La simularea din luna mai a examenului de Bacalaureat, au participat la Limba şi literatura română un număr de 2475 de elevi. Note mai mici de cinci au obţinut 43,11%, între 5 şi 7 – 32,28%, între 7 şi 9 – 20,69%, între 9 şi 10 – 3,68%.
De exemplu, la Limba şi literatura română, media pe şcoală la CN „Liviu Rebreanu a fost de 7,09, la CN „Andrei Mureşanu” – 6,95, la Liceul Sanitar – 6,67.
„Având în vedere că anul trecut procentul de promovabilitate la nivel de judeţ a fost de 42,82%, eu spun că, în acest moment lucrurile stau mai bine şi se va obţine un rezultat mai bun la examenul de Bacalaureat. Subiectele de la simulare au un grad de dificultate mai ridicat decât cele care vin la examene exact din dorinţa profesorilor de a testa elevii cu obiectivitate maximă. Oricum, speranţa noastră este că rezultatele vor fi mai bune decât cele obţinute anul trecut”, a declarat inspectorul şcolar Suzana Gălăţan care a monitorizat simulările.
La Limba maternă, la simulare au participat 68 de elevi, iar sub cinci au luat note 26% dintre ei. La Matematică, au susţinut proba 1799 de elevi dintre care 63,92% au obţinut note sub 5, iar 4,06% note între 9 şi 10.
„La CN Liviu Rebreanu, de exemplu, media pe şcoală a fost de 7,26, la LPS de 6,09, la Petru Rareş Beclean de 5,92. Sunt totuşi şcoli unde rezultatele au fost bune, dar sunt şi şcoli unde media a fost aproape de doi. Vorbim de Liceul Agricol Beclean, Telciu, Liceul Tehnologic de Servicii care au avut doi şi un pic la media pe şcoală”, a spus Suzana Gălăţan.
La simularea de la Istorie au participat 504 elevi, iar niciunul nu a luat notă sub cinci. În schimb, la Geografie, dintre cei 171 de elevi, 17% au luat note sub 5. La Fizică au susţinut simularea 104 elevi, iar majoritatea au luat note sub 5, ei provenind din ruta progresivă.
La Chimie, au susţinut simularea 93 de elevi, 36% luând note sub 5. La Biologie, 736 de elevi au susţinut simularea, iar 42,63% au luat note sub cinci. La Informatică, doar doi elevi au primit note sub 5 – 1,89%.
Asa se intampla cand transformi scolile profesionale in licee (de ex. Grup Scolar Cooperatie in Liceu Tehnologic de Servicii), si obligi niste elevi sa dea Bacalaureatul, desi ei ar vrea sa faca doar 10 clase si sa invete o meserie.
Nu stiu ce reflecta masura respectiva – incompetenta ministrului care a luat-o, sau daca in spatele deciziei nu s-au aflat niste universitari disperati ca, dupa ce au marit cifrele de scolarizare cu taxa, ramaneau fara destui candidati si fara lefuri.
S-ar putea aduce in discutie aici si restructurarea invatamantului superior de stat, pentru ca nu am auzit sa se inchida vreo universitate de stat (desi in invatamantul preuniversitar s-au inchis foarte multe scoli), sau macar sa isi reduca numarul de studenti si personalul angajat.
Procentul nu o sa fie cu mult diferit, nici in momentul sustinerii examenului de bacalaureat. Tarele scolii romanesti sunt multe. Degeaba cetateanul vine cu initiative adesea laudabile in domeniul educatiei, pentru ca MASURILE CARE S-AU LUAT SI SUNT STIPULATE IN LEGILE INVATAMANTULUI DE DUPA ’89, AU FOST SI SUNT EMINAMENTE POLITICE. Priviti spre exemplu in zona managementului educational…Nu veti gasi conducatori de institutii scolare (gimnazii, licee, colegii, inspectorate scolare), decat persoane aservite politicului. Asta ar fi un punct nodal, de unde s-ar putea incepe ceva nou…Dar nu cred ca se va intampla.
Daca aveam feisbuc poate picam si eu bac-ul. In lipsa de internet…ma delectam cu variantele de subiecte de bac din anii precedenti!