”Linia Albastră” – noul coridor de mobilitate durabilă care ar urma să fie amenajat cu bani europeni de-a lungul râului Bistrița – se suprapune pe traseul variantei ocolitoare Bistrița Sud, traseu care este încă menționat în Planul Urbanistic General și din cauza căruia mulți bistrițeni care au proprietăți în zonă nu pot să le edifice existând aceste restricții.
Atât președintele Asociației Bistrița Civică, Adrian Florin Chereji, cât și consilierii liberali Ioan Peteleu și Sorin Hangan, au atras atenția primarului Ovidiu Crețu și viceprimarului Cristian Niculae că greșesc promovând încă un ”coridor de mobilitate urbană” pe același traseu deja contestat.
”În principiu, ideea acestei artere este foarte bună, dar traseul descris în documentație se suprapune pe un traseu care în Planul Urbanistic General (PUG) este rezervat pentru așa-numita variantă ocolitoare. Cred că nu poate fi dezbătut acest traseu până nu se scoate din PUG acea variantă ocolitoare. De pe strada Codrișor, imediat după ștrand, pe strada Viorelelor, str. Ghinzii până dincolo de Spitalul TBC au traseu comun. Nu știu dacă aveți acceptul de la Compania Națională de Drumuri”, a spus Adrian Florin Chereji, președintele Asociației Bistrița Civică.
El a atras atenția că anumite porțiuni din traseu sunt foarte înguste, cum ar fi cele de pe străzile Mihai Viteazul și Codrișor.
”Aș separa traseul pistelor de biciclete de artera rutieră. Traseul pistelor de biciclete să fie chiar pe malul râului și să aibă pe lângă scopul utilitar și un scop de agrement și nu ar mai fi probleme, ca de exemplu la dubla curbă de 90 de grade la Codrișor, înainte de hoteluri și imediat după aceea. Acolo nu va putea fi asigurată siguranța circulației. Dacă mutăm pista de biciclete pe malul râului se poate face o fâșie de 2 metri din Unirea până în Sărata și e o rezolvarea dublă atât utilitar, cât și pentru agrement”, a spus el.
Primarul Ovidiu Crețu i-a răspuns că, deocamdată, se discută despre o fișă de proiect: ”Veniți cu niște detalii de proiect tehnic. Până acolo mai este cale foarte lungă, iar într-o anumită etapă va începe studiul de fezabilitate care va fi analizat în CL și aprobat. Nu putem da noi soluții la modul în care proiectanții vor da soluții la Podul Budacului sau Podul Jelnei”.
Însă președintele Asociației Bistrița Civică a declarat că lucrurile ar trebui stabilite înainte de identificarea temei de proiectare pentru ca să nu se mai ajungă în situații atât de greu de gestionat precum a fost cea a variantei ocolitoare Bistrița Sud, care se știe câte probleme a creat.
Și consilierul PNL Ioan Peteleu a spus că este interesantă propunerea ”Liniei Albastre”, dar lucrurile nu trebuie făcute de-a valma și că era necesar un certificat de urbanism pentru a se vedea dacă există posibilitatea amenajării ”Liniei Albastre” pe acest traseu: ”Este o temă strict electorală adusă de-a valma în dezbaterea CL și a opiniei publice”.
Liderul grupului PNL, Sorin Hangan, a pus însă degetul pe rană: ”Am propus să venim cu un proiect prin care să scoatem acest traseu al variantei ocolitoare din PUG, cu atât mai mult cu cât administrația actuală a renunțat demult la el și bine a făcut. Dacă administrația a renunțat la acea variantă, care nu era nici fezabilă, nici legală, ea fiind 42% prin intravilan, nu știu de ce nu venim cu un proiect de hotărâre să renunțăm la ea fiindcă sunt mulți cetățeni restricționați care nu își pot dezvolta construcțiile din cauza faptului că au această restricție. Nu e corect și moral pentru acei cetățeni ca noi să votăm azi acest proiect”.
În discuție a intervenit și viceprimarul Cristian Niculae: ”Proiectele vin în urma unor intenții și planuri. Un proiect cu contract de finanțare semnat intră în lucru în scurt timp. Linia Verde, Centrul intermodal și Pistele pentru cicliști sunt semnate. La piste s-a început deja lucrul. Aceste proiecte de 40 de milioane de euro vor schimba fiosofia mobilității urbane la Bistrița. Faptul că avem de gând să implementăm un nou proiect, Linia Albastră, nu este un lucru rău. Nu mai încercați să spuneți că nu s-a muncit. Vreți să subliniați că nu se fac lucruri, dar ele se fac”.
”E surprinzătoare pentru mine intervenția domnului Hangan care nu știe cum se face modificarea PUG. Se va face modificarea printr-un alt PUG. Varianta ocolitoare nu e abandonată de noi, administrația, este un proiect al CNAD, ei realizează lucrul acesta. Ne-am tot judecat, i-am ajutat și noi la judecată, ne-am judecat cu domnul Crăciun, cu domnul Chereji, care de fiecare dată au mai găsit posibilitatea să mai inițieze un proces încât să se tergiverseze lucrurile. Venim acum un proiect frumos – care nu e propunerea lui Crețu sau Niculae, ci a aparatului de specialitate al primarului – iar eu spun că e un proiect foarte bun, foarte frumos și foarte folositor. Deocamdată suntem la faza de fișă de proiect, când vom trece în altă etapă, vom face lucrurile ca să fie legal sau le va face la pixul verde, cum spuneți dumneavoastră”, a spus primarul Ovidiu Crețu.
Secretarul general al municipiului Floare Gaftone a menționat că a cerut ca, la acest proiect, să fie luate în considerare documentațiile PUZ Codrișor 1 și PUZ Codrișor 2, documente preluate în PUG Municipiului Bistrița. Ea a mai menționat că raportul nu e semnat de arhitectul șef.
Arhitectul șef Monica Pop a spus că traseul coridorului de mobilitate se suprapune peste străzi existente care sunt în PUG ca și căi de comunicație și că alte avize nu sunt necesare în cazul unei fișe de proiect. ”Prin PUG, traseul se suprapunm=e peste căi de comunicație, de pe strada Aerodromului până în Sărata, traversând Parcul Industrial și ajungând la DN 17. Elaboratorul studiului de fezabilitate va trebui să facă scenarii, ca proiectul să fie viabil. Va trebui să se circule în deplină siguranță”.
Directorul de Direcției de Integrare Europeană, Liliana Coceșiu, a spus că ideea proiectului rezultă din planul de mobilitate și strategia de dezvoltare a orașului. ”Documentele strategice stau la baza propunerilor. Planul de mobilitate relevă acest dezavantaj al malului stâng, lipsa de accesibilitate și numărul redus de treceri peste râu, se vor crea noi punți de legătură. În momentul de față, suntem în faza de preselecție la nivelul regiunii cu aceste idei de proiecte și din acest motiv nu s-a solicitat nici certificat de urbanism, nici PUZ-uri. Nu e o documentație, ci cerem un acord CL pentru a avansa cu această idee și a obține finanțarea de 400.000 de euro pentru elaborarea documentațiilor tehnico-economice”.
Hotărârea a fost adoptată cu 15 voturi „pentru” și două abțineri.
”Linia Albastră” ar urma să fie amenajată pe următorul traseu: DN17 – DJ154 (Sărata) – DC8G (Parc Industrial Bistrița Sud, str. Zăvoaie) – DJ173C (str. Mihai Viteazul) – str. Codrișor – DJ173 – DC8 – str. Valea Ghinzii – DN17 (Unirea) și ar interconecta zonele funcționale de pe malul stâng al râului Bistrița cu DN17 și cu zonele funcționale de pe malul drept al râului Bistrița. Bugetul eligibil estimat total al investiției este de 29.750.000,00 euro cu TVA, majoritatea bani europeni. Conform proiectului, valoarea cofinanțării pentru realizarea documentaţiei tehnico-economice în cuantum de 2%, se va asigura din bugetul local al municipiului Bistrița pe anii 2020-2022.
În 5 august 2020, la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest, municipalitatea a depus deja fișa de proiect în vederea solicitării de finanțare prin Programul Operațional Asistență Tehnică 2014 – 2020.
Foto credit: Laurențiu Grec
Întotdeauna PNL se opune proiectelor frumoase, doar pt ca vin de la PSD
BINE CĂ AU VOTAT PÂRTIA !!!
Idioțenia de lărgire și extindere a străzilor de pe fosta centură trebuie să fie scoasă din Planul Urbanistic General al Muncipiului Bistrița (PUG) respictiv străzile Calea Clujului, Drumul Cetății și Simion Mândrescu.
Așa cum am transmis public prin comentariul de la articolul ,,De-a lungul râului Bistrița ar putea fi amenajat un nou coridor de mobilitate urbană – ”Linia Albastră” împotriva acestui proiect am formulat și depus petiția cu nr. 59244/24.08.2020.
Pentru cei interesați de adevăr, pot urmări pe https://www.youtube.com/watch?v=Wxq3NPON-Tk cu partea 1 a ședinței Consiliului Local Bistrița din data de 27.08.2020.
Proiectul în cauză, discutat în intervalul de timp al ședinței de la 1h:28 min. :02 sec, la 2h:19 min.:58 sec. a fost adoptat de către CL cu 15 voturi pentru. ( așa după cum a transmis președintele de ședință, fără a fi menționate restul voturilor )
Pentru însușirea răspunsului executivului la petiția subsemnatului, CL a votat astfel:
– 8 voturi pentru
– 5 voturi împotrivă
– 5 abțineri
De aici rezultă că deliberativul, Consiliul Local al mun. Bistrița, nu și-a însușit răspunsul primarului și aparatului de specialitate la această petiție. Votul nu a fost dat pentru admiterea sau respingerea petiției, ci pe însușirea răspunsului executivului la această petiție.
Ca atare, în aceeași ședință, CL adoptă proiectul executivului, dar nu este de acord cu răspunsul la petiția ce conține încălcările de legislație.
Rezultă că petiția este însușită de către CL.
O ABSURDITATE.
Stimați concitadini, trageți d-voastră concluzia de modul în care sunt adoptate proiectele de hotărâri.
Aceste acte produc efecte juridice în comunitate, ele sunt obligatorii chiar dacă sunt vădit adoptate înafara cadrului legal.
Acestea sunt motivele pentru care noi cetățenii suntem obligați a deschide acțiuni în instanță, acțiuni ce durează ani de zile.
Efectele juridice ale acestor acte, sunt dezastroase pentru viața fiecăruia dintre noi.
D-le Craciun, impreuna cu dl Tuta si dna Nacu, ati impiedicat realizarea Centurii ocolitoare ca, vezi doamne, trece prin apropierea proprietatilor personale, adica pe la vreo 70 de metri si nu va convine. Eu intreb, ce fel oameni sunteti? Sunteti cumva ,,alesii,, de incercati sa umiliti un municipiu luptandu-va sa pierdem 174 milioane euro, bani nerambursabili? Va angajati sa aduceti acesti bani pt. Bistrita?
Daca nu va e frica de nimic, nici de Dumnezeu nu va temeti? Ca, de rusine si de onoare nu mai e cazul sa intreb.
Dupa 10 ani de relaxare la stat se trezesc unii care spun ca trebuie facut ceva prin oras… noapte buna in continuare primaria bistrita
Primarul Cretu face pe prostul cu riscul de a rămânea asa. El uită că în 28 ianuarie 2010, în timpul primului său mandat , consilierii au votat în unanimitate pentru transformarea Dealului Codrișor în zonă de agrement și au adoptat un PUZ în acest sens. Astfel, zona urma să fie transformată radical și pusă în valoare.
S-a prevăzut amenajarea unor alei pietonale, a unui parc, pistă de biciclete, cișmele, zonă de promenadă, iar în cel mai înalt punct al dealului s-a prevăzut amenajarea unui restaurant, cu vedere spre oraș. Mai exact, Conform Planului Urbanistic Zonal, Padurea Codrisor urma sa intre într-un proces amplu, prin care aceasta zona sa fie amenajata pentru o serie de activitati sportive dar si de agrement. In plus, un proiect din 2006, prevedea amenajarea malurilor râului Bistrița,si realizarea de alei pietonale care să completeze zona de relaxare a Bistriței: (https://zupernews.wordpress.com/2013/06/06/codrisor-hill-p-u-z-bistrita-dealul-codrisor/). Numai ca în septembrie 2010, la câteva luni după aprobarea PUZ-ului, Crețu s-a sucit și de-atunci s-a cramponat pentru realizarea centurii (ne)ocolitoare a Bistritei, care urma să treacă prin mijlocul pădurii Codrisor, la mai putin de 500 m de parcul municipal , de casa de cultutură, prin spatele stadionului si pe la poarta spitalului TBC.
Pentru asta Crețu, a facut o mica excrocherie propunând in CL ca Pădurea Codrișor să fie scoasă din intravilan rămânând în extravilanul Bistritei. Era o condiție obligatorie pentru realizarea centurii. In 2013, acelasi Cretu a organizat un referendum local pentru centura 2-Sud Bistriţa, care insa nu a fost validat din lipsă de cvorum.
După toate astea, cât poate fi de ipocrit poate fi primarul Crețu care spune că asa zisa „line albastră” i se pare un proiect foarte frumos, ca si cum abia acum a auzit prima dată de el.
Pe de altă parte, câtă credibilitate poate avea un individ ca viceprimarul Cristian Niculae (alias Wannabe) care prin 2017 sustinea că la Bistriţa se circulă bine, ca să nu-l supere pe Cretu , care era încă pe cai mari. Niste neisprăviti care au pus frână dezvoltării orasului.
Vezi: https://timponline.ro/viceprimarul-cristian-niculae-bistrita-circula-bine-timp-poate-traversa-orasul/
Ioan Popa, gresesti, unul din piloni era aproape in curtea lui.
De altfel nici nu se numea centura ocolitoare atata timp cat trece 80 % prin intravilan, pe str Viorelpafurarulelor, prin fata la spitalul tbc, dar trebuia sa treaca neaparat pe pămînturile lui Crețu facute cadou stie el de la cine si de ce.
Domnul Silivan este foarte documentat .
Nici tie nu ti ar fi placut sa te uiti in fundul centurii.
Nu esti in situatie si iti permiți sa emiti jigniri.
Centura treb sa treaca pe la Monari sau varianta cealalta dar nu peste case, prin intravilan prin padurea Codrisor scoasa prin pug smechereste in extravilan prin pădurea Codtisor.
Felicitări domnului Silivan pentru lupta dusă di salvarea pădurii Codrisor cu care se lauda Niculaie ca o va amenaja.
Ăștia mint cum respira.
Pentru d-ul Ioan Popa ( ar fi lăudabil dacă este numele și prenumele real )
Prin adresa nr. 52775 din 02.09.2009 am formulat:
,,Vă aduc la cunoștință că din 1956 cunosc zona, solul, motiv pentru care traversarea pădurii Codrișor este un real pericol, solul nu este stabil, alunecările se produc periodic și imprevizibil la diferite adâncimi. Realizarea unui viaduct în zona menționată de peste 200 m lungime, este o lucrare de anvergură cu deosebit de mare impact în 3-4 ani asupra vieții locuitorilor….
La data de astăzi, cetățenii zonei nu au cunoștință despre proiect, reacția lor ulterioară nu o pot prevedea. Doresc să fiu înțeles, că nu mă opun unui asemenea proiect, INFRASTRUCTURA ESTE O PRIORITATE. …
Încă o dată doresc să fiu înțeles că terenul proprietății mele, nu este motivul acestei solicitări, acesta se reface după construcție.
Motivul este impactul pe timpul construcției și disconfortul pe viață, după finalizare, pentru familiile ce au imobilele sub și în lateralul viaductului ”
Adresa a fost depusă cu scopul ca traseul să ocolească această pădure.
Amintesc că la data de 06.05.2009 a fost semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate dintre proiectant IPTANA și CNADNR, actual CNAIR, având ca obiect ,, Revizuirea și actualizarea studiului de fezabilitate efectuat de către Consilier Construct în 2005 pentru 7,2 km din Drumul Cetății aducerea acestuia la 4 benzi și prelungirea până la Livezile ”
Datorită faptului că d-ul Emil Radu Moldovan atunci deputat în Parlamentul României avea casa în construcție, primarul Ovidiu Teodor Crețu a schimbat traseul prin pădurea Codrișor și într-un timp atât de scurt adică până la 31.08.2009, într-o totală lipsă de transparență ( deplasările pe terenurile cetățenilor făcute în ascuns, prin evitarea informării despre scopul real ) traseul era deja pe planșe, realizat aproape în totalitate, fapt confirmat în luna septembrie 2009 când a fost solicitat și eliberat certificatul de urbanism de către Consiliul Județean, documentația depusă la Agenția pentru Protecția Mediului Bistrița Năsăud
De atunci a început tot tăvălugul.
Decidenții politici, au ascuns, au susținut doar pentru ei adevărul, și-au dat mâna din toate partidele pentru dezinformare, cu scopul ca cetățeanul să înghită minciunile lor.
Păcat că, datorită lipsei de informații, sau a nemerniciei unora, cetățenii au îmbrățișat aceste minciuni, le transmit încă și astăzi în public, dând satisfacție celor interesați.
Multe se mai pot arăta în susținerea adevărului.
Pai si Linia Verde cand e gata =)) sau gata acum e albastra =))
Craciun Silivan iti pierzi timpul cu covidul rosu ioan popa de la ciumati . El este santinela de la pesedeu.