Actualitate

Primarul Ioan Turc: Anul viitor începem lucrările la pasajul auto subteran str. Gării – str. Tărpiului

Până la finalul lunii, municipalitatea va semna contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar realizării pasajului auto subteran care va lega str. Gării de str. Tărpiului și str. Industriei.

”După cum se știe, din motive obiective care țin atât de cost cât și de soluția tehnică, am renunțat la construirea centrului intermodal și am venit cu o altă soluție, mult mai bună din punct de vedere tehnico-economic și anume pasajul auto subteran care, pentru a nu exista niciun fel de confuzie, nu are nimic în comun cu actualul pasaj pietonal construit în urmă cu 40 de ani. S-au alocat circa 42 de milioane de lei în cadrul Programului Național de Investiții “Anghel Saligny”. Anul viitor, cu ajutorul lui Dumnezeu, începem lucrările la pasaj”, a declarat primarul Ioan Turc într-o conferință de presă.

Tot până la finalul acestei luni se va semna și contractul pentru realizarea unei noi piețe agroalimentare, cu bani de la bugetul local, iar lucrările ar urma să înceapă tot la anul.

Primăria Bistrița primește 41.806.829,34 lei prin Programul Național de Investiții “Anghel Saligny” pentru derularea proiectului ”Pasaj rutier subteran str. Gării – str. Tărpiului”.

Se propune realizarea unui pasaj subteran (450 m lungime și 7 m lățime) pe sub calea ferată care să lege cele două zone ale orașului separate de structura feroviară, realizarea unei legături directe și facile pentru transportul auto între partea de NV și partea de SE, descongestionarea traficului în zona Gării CFR și Autogării, modernizarea parcării de pe str. Gării și dotarea acesteia cu stații de încărcare electrice, zone pietonale, piste de biciclete.

Conform temei de proiectare, relația cu str. Rodnei se va face prin sensul giratoriu propus la intersecția dintre str. Gării cu bd. Decebal. Tot prin acest sens giratoriu se va face relația și cu str. Arțarilor (paralel cu calea ferată) și cu str. Trandafirilor (zona de locuințe). Proiectantul va stabili varianta optimă de realizare a sistemului rutier, iar trotuarele aferente vor fi din pavaj. Pasajul subteran va presupune două benzi de circulație, câte una pe fiecare sens (2×3,5 m), trotuare de 1,5 m (pe ambele părți dacă pasajul pietonal existent se înglobează în pasajul nou proiectat), piste de biciclete pe ambele părți (1 m), parapet de protecție pietonal, sisteme de aerisire și filtre, sisteme de drenaj, realizarea sensului giratoriu de pe str. Gării la intersecția cu bd. Decebal, modernizarea pasajului pietonal existent sau integrarea acestuia în pasajul rutier, realizarea legăturilor din pasaj cu străzile laterale, modernizarea parcării situate pe str. Gării lângă magazinul Carrefour Market după conceptul „Park & Walk”, inclusiv dotarea acesteia cu stații de încărcare electrice, asigurarea iluminatului public inteligent, cu sistem de telegestiune, camere de supraveghere.

6 comentarii

  • Pentru coborarea si urcarea mijloacelor auto se vor utiliza lifturi hidraulice sau utilaje similare. Altfel , in spatiul existent , este greu de respectat tema de proiectare . Se vor cheltui bani publici pentru intocmirea unei documentatii ce nu se va putea pune in opera si care apoi va sta in arhiva alaturi de „centrul intermodal”.

    14
    2
  • Eu consider acest proiect un SF. Acuma este un dezastru în pasajul plin de apă pe care niște copii trebuie să l tranziteze zilnic Nu este normal .Rezolvați o dată problema.

    9
    2
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.