Actualitate

Ioan Turc: Avansează proiectul ”Transport public cu autobuze electrice între Bistrița și Livezile”

La Primăria Bistrița a avut loc o întâlnire de lucru pentru stabilirea unor detalii tehnice cu privire la transportul public cu autobuze electrice între oraș și comuna Livezile, proiect cu finanțare din PNRR.

Primarul Ioan Turc a precizat:

”Avansează proiectul de extindere a rețelei de transport public cu autobuze electrice între Bistrița și comuna Livezile!

Împreună cu grupul de consultanți din cadrul Universității Tehnice Cluj-Napoca, primarul comunei Livezile, domnul Traian Simionca, managerul Transmixt, domnul Melente Horoba și colegi din cadrul Primăriei Bistrița, am avut o întâlnire de lucru pentru a discuta detalii tehnice cu privire la proiectul de extindere a rețelei urbane de transport public.

Specialiștii din cadrul Universității, care se ocupă de întocmirea caietului de sarcini necesar achiziției a 20 de autobuze electrice pentru ruta Bistrița-Livezile, au prezentat o simulare a traseului ce a inclus frecvența autobuzelor și numărul de stații, propunere care urmează să fie analizată în această săptămână pentru a fi adaptată la prioritățile și nevoile cetățenilor.

Am solicitat ca autobuzele care vor deservi această rută să acopere și trasee importante din oraș. De asemenea, date fiind distanțele pe care le vor parcurge, este necesar ca acestea să aibă un număr cât mai mare de locuri pe scaune.

După încheierea parteneriatului cu Șieu Măgheruș și Budacu de Jos, vom extinde contractul de consultanță cu UTCN și pentru analizarea traseelor ce facilitează transportul în comun cu aceste două comune.

Amintim faptul că Primăria Bistrița va achiziționa, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, 50 de autobuze electrice, care se vor adăuga celor 10 pe care le avem deja cumpărate pentru proiectul Linia Verde. Scopul nostru este de a dezvolta întreaga zonă din jurul Bistriței, mobilitatea fiind premisa esențială a acestui deziderat”.

Prtimăria Bistrița va derula trei proiecte cu bani din PNRR, în valoare totală de peste 29 de milioane de euro, care vizează transportul public cu autobuze electrice, în colaborare cu alte trei primării: Livezile (20 de autobuze electrice, 24 de stații de încărcare), Șieu Măgheruș (20 de autobuze electrice, 24 de stații de încărcare) și Budacu de Jos (10 autobuze electrice, 12 stații de încărcare).

3 comentarii

  • Distanta respectiva se parcurge mult mai repede cu trenul ,iar aceasta este un lucru cert, nu mai trebuie facut nici un studiu.

  • A meritat sa se intalnească comisia. Tare bine ne-am distrat! Trasportul cu autobuze elecrice intre Bistrita si Livezile o sa fie la fel de eficient pentru transportul de calatori ca si pista de biciclete pe dealul Jelnei. Din Vale de la Jelna o poti lua cu bicicleta spre Ghinda si apoi coborând ajungi iar in vale spre Cusma și, indata esti la Livezile pe trseul viitoarei autostrazi.
    Autobuzul o să stea la trecerea la nivel cu calea ferată apoi blocat în trafic pe calea Moldovei pe la cele mall-uri pana cand o sa i termine bateriile.
    Nu ca să le dam soluții de transport, ca sunt prea prosti, dar observam, asa in doru-leli ca, daca am fi intr-o tara normala ar fi un metrou de suprafata intre Bistrita si Rusu Bargaului cu o frecventa de 20 min intre trenuri. Dar, vai, Macarie s-a mutat la Aqvabis pe barba lui Raducu și ministrul Grindeanu e ocupat cu canalul Bistroe si pescuitul la Belina. Ce să facă Turcul în condițiile astea. Decât tuneluri dacice!

    11
    2
  • Puteți face drumul dintre Unirea și Livezile prin dreapta râului Bistrița,este un drum dar de pământ.Acesta ar fluidiza traficul pe DN 17.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.