După ce o adolescentă care învață la Centrul de Educație Incluzivă nr. 2 din Bistrița a ajuns la spital după ce ar fi înghițit mai multe ace cu gămălie, o piuneză, un arc de pix şi o monedă în timp ce se afla la școală, Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud arată cu degetul spre școlile speciale unde sunt doi adulți angajați la un număr de trei copiii.
Inspectorul școlar general Camelia Tabără a fost întrebată ce se mai știe despre situația fetei și ce măsuri a luat ISJ.
”Am înțeles că fetița este în afara oricărui pericol, a eliminat toate obiectele înghițite. Pur și simplu a ieșit din sala de clasă, a cerut să meargă la baie și, din câte am înțeles, de pe hol a început să ia acele și să le înghită”, a spus inspectorul general Camelia Tabără.
Adolescenta a fost văzută de o persoană adultă care a dat apoi alarma.
”În aceste școli speciale, avem 1,5 elevi la o normă, deci tot la trei copii sunt doi adulți, didactic, auxiliar, personal de sprijin, educator, pedagog, supraveghetor, etc. Deci din perspectiva normării, lucrurile sunt în regulă. Când vorbim de personal, ne referim și la bucătar, și la pedagog de noapte. Nici clasele nu sunt mari. Dacă sunt copii cu deficiențe ușoare sunt 6-8 în clasă, dacă sunt cu deficiențe grave 4-6 copii în clasă. Un diriginte e apropiat de acei copii și să sperăm că vor reuși să îi gestioneze mai bine”, a spus inspectorul școlar general Camelia Tabără.
Incidentul a avut loc, miercuri, la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 de pe strada Toamnei. După ce ar fi înghiţit 14 ace cu gămălie, o piuneză, o parte dintr-un pix și o monedă, fata de 13 de ani a fost transportată Spitalul Județean de Urgență Bistrița de o infirmieră a centrului. Fata, care este crescută de bunică, ar fi înghițit obiectele după o ceartă cu iubitul ei.
Centrul de Educație Incluzivă nr. 2 Bistrița a fost înființat în 1973 și era casa de copii pentru băieți. Imagini de atunci puteți vedea AICI.
Echipa managerială este acum formată din director: prof. Paula Molnar și director adj.: prof. Crina Ţolca.
Ar trebui mai multe asistente angajate
ar trebui, dar tot sunt unii care spun ca sunt prea multi bugetari!!!!! si atunci numarul de angajari este extrem de limitat, ca si in alte sectoare de fapt!!! Dar avem pretentii la calitate maxima!!!
sa ai 1,5 elevi si sa inghita 1,85 pioneze!
Pe mine mă supără oarecum argumentația statistică, și anume, faptul că aceasta nu reflectă realitatea. În calculul acoperirii cu două persoane adulte pentru supravegherea a trei elevi în general înțelese lucrurile, deoarece în anumite perioade ale zilei nu sunt prezente toate persoanele angajate, deoarece unele asigură supravegherea de după amiaza sau de noapte a a elevilor, deci nu sunt prezenți angajații cu toții într-un anumit moment al zilei. Ceea ce este bine, că eleva nu a fost vătămată și se poate întoarce la ”programul normal”, și va putea repeta aceeași faptă, ori alta mai periculoasă!!! Dar asta este situația, n-avem cum s-o schimbăm, deoarece chiar dacă s-ar asigura supravegherea 1 la 1, tot ar fi posibilă înfăptuirea unei ”prostioare”, deoarece tot nu s-ar putea supraveghea fiecare elev în permanență.
Cred ca bucătarul, portarul si personalul de curatenie nu a fost angajat sa stea cu profesorii la clasa.
Ceea ce nu se spune e faptul ca sunt si clase suprapopulate cu elevi cu dizabilitati grave sau cu tulburări de comportament. Sunt 6-8 elevi atunci când se îmbolnăvesc, pt ca se îmbolnăvesc ca toti copiii din lumea asta. Dar cand se numără elevii nu conteaza asta pt cine numără.