Secretarul general al PMP, Ionuț Simionca, îi solicită ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, să transfere construcția variantei ocolitoare a municipiului Bistrița, parte integrantă a Autostrăzii Nordului, către Consiliul Județean Bistrița-Năsăud.
”În același timp, îi solicit președintelui Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan, să pregătească, în baza studiului de fezabilitate care va fi gata în curând, licitația pentru execuția șoselei de centură a Bistriței. Ne dorim ca acest obiectiv să fie realizat într-un timp cât mai scurt și la cele mai bune standarde de calitate.
În condițiile în care studiile de fezabilitate pentru cele 3 loturi ale Autostrăzii Nordului (Lotul 1 Satu Mare – Oar; Lotul 2 Bistrița – Vatra Dornei; Lotul 3 Vatra Dornei – Suceava) se vor finaliza în acest an, transferul către autoritățile publice locale a execuției unor tronsoane din aceste loturi nu ar face decât să accelereze construcția autostrăzii pe care ne-o dorim atât de mult.
Potrivit Legii pentru construirea Autostrăzii Nordului, lege pe care am inițiat-o și care a fost promulgată de președintele României în 21 noiembrie 2020, obiectivul de investiții care va aduce bunăstare în Bistrița-Năsăud și în județele din Nordul României trebuie să fie finalizat până în 2024”, spune Ionuț Simionca într-o postare pe Facebook.
Traseul propus pentru centura Bistriței este Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile – nod rutier spre Rusu Bârgăului.
În martie 2021, municipalitatea a semnat un acord de parteneriat cu CNAIR, iar în februarie a.c., la Bistrița s-a semnat acordul de colaborare pentru varianta ocolitoare între Primăria Bistrița, Primăria Livezile, Primăria Budacu de Jos, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Proiectarea și implementarea proiectului se vor realiza în două etape, după cum urmează: Etapa 1 – Etapa de proiectare, reprezentând elaborarea studiului de fezabilitate, care se va realiza de către CNAIR, și Etapa a 2-a – Implementarea secțiunii cuprinzând conexiunea cu municipiul Bistrița, care se va realiza de către unitățile administrativ-teritoriale implicate, în baza documentației tehnice elaborate în etapa 1 (studiul de fezabilitate) și care se va reglementa printr-un acord de parteneriat. Potrivit acordului, CNAIR se obligă să demareze întreaga activitate pentru obţinerea fondurilor europene necesare implementării etapei 1 în cadrul POIM 2014-2020 și să deruleze întregul proces necesar implementării etapei de proiectare a Autostrăzii Nordului.
Uita te la filmul de prezentare facut
O prostie…de pacalit prostii
Asta vrei si tu?
Parca trebuia sa fie gata sf…
Cand trebuia sa fie gat schimbati traseul
Cand trebuie sa fie facuta modificarea schimbati denumirea din autostrada in drum de viteza
Cand trebuie sa fie gata gata drumul de viteza schimbi investitorul …
Asa dati apa la moara la proiectanti care va f ut cjm vof ei ca doar schimbati regulile jocului
ASA SIMT SI EU ACUM CA VREI SA ITI BATI JOC DE CETATEAN
nh msu bine mai taci dictu in…..p mat…..m conentariu reeditat din lipsa de bun simt
Nu te mai lăuda atâta cu centura asta că inițiatori proiectului de lege au fost peste 100 de parlamentari. Tot încerci să prostești oamenii că tu ești făcătorul ei demagogule.
Singurul traseu posibil pentru centura Bistriței este pe lăngă localitățile Monariu Jelna.
Foarte bine Primaria Bistrița!
Nota -0 celor ce stau pe Meta și trag concluzii și apoi vin cu idei năstrușnice:)
Io cred că țara și județul BN este mulțumită daca cele 2 proiecte se vor finaliza în viitorul apropiat.
Prea mult timp pierdut pe FB,dle Simionca,deși aveți potentialxD
Acest individ pe numele său Ionut Simionca, după ce a rămas inafara parlamentului, nu mai stie pe ce lume se află si simte mereu nevoia să se bage singur in seamă ca musca in lapte. După cum se stie in noiembrie, 2020 preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea pentru construirea Autostrăzii Nordului, care prevede demararea lucrărilor pentru drumul de mare viteză pe traseul Vama Petea , Satu Mare, Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei și Suceava. Această autostradă include și șoseaua de centură a orasului Beclean si a municipiului Bistrița.
Termenul de execuție al obiectivului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a legii, ceea ce ar însemna anul 2024. În lege se mai arată că obiectivul se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene. Prin urmare, transferarea centurii municipiului Bistrita de la Ministerul Transportului la Consiliul Judetean este lipsită de orice logică.
În plus, pe data de 10 martie, 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă că a semnat contractele având ca obiectiv „Elaborare studiu de fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare – Suceava: Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3, Vatra Dornei – Suceava”.
De asemenea, pe data de 31 mrtie, 2021 , Ioan Turc- primarul municipiului Bistriţa a parafat, împreună cu directorul general Mariana Ioniță, la București, acordul de colaborare cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., pentru realizarea proiectului „Varianta de ocolire Bistriţa”, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului. Asadar lucrurile sunt in derulare si trebuie urmărită doar respectarea termenelor de realizare a investitiei fără alte interventii în derularea proiectului.
Felicitări pentru traseul ales pe lângă Budac ! Felicitări că toată lumea a renunțat la orgoli și luptă să se realizeze acest obiectiv foarte important pentru locuitori județului.
Eu ceva nu inteleg,
lotul Baia Mare Bistrita sau Dej-Bistriţa care mai e ?
ca din ce vad, lotul 1 e Oar – Satu Mare si lotul 2 e direct Bistrita-Vatra Dormei
sau face parte din drumul expres Bistrita-Cluj ?
nimic nu mai inteleg
Chiar credeti in minciunile lui Simionca ca se poate face o autostrada nordului pana in 2024?
Da, eu cred cu tarie si in totalitate.
Dar vecinul meu nu crede si a spus ca doar prostii cred!
Buey fraierilor…Nu e vorba de o sosea propriuzisa …e o metafora .Prin lege se face o ,,centura” aproape in fiecare oras ca sa aiba unde sa evolueze profesionisii si profesionistele din toate domeniile inclusiv din politica.Deci e vorba de locuri ,,de munca”
Domnule Simionca, de ce ați depărtat autostrada de orașele Năsăud și Sîngeorz-Băi, plasînd-o în sudul Bistriței?
Trebuia să o plasați printre cele patru orașe ale județului, ca să fie toate aproape aceasta pentru a se dezvolta.
Simionca nu a mutat traseul Autostrăzi, todeauna Autostrada a fost prin SUD -ul Bistriței. Este la fel de aproape de Beclean și Năsăud fiindcă autostrada vine pe valea Someșului până la Beclean după care pe valea Șieul.
Fluxul principal de circulație este pe partea de Sud care face legătura cu aeroportul de la Târgu Mureș respectiv Autostrada Transilvania și de acolo mai departe spre București și mai departe spre Grecia etc….
Eu propun să fie trasfetate către Consiliu Județean bazaconile cu îngustarea străzilor Gării-Decebal-Andrei Mureșanu și Năsăudului plus ” Linia Verde pe Perete ” , de ce să fie înjurat și să suporte electoar doar Turc și PNL corect ar fi să suporte aceste bazaconi și alți politruci.