: Mai mergeti si pe jos sau cu busul ca nu va pica gradele.
      Nu e nevoie sa intrati cu masina pana in casa.

  • LIVIU D. Ai dreptate se poate cere acest lucru, insa iti spun ca pe str. Garii nu sunt locuri de parcare longitudinale decat in dreptul magazinului Fracesca ai Banca de la blocul Turn, si care oricum sunt dupa colt cu Decebal.
    Ramane valabila povestea doar pe Decebal-Andrei Muresanu- Nasaudului.
    O sa o cerem acuma la dezbaterea pe Buget.

    • Bălan, Da subscriu la ce spuneți. Spre Gării sunt locuri de parcare doar de la Măgura la Autogară ( fie vorba între noi insuficiente pentru zona aceea când este un eveniment important la Dacia este ca la nebuni acolo cu parcarea ). Pare că în rest strada Gării este bună cum este acum și nu ar fi nevoie și de alte locuri de parcare de a lungul acestei străzi.
      De la Dalas la Spital este jale cu plecările. Poate luați în calcul ca propunere la dezbaterea de buget și ruta auto alternativă ….Rodnei-Arțarilor-Colibiței-…. asta ar da șansa ca o parte din șoferi să circule pe acolo și astfel pe Gării, Decebal, Republicii
      vor fi mai puține mașini.
      Acestea sunt numai constatările mele poate alți văd altfel lucrurile. O zi faină să aveti !

  • In străinătate s-a observat că lărgirea drumurilor și a autostrăzilor are beneficii doar pe termen scurt.
    In decurs de 10 ani se umplu de mașini și ajungi in aceeași situație!
    La fel și nr de parcări. Mai multe parcări înseamnă și mai multe mașini!

    Oricât am dezvolta infrastructura, nu vom reuși niciodată sa fluidizam traficul!

    Singurul lucru care ajuta este reducerea nr. de mașini prin taxe mai mari! De înmatriculare, de poluare, accize etc.
    Numai ca politicienii nu fac ceea ce trebuie făcut, pentru că se tem, că nu vor mai fi votați de către oameni.

    JP morgan a făcut o analiza a prețului petrolului și prognozează un preț al barilului de petrol de:
    125$ in 2022
    150 $ in 2023

    In prezent barilul de petrol este 85€.
    Deci o creștere de 75% peste cel mult 2 ani.
    Asta înseamnă ca prețul la pompa trece de 10 lei, mai precis 11,35 lei/litru benzina.

    Asa că o sa se reducă numărul de mașini!

    https://www.thestreet.com/.amp/investing/oil-will-hit-125-a-barrel-in-2022-150-in-2023-jpmorgan

  • D-l primar a intrat in forta si a realizat pistele de biciclete fara nici o noima, in zone unde sunt f. multe blocuri si circulatie intensa ( ex.cr vivu si v.alecsandri – ce rost au pe strazi asa de apropiate) ; in loc sa se aleaga trasee cursive pe strazi marginase , sau trasee distincte numai pentru biciclete. Dezideratul verde -cum este perceput de prmarie- este sa iei in nas toate noxele de la masinile care trec , repet, in zone f.circulate. Cui foloseste tot balamucul care s-a creat din dorinta de a cheltui niste fonduri , doar asa sa fie cheltuite si fara vreun folos adus cetatenilor. Asta-i exemplu perfect pentru expresia : a pune caruta inaintea boilor.

    • Subscriu, Pistele de biciclete trebuie făcute numai acolo unde sunt necesare și străzile permit acest lucru și nu pe străzile înguste din centru unde mai mult încurcă pe toată lumea inclusiv pe bicicliștii.
      Piste de biciclete sunt necesare pe străzile pe unde merg copii la școală și oamenii la muncă, pe Drumul Cetății, Simion Mândrescu , Calea Clujului, Drumul Dumitri Vechi și Slavici ca legătură cu centru orașului. A se vedea acum se circulă foarte bine pe pistele deja făcute pe Drumul Cetății și Drumul Dumitri Vechi fiind în zone civilizate a orașului acolo nu sunt parcate autovehicule pe piste.

  • Împărtășesc viziunea lui Adrian C.
    Acum 30 de ani populația (globului) era cu 10% mai mică decât azi , iar nr. de mașini cu 60% mai mic.
    Capacitatea șoselelor (prin număr, benzi, etc.) și a locurilor de parcare a crescut de atunci cu 20-25%.
    Dar lumea s-a boierit și îmbuibat, uitând de mersul pe jos, cu bicicleta, cu transportul în comun, tren, autobuz, etc.
    Singurele măsuri ce vor ”rezolva” problema sunt scumpirea carburanților și a taxelor aferente deținerii de parc auto. (impozit, rovinietă, asigurare, loc parcare, întreținere, taxă autostradă, peaj, etc.).
    Numai o criză a petrolului ca cea din anii 70 ar duce la deprecierea și tragerea pe dreapta, ca inutile , a 30-50% din parcul actual de auto.
    Dar lumea n-ar pieri, ci doar s-ar reseta.
    Ceasul se apropie.
    Tik-tak !

  • Parcarile trebuie construite unde se poate dar mai ales inainte de intrarile in oras si in niciun caz in centrul istoric. Aici trebuie sa existe numai ceainarii , cafenele , bistrouri , berarii , restaurante , gradini de vara , magazine de moda , magazine de artizanat/suveniruri si alte asemenea. Aprovizionarea acestora trebuie sa se faca numai noaptea sau dimineata foarte devreme in asa fel incat sa nu deranjeze turistii.Daca vrem sa-i avem… Acestia trebuie sa poata respira aer curat , sa-si bucure ochii si sa-si alinte papilele gustative!

    • Fostai lele când ai fost acum sa ales prafu de Centru Vechi.

      Datorită acestor restricțonări idioate de circulație toți care au putut au fugit din centru. Acum sunt acolo o grămadă de crâșme cu bețivi și fetițe pe pietonal.

      Centru este în faliment unde era forfota când centru încă exista și de-abia așteptai un motiv să mergi în centru la cumpărături .

    • Ce turiști vin la Bistrița ha ha ? Nu vine nimeni, singuri ” turiști ” care vin sunt oameni care vin cu treburi la fabrici, așa că nici nu avem pe cine să ” alungăm „. Du-te la punctul de informare turistică de lângă primărie și spune-mi dacă ai văzut vreodată vreun turist acolo ?

  • In anul 1919 odata cu izbucnirea GRIPEI SPANIOLE populatia lumii avea aprox. 1,4 mld de oameni, acuma suntem 7,6 si in 2050 ajungem la 9 miliarde.
    Deci aceasta specie de HOMMO SAPIENS a ajuns ca ganacul de Colorado sa se impuiasca.
    Normal ca cineva se pare ca a incercat deja sau se va incerca sa se dea drumul la dop cu virusi letali.
    Conditii si medicina avansata avem, a crescut media de viata in UE la 78-80 de ani, deja vrem sa ne jucam cu focul sa creem INTELIGENTA ARTIFICIALA, si ne mai miram atunci ca se va repeta a doua oara ce s-a intamplat in SODOMA si GOMORA cand Creatorul lumii a dat cu oamenii curva de pamant.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.