Deputatul Ionuț Simionca, președintele PMP Bistrița-Năsăud, depune luni la Parlament inițiativa legislativă ”Adoptă o autostradă”, prin care cetățenii să poată redirecționa 2% din impozit spre construirea de autostrăzi.
”Voi depune luni la Senat acest proiect legislativ, care va fi în dezbatere publică în următoarele două luni. ”Adoptă o autostradă” este un concept care funcționează în SUA la întreținerea autostrăzilor. Acest proiect dă oportunitatea, deci nu obligă, cetățenilor să direcționeze 2% din impozit spre autostrăzi. Este o sursă de finanțare complementară, nu spune nimeni că din acești bani se va face o autostradă în patru ani de zile. Această lege aduce încă o opțiune pentru direcționarea celor 2% din impozit, așa cum se pot da pentru diferite ONG-uri cine dorește să o poată face și pentru autostrăzi. Eu cred că este un proiect util, care va trece”, a declarat Ionuț Simionca într-o conferință de presă.
El a menționat că are încredere că proiectul Autostrada Nordului, adoptat în Senat, va trece și de Camera Deputaților. ”Nu vreau ca realizarea autostrăzii care va trece și prin Bistrița să dureze 20-30 de ani. Uitat câțiva ani, proiectul variantei ocolitoare a Bistriței a revenit în actualitate și nu politicienii trebuie să-și dea cu părerea legat de traseu, ci specialiștii, studiul de fezabilitate trebuie să spună pe unde este oportună construirea ei. Toți știm că avem nevoie, dar până acum niciunul nu s-a luptat pentru ea, au ieșit acum pe ultima sută de metri”.
Invitat la conferința de presă a fost Alexander Kulitz (Partidul Liber Democrat), membru al parlamentului german. Acesta, împreună cu o delegație de oameni de afaceri din Germania, se află într-o vizită de lucru în Transilvania. El se întâlnește în acest week-end cu reprezentanți ai mediului de afaceri din regiune.
”Proiectul ”Adoptă o autostradă” este o idee foarte interesantă, care poate implica oamenii într-un proces foarte transparent, le poate da pârghii de a se implica efectiv. În Germania nu există, noi avem autostrăzi, dar este o idee care ar putea fi aplicată în Germania pentru alte tipuri de proiecte și domenii”, a spus Alexander Kulitz.
În ceea ce privește alegerile europarlamentare din 26 mai, obiectivul PMP Bistrița-Năsăud este să obțină peste 10% în județ, a precizat Caius Cârcu, prim-vicepreședinte al organizației județene.
Pe lista PMP pentru europarlamentare, deschisă de fostul președinte al României Traian Băsescu, este și secretarul general al PMP BN, Silvia Galben. Ea a menționat că, deși locul 14 pe care se află nu este unul eligibil, este onorată să poată face parte din echipa care va intra în bătălia electorală.
La cât mai multe proiecte aprobate dle deputat!
Succes!
Ce sunt cu aberatiile astea?! Un fost ministru al transporturilor, pe numele sau Traian Basescu a declarat ca Romania nu are nevoie de autostrazi. Acum vine un om pentru care am avut respect si spune ca de fapt domnia sa Traia Basescu s-a inselat?????
Asigurarea resurselor financiare prin metoda sugerata in inițiativa legislativă ”Adoptă o autostradă”, nu-i o solutie viabila pentru constructia de autostrazi care presupune costuri uriase. De altfel chiar autorul propunerii legislative inspirate din legislatia SUA, spune ca acolo conceptul ”Adoptă o autostradă” se aplica la întreținerea autostrăzilor.
De aceea, la constructia de autostrazi solutia ramane absorbtia de fonduri europene, unde Romania este deficitara.
Din cauza centralizarii excesive din Romania, in actualul exercitiu financiar, se inregistreaza serioase intarzieri in absorbtia fondurilor europene. Aceste intarzieri duc la pierderea unor sume importante de bani europeni Solutia pentru accelerarea absorbtiei fondurilor europene este regionalizarea, care sa duca la descentralizare si cresterea gradului de autonomie locala . Pentru asta este nevoie de vointa politica. Exista două căi de a face regionalizarea. Prima este prin revizuirea Constituției și introducerea „regiunii” drept categorie administrativ teritorială în Romania ceea ce nu există astăzi. A doua cale este mai simpla si se poate face prin lege care sa prevada comasarea mai multor județe, ceea ce nu necesită modificarea Constituției. Aceasta presupune ca din cele 41 de județe actuale sa faci un numar mai redus dupa modelul Poloniei, care a făcut reforma administrativa in1999, prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare judetelor de la noi) in 16 mari voievodate, pentru a corespunde cerintelor europene. Uniunea Europeană nu recunoaște caracterul de regiune, decat dacă ai minim 800.000 de locuitori. Dacă nu ai 800.000 de locuitori nu ești considerat regiune, deci nu poți să depui singur proiecte pentru fonduri europene, nu ești eligibil pentru niciun fel de proiect. In Romania, nu exista nici un județ care îndeplinește condiția de a avea 800.000 de locuitori, inafara de Suceava. România pierde, din această cauză, enorm de mulți bani europeni, fiindca totul depinde de București unde lucrurile se misca foarte greu. De aceea, mai utila ar fi o initiativa legislativa privind regionalizarea.
D=le Deputat. Un prieten va spune ca ametitii din B-ta nu au fost instare sa dea 5- 10 lei pentru popularea cu pesti a raurilor desi campania a durat o luna si avem 4 000 de pescari legitimati si inca vreo 2.000 de ilegali si inca vreo 500 de braconioeri. Sa nu va para rau ca va zic dar nu aveti cu cine. Romanul este invatat sa primeasca totul pe tava adusa la pat fara sa miste un deget. Avem o noua societate consumista cu fite -n cap .e