Economie

Leoni va face cabluri pentru Mercedes Benz şi mai aproape de oraş, în zona fostului CPL

Firma Leoni a primit aproparea Consiliului Local Bistriţa să înceapă construirea unei hale de producţie şi a unor spaţii comerciale pe strada Tărpiului, în zona fostului Combinat de Prelucrare a Lemnului (CPL). Legislativul local a aprobat Planul Urbanistic Zonal care permite germanilor să se apuce de ridicat hala.

Potrivit Planului Urbanistic Zonal (PUZ) prezentat joi în şedinţa Consiliului Local Bistriţa, o suprafaţă de 6.000 de metri pătraţi, prevăzută iniţial ca zonă pentru locuinţe colective, îşi schimbă destinaţia urmând să aibă funcţionalitate industrială, respectiv hală de producţie, parcări şi spaţii verzi, suprafaţa de până la 10.000 de metri pătraţi existentă în zonă urmând să fie utilizată cu scop comercial şi pentru instituţii publice. Grădiniţa şi centrul SPA prevăzute în proiectul „Bistriţa Nouă” al firmei Monte Calm Imob – care a cumpărat în 2010 ce a mai rămas din firma Mopal Bistriţa – urmând să dispară din peisaj.

PUZ CPL LeoniPotrivit PUZ, Leoni va ridica pe suprafaţa menţionată o hală de producţie în care va face numai cabluri pentru Mercedes Benz. În jurul halei, vor fi aproape 200 de locuri de parcare, inclusiv pentru camioane şi autocare. Capacitatea de producţie va fi de 26.000 de cablaje/lună, conform Memoriului general ataşat PUZ.

Firma Leoni, cel mai mare angajator din Bistriţa cu peste trei mii şase sute de angajaţi, anunţa în urmă cu un an că îşi extinde capacitatea de producţie. Compania a depus la Agenţia de Protecţie a Mediului Bistriţa-Năsăud o cerere pentru obţinerea unui acord de mediu.

În perioada în care era ministru al Dialogului Social, deputatul PSD Doina Pană anunţa că a avut  o întâlnire cu noua conducere a firmei Leoni şi „bazele Leoni în România cresc, iar în Bistriţa vor mai angaja circa o mie de oameni. Asta cred că este ceva extraordinar”, a afirmat, la vremea aceea, Doina Pană.

Leoni se află la Bistriţa din anul 2002. Compania asamblează cablaje pentru Mercedes, BMW şi Rolls Royce.

4 comentarii

  • Este foarte bine ca se dezvolta activitatile economice in oras. In fond pentru cine sa faci zona rezidentiala „Bistrita Noua” cand populatia Bistritei a scazut in 2011 la 75.076 locuitori, fata de 81.259 inregistrati la recensământul anterior, 2002. In 1991, Bistrita avea 86.587 locuirori. O cauza a scaderii populatiei dupa revolutie a fost inchiderea fabricilor si desfiintarea locurilor de munca.
    Pe de alta parte noul PUZ ar trebui gandit intr-o viziune mai larga. Acesta ar trebui sa includa si o eventuala prelungire a Strazii Zefirului de la fostul PRODITERM pana in Str. Tarpiului. Poate ca in zona fostului Proditerm ar putea fi gandit un Campus Universitar pentru extensia Universitatii Tehnice, avand in vedere apropierea de zona industriala, cat si de oras. Cu atat mai mult cu cat acolo mai exista Grupul Scolar Forestier, dar si alte institutii, intre care si Jandarmeria Bistrita.

    • In contextul schimbarilor legate de destinatia terenului fostului CPL, Planului Urbanistic Zonal (PUZ) ar necesita o abordare care sa includa partea orasului Bistrita situata dincolo de calea ferata (Peste linii). In acest sens, cu ceva timp in urma, cineva a sugerat devierea caii ferate din gara Bistrita spre Bistrita Bargaului, pe traseul vechii linii uzinale de la CPL, cu iesire pe langa Vama Bistrita si continuarea spre Unirea pana la intersectia cu DN17, de unde sa intre pe vechiul traseu. In felul acesta s-ar putea reface o legatura directa intre Str. Garii si Str. Tarpiului si ar exista posibilitatea ca pe traseul actual al caii ferate sa fie amenajat un mare bulevard care la intersectiile cu strazile Romana, Cuza-Voda si Ioan Slavici sa fie prevazute sensuri giratorii ample care sa preia fluxuri de circulatie din zona de peste linii , eliminand o incorsetare inutila a orasului. Din fericire solutia mutarii caii ferate este si posibila avand in vedere ca pe o portiune importanta din traseul propus se afla o linie electrica aeriana de inalta tensiune, care poate fi ingropata sau deviata fara a fi necesare alte demolari. In plus, prin mutarea caii ferate se pot construi mai usor pasarele peste linii in zone mai largi precum cea din dreptul CPL sau a Vamii unde pot fi prevazute si bretele de legatura pe partile laterale ale pasajelor. In felul acesta, gara Bistrita, proaspat reabilitata ar putea fi cap de linie si amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori.

  • Ramane o zona pentru mers pe role, curse cu bicilete sau karturi si daca dam jos iluminatul avem si pista de decolare pentru avioane 🙂
    Scuze nu puteam se ma abtin…

  • Parcul de la Sarata cu atit are importanta si mai multa. Cu cit se extinde Leoni cu atit devine mai periculos dependenta si trebuie creat contrabalanta. In caz ca industria Auto scade, imediat avem 5-6000 someri in judet mai multi. Poate ar fi bine bugetul pentru ar atrage investitori la Sarata se fie marit si terenurle nu vindute ci date in folosinta gratuit cit exista firma respectiva la un anumit nivel de angajati/mp teren in sus. (am inteles ca terenul se dea gratuit un an si pe urma trebuie cumparat la pret de piata in conditii actuale)

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.