Actualitate

Linia Albastră – coridor de mobilitate aferent râului Bistrița, în etapa licitației pentru studii

Primăria Bistrița a scos la licitație contractul de servicii având ca obiect serviciile de elaborare a documentației tehnico-economice pentru obiectivul de investiții ”Coridor de mobilitate durabilă aferent râului Bistrița”.   

Data limită pentru depunerea ofertelor este 2 martie, iar valoarea contractului este estimată la peste 620.000 de lei.

Obiectivul general al proiectului, pentru care municipalitatea vrea să acceseze fonduri europene, este de reducere a emisiilor de carbon în Bistrița prin realizarea unui coridor de mobilitate urbană durabilă (Linia Albastră), care să conecteze zonele funcționale ale orașului, aferent râului Bistrița.

Obiectivul specific al proiectului este de realizarea unui coridor de mobilitate urbană pe traseul DN 17 – DJ 154 (Sărata) – DC 8G (Parc Industrial Bistrița Sud, str. Zăvoaie) – DJ 173 C (str. Mihai Viteazul) – str. Codrișor – DJ 173 – DC 8 – str. Valea Ghinzii – DN 17 (Unirea), care să interconecteze zonele funcționale de pe malul stâng al râului Bistrița cu DN 17 și cu zonele funcționale de pe malul drept al râului Bistrița.

Prin realizarea coridorului de mobilitate durabilă se dorește dezvoltarea integrată a transportului public în comun, circulației bicicliștilor și pietonilor.

Intervențiile au în vedere:

1. Crearea unei noi linii de transport public cu bandă dedicată/prioritară, care să unească următoarele zone funcționale pe traseul coridorului de mobilitate: localitatea componentă Sărata, Parcul Industrial Bistrița Sud, noua zonă de dezvoltare Zăvoaie, zona de promenadă Codrișor, noua zonă de dezvoltare Valea Ghinzii, Complexul Wonderland și localitatea componentă Unirea (21,4 km).

2. Extinderea infrastructurii ciclistice pe întreg coridorul de mobilitate creat şi racordarea acesteia la rețeaua ciclistică realizată în exerciţiul financiar 2014-2020.

3. Infrastructură rutieră modernizată (12,5 km).

4. Modernizarea a două punți pietonale peste râul Bistrița care să unească zonele rezidențiale Ștefan cel Mare şi Independenței Sud de zonele funcționale de pe traseul noului coridor de mobilitate, precum și extinderea infrastructurii pietonale pe noul coridor de mobilitate, inclusiv crearea unei noi punți pietonale care să unească Parcul Municipal de zona Codrișor.

5. Modernizarea a două poduri peste râul Bistrița (DJ 154 – Sărata şi str. Asfințitului – str. Aerodromului Unirea), pentru accesibilitatea benzii dedicate/prioritare transportului public, infrastructurii pietonale şi cicliste, precum și crearea unui nou pod în zona Zăvoaie pentru conectarea optimă a noii linii de transport public la autobaza destinată autobuzelor electrice, realizată prin POR 2014-2020 (Linia Verde).

8. Pregătirea infrastructurii pentru amplasarea de noi stații de transport public pe traseul realizat (vor fi montate stații de transport smart.

6. Asigurarea iluminatului public aferent infrastructurii rutiere, pietonale şi cicliste (14,7 km).

7. Asigurarea infrastructurii tehnico-edilitare (8,4 km).

8. Rețea de canalizare a apelor pluviale (7,2 km).

9. Realizarea unui parc & ride în zona Unirea – Wonderland.

10. 17 stații de încărcare a vehiculelor electrice.

11. 20 de stații smart pentru transportul public.

22 comentarii

  • Traseul seamana izbitor de mult cu acela al mult hulitei „centuri sud” initiata de fostul primar Cretu Ovidiu , in afara de portiunea Sarata – Zavoaie care pare a fi putin mai spre raul Bistrita. N-am inteles de ce traseul trece prin zona de promenada Codrisor unde parca se amenajeaza pista de biciclete si se intentiona ca Dealul Codrisor („dispus” la unele alunecari de teren ) sa fie legat de Parcul Mare (actual Regele Mihai) prin punti pentru acces pietonal , pentru a permite veveritelor sa aiba legaturi cu „rudele” de sange si mai ales pentru ca aerul curat al Padurii Codrisor sa ajunga in plamanii localnicilor riverani si a tuturor bistritenilor care ar dori sa se plimbe cu bicicleta sau pe jos. Daca revezi declaratiile mai vechi si mai noi ale d-lui primar cred ca exista multe contradictii intre litera si spiritul informatiilor din articol si respectivele. Dupa parerea mea traseul acestui asa zis coridor de mobilitate trebuie sa nu aiba nicio legatura cu zona de poromenada. Altfel aceasta isi pierde continutul . Ce promenada poate fi aceea cu noxe , zgomot si harmalaie cat cuprinde? In fapt , punctul de strangulare il reprezinta Dealul Codrisor care ar trebui ocolit de traseu.Pe unde ? De fapt aici e cuiul lui Pepelea. In rest intentia este laudabila , chiar daca se va realiza mai putin decat si-a propus edilul .

    • Podul pentru ca cetățenii din toate cartierele Bistriței să aibă acces la facilitățile de agremet din zona Strandului Municipal trebuie construit Podul rutier Stadionul , un pot cu două sensuri de circulație pentru autovehicule și benzi pentru biciclete. Acest pod trebuie să unească strada Vasile Conta cu strada Codrișorului pe traseul dintre Aquabis și Electrica.

    • Domnule. Primar Turc pîna faceți Linia Albastra rezolvați drumul de pe str Zavoaie este impracticabile nu se mai poate circula vă rugăm să luați masuri mulțumim.

  • Traficul auto de pe strada Aerodromulul se vor bloca în continuare pe străzile înguste din Unirea.
    Este necesară construirea unei străzi magistrale de categoria a III-a de la strada Valea Ghinzi direct până la ieșirea Unirea la o viitoare intersecție cu DN17/E85.

  • Pentru a pune în valoare parte istorică a orașului respectiv Zidul Cetății trebuie interzis accesul autovehiculelor și permis doar pietonilor și bicicliștilor pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălnicianu ( porțiunea din spatele Casei de Cultură ) și Ecaterina Teodoroiu ( între Casa de Cultură și Sala Polivalentă ), de aici realizarea unei piste pe strada Barbu Lăutaru ( pe lângă sala polivalentă ) care să facă legătura cu pista de pe strada Roman Vivu care se continuă pe pista de pe Bistriciorei și pe lângă prefectură până la pista de pe Crinilor, mai de parte pe pistele de pe Slavici și Subcetate. De pe Subcetate trebuie să se realizeze o potecă un pic mai mare decât o cărare unde să încapă concomitent numai un biciclist și un pieton , potecă care să ducă până pe Dealul Cetății la situl arheologic Ruinele Cetății Bistrița. Până la Cetatea de pe deal trebuie făcută doar o potecă și nu stradă sau parcare etc… care să distrugă area de la Cetate.

    • Mă gândesc că podul ar trebui să facă legătura cu str. Simpozionului unde este baza Direcției de Servici Publice ( lângă stația de epurare ) . Poate știe să citească cineva din primărie și ne confirmă aici printr-un comentariu acest lucru ?

  • Linia Albastra ramane pe mai departe Linia CACANIE !
    Observam ca in acest proiect nu se sufla o vorba despre amenajarea de facto a albiei raului Bistrita.
    Astfel un numar de 21 canale ilegale isi varsa rahatii , si pisatii cu succes in apa.
    In iarna anului 2012 pescarii si Ecologistii au numarat aceste canale unele fiind blindate de pescari cu spuma poliuretanica si s-a facut un CD care s-a depus la Politia Locala, Primarie , APM si Garda de Mediu.
    Zero masuri pana in ziua de astazi.
    Lacul din spatele cascadei este plin ochi cu namol si apartine AQUABIS.
    Am fost acolo cu echipa de control al Prefectului DOLHA si SGA si Garda de Mediu insa pauza .
    Deci facem conditii pt. autobuze, biciclete insa din punct de vedere al Mediului si vietuitoarelor care traiesc in apa DUMNEZO cu mila.
    In occident este imposibil sa dai de un curs de apa atata de imputit ca la noi
    Nenumarate au fost actiunile facute de mine si colegi insa autoritatile si institutiile nu vad nu aud nimic.

    • Felicitări primarului Turc hi, hi
      Felicitări și pentru propunerile tâmpite de pasaje subterane hi, hi

    • Eu zic să unească Linia Albastră cu parcarea de pe strada Tabăra din mijlocul Păduri Codrișor :o)

    • @ Bălane,Vorbește matale cu directorul de la Parcul Industrial Bistrița Sud și se rezolvă sau poate că nu se rezolvă la ce salariu ia nici nu se merită să facă ceva !

    • Dacă sunt așa mulți rahați acolo eu zic că zona este perfectă pentru promenadă, la aceștia se mai adaugă și groapa de gunoi, stația de epurare a apei de canal și canalul LEGAL care deversează in râu apa menajeră din tot cartierul Ștefan cel Mare.

    • Gioni, Rețeau de canalizare se va face numai pe străzile pe unde va trece Linia Albastră iar de acolo nu știu cum va trece râul să ajungă la stația de epurare probabil și aceasta va fi deversată în râul Bistrița așa cum se întâmplă acum cu apa menajeră din cartierul Ștefan cel Mare care este deversată direct în râul Bistrița. Prin urmare canalele ilegale vor rămâne și în plus se vor adăuga altele noi legale.

  • Goini bai tinere care o sa devi la fel un MOS insa unul fara judecata.
    Ce a pazit administratia lu peste belit 32 de ani ?

    De ce nu s-a scremut sa faca aceste racordari odata cu eliberarea autorizatiilor de constructii din zona respectiva.Normal ca o sosit timpul sa faca ceva cu zona falezei dupa ce PRO tv a prezentat mizeriile de pe raul Bistrita intr-un filmulet prezentat de RARES NASTASE .
    Vorbesti doar ca sa nu adormi.

    • Păi cum să ajungă de canal la stația de epurare tot în râu va fi deversată lafel ca cea din Ștefan cel Mare ?
      Sigura soluție ar fi construirea unei stație de epurare în Zăvoaie unde să ajungă și canalizarea de pe Valea Ghinzi și Cocoșu.

  • Pentru descongestionarea circulatiei auto din Bistrița este nevoie de mai multe „coridoare de mobilitate urbană” care să traverseze orașul pe directia est-vest si să facă legătura cu intrările dinspre Unirea si Viisoara sau Sărata. Una din aceste rute ar putea fi coridorul situat pe malul stâng al râului Bistrița denumit „Linia albastră” care să facă legătura intre Sărata si Unirea, care să conecteze zonele funcționale din sudul orașului. Acest traseu aferent râului Bistrița, care se intinde pe o distantă de aproximativ 14 km, ar putea valorifica acest avantaj pentru construirea cu bani europeni a unei linii de MONORAIL suspendat, după modelul celui din Wuppertal (Germania). Pe lângă importanta lui ca mijloc nepoluant de transport in comun, monoraiul cu suspensie deasupra râului Bistrița ar fi un valoros obiectiv turistic pentru orasul nostru, la fel cum este si cel din Germania. Monoraiul cu suspensie („Schwebebahn”) construit deasupra râului Wupper, este mijlocul de transport indispensabil al Wuppertalului încă de la inaugurarea sa în 1901. In prezent 85.000 de pasageri îl folosesc zilnic pentru a călători prin oraș fără problemele legate de intersecții sau ambuteiaje. Pe traseul de 13,3 km există 20 de statii. Cu o viteză maximă de 60 km/h călătoria de la un capăt la altul durează aproape 35 de minute, inclusiv cu timpul de oprire in cele 20 de statii.
    (Vezi: https://en.wikipedia.org/wiki/Wuppertal_Schwebebahn#/media/File:Schwebebahn_G15.jpg)

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.