Actualitate

ISJ: Profesorii care nu au urmat cursuri de formare continuă să nu obţină calificativul „foarte bine”

Cadrele didactice care, în ultimii cinci ani, nu au participat la cursuri de formare continuă care să le aducă 90 de credite riscă să nu mai primească, la sfârşit de an şcolar, calificativul "foarte bine". ISJ le-a cerut directorilor de şcoli să facă un inventar al numărului de credite obţinut de dascăli, iar cei care nu au suficiente să fie "pedepsiţi" şi să nu mai primească nici clase bune, nici ore plus catedra.

Avertismentul a fost transmis de inspectorul şcolar general Camelia Tabără la şedinţa cu directorii de şcoli de la început de an.

„E o chestiune pe care vă rog să o trataţi cu multă seriozitate: să număraţi pe ultimii cinci ani şcolari câte credite are fiecare coleg. Şi noi le-am numărat, la nivelul ISJ, pe ale noastre. Vă rugăm pe toţi directorii să le număraţi pe ale dumneavoastră, să vedeţi dacă sunteţi un bun exemplu. Anul acesta vă rog să accesaţi formări pe nevoi identificate”, a spus inspectorul general.

Camelia Tabără a reamintit că într-o perioadă se vehicula ideea că, un cadru didactic, care nu are 90 de credite obţinute în ultimii cinci ani nu poate fi încadrat într-o altă tranşă de salarizare. „Acest lucru nu este înstă stipulat explicit, dar avem atâtea şi atâtea altea modalităţi de a diferenţia oamenii din şcoală. Cel puţin trebuie să vedem dacă avem dascăli care nu au făcut formări şi nu sunt pe lege. Apoi, mai sunt tot felul de recompense la care râvneşte unul şi altul, de clasă bună, de ore catedre, de atâtea şi atâtea. Cine are credite şi e zelos se încadrează, cine nu, nu. Ajungem la sfârşitul anului. De ce dăm calificative foarte bine cu sacul şi nu le diferenţiem? Unul care nu le are pe ultimii cinci ani e în afara legii. Aşadar, începeţi să număraţi din 2009 încoace câte cursuri au făcut. Degeaba a făcut acum nu ştiu câţi ani. De fiecare dată, la 1 septembrie, facem numărătoarea ultimilor cinci ani. Acest concept de învăţare permanentă e unul european, iar noi, ca dascăli, suntem primii care trebuie să facem dovada că participăm. Sigur o să insistăm pentru că e o măsurătoare şi pentru noi. Nu am măsurat acest lucru în anii anteriori, dar e o socoteală pe care o începem acum şi vom începe să vă întrebăm despre ea”, le-a spus Camelia Tabără directorilor de şcoli.

De altfel, chiar miercuri, Casa Corpului Didactic a făcut publică oferta de programe de formare continuă. Profesorii au posibilitatea să CCD directoraleagă programe acreditate cum ar fi: „Educaţie pentru mediu”, „Consiliere şi dezvoltare profesională”, „Tehnoredactare şi multimedia”, „Tineri împotriva violenţei”, „Educaţie nonformală”, „Introducere în NET.Framework”, dar pot participa, în egală măsură şi la programe neacreditate cum ar fi cursurile de limbi străine, „Comunicarea interculturală prin promovarea turismului local”, „Educaţie pentru drepturi”, „Bioetică” şi altele. CCD mai organizează şi cursuri de specializare pentru formatori, mentori, metodişti, bibliotecari, manager de proiect, secretar de şcoală, expert achiziţii publice, animator socio-educativ.

Programele de formare continuă sunt finanţate de la bugetul de stat în limita bugetului. La solicitarea cadrelor didactice se organizează şi cursuri contra cost. Niciun cadru didactic nu poate beneficia de mai mult de 30 de credite profesionale într-un an.

Cristiana Sabău

3 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.