Actualitate

Linia Verde, mai scumpă cu 2 milioane de euro

Bugetul proiectului Linia Verde va fi mărit cu peste 10 milioane de lei (peste 2 milioane de euro), de la 58.823.323,26 lei la 68.899.677,03 lei, bani care reprezintă cheltuieli neeligibile pe fonduri europene și care trebuie plătiți de municipalitate.

”Această modificare vine ca urmare a actualizării devizului general și a indicatorilor tehnico-economici, precum și a necesității corelării bugetului cu valoarea contractelor de execuție lucrări și furnizare mijloace de transport și echipamente atribuite, după desfășurarea procedurilor de achiziție publică. Motivul actualizării devizului general al proiectului a fost determinat de dificultatea atribuirii contractelor de furnizare a mijloacelor de transport public și a lucrărilor de executie, precum și a noilor valori estimate în deviz pentru realizarea lucrărilor de racordare”, precizează Primăria Bistrița, bugetul urmând să fie actualizat în ședința Consiliului Local din 24 iunie.

Din valoarea totală neeligibilă de 14.719.236,78 lei, se va recupera TVA-ul de 3.740.105,43 lei, aferent cheltuielilor privind furnizarea de autobuze electrice.

Executantul lucrărilor este MIS Grup. Proiectul prevede reabilitarea infrastructurii rutiere, pe o rută nouă de transport public, care traversează orașul de la est la vest, prin centru, operată cu vehicule electrice. Pe lângă crearea rutei noi de transport public (Unirea – Calea Moldovei – Gen. Gr. Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara) operat cu vehicule electrice, se prevede modernizarea părții carosabile şi a zonelor adiacente, prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi și a pistelor de cicliști. Proiectul implică, de asemenea, amenajarea a 42 de stații de autobuz curente și două stații terminale.

35 comentarii

  • Ha, Ha, plătești mai mult pentru ca-să distrugi circulația din oraș și să duci în faliment toate magazinele și afacerile din centru vechi prin realizarea ” liniei verzi pe perete ” . Se aplică și aici sloganul PNL-iștilor Bistrițeni de după alegeri : Noi nu oprim dezvoltarea orașului, noi îl distrugem și-l nutilăm.

  • Linia Verde era mai avansata decat Intermodalul, de la Cretu mostenire. ce ai fi vrut, s-o opreasca si pe asta? Plus ca ne prind bine niste autobuze electrice prin oras, doar traseul e prost ales. Asta e, asa l-au gandit, mergem cu el inainte, ca inapoi nu mai avem cum.

  • Străzile de pe „linia verde” se vor îngusta mult vor dispărea locuri de parcare, orașul fiind mic oameni nu preferă să folosească autobuzele pentru deplasare, oameni vor migra pentru cumpărături în zona Calea Moldovei și zona Dedeman pentru cei din Viișoara, cei din noile cartiere se vor orienta pentru cumpărături la magazine mai apropiate, așa că faliment scrie pe centru vechi, oricum pe centru aveai nevoie să mergi doar pentru ați reânoii buletinul, când buletinele se vor muta pe Grănicerilor nu mai ai niciun motiv să mergi nici la primărie, ce să faci acolo să-l vezi pe primar că-i ” frumos tare :o) ” sau pe urâte. Linia verde va obstrucțions deasemenea traversarea orașului pe direcția Nord-Sud , va foarte dificili să treci linia verde dintr-o parte a orașului în alta. LINIA VERDE NU TREBUIE SĂ SE FACĂ NICI DACĂ AR FI GRATIS DAPĂI DACĂ MAI DAI ȘI BANI PENTRU EA, ESTE NOAPTE MINȚII.
    Ps. Scuzați gramatica și ortografia dar nu mai am răbdare cu retardații care fac prosti și culmea pentru acestea mai primesc și sporuri la salariu și toate acestea din banii mei.

  • Hahaha, cum nu mai ai tu rabdare cu gramatica si ortografia. De ce te-am baga in seama cu ce mai debitezi daca nici sa scrii corect nu-ti pasa?

    • Asta este, măcar eu sunt sinceră nu ca toți politruci din primărie care una au spus în campania electorală și alta fac când sau văzut la ciolan, asta în detrimentul cetățenilor din Bistrița.
      Ps. Dacă nu îți place cum scriu nu ești obligat să citești îți recomand cu căldură să citești doar pagina de facebook a primarului el are grijă mare să nu se strecoare nicio greșală de ortografie în schimb acolo găsești fracturi de logică câte vrei, eu însă nu mai sunt grijulie cu greșelile ortografice. Pe pagina primarului poți să aplauzi cât vrei nestingherit.

    • M-am uitat si eu pe unde zici. Fracturi de logica? :))) Daca stai si cu logica asa cum stai cu ortografia, nici 2 i nu stii cand se pun, e clar. Iti imaginezi tu, cand nu mai pricepi ceva, ca s-a fracturat logica vorbitorului. Valeu, fugi si mai uda buretele, macar sa ai o scuza ca n-ai prins deloc materia!

    • Sa comenteze fata de greselile tale…e nu vad padurea/esenta ideii tale din cauza barnei lor!

  • Pentru a compensa cumva distrugerile care vor fi provocate de Linia Verde și modernizarea bl. Decebal primarul trebuie să se grăbească cu realizarea axei stradale pe ambele părți a căi ferate între Unirea și Viișoara.

  • Toti comentacii atata puteti . Un simplu ha,ha,ha. Una cititi si alta pricepeti si nu puteti face niste conexiuni de logica . Acest proiect nu apartine actualei coalitii care conduce orasul. El este cadoul facut din pix de fostul primar si oamenii lui care au gandit aceste bazaconii din pix.
    Unde ati fost voi comentacii cand Primaria a organizat dezbateri publice pe BUGETE si de ce nu ati fost prezenti sa va spuneti ideile organizat. Ati depus vreo petitie la APM ? Cu comentarii de doi bani in anonimat nu rezolvati absolut nimic. Vorba aceia . CAINII LATRA URSUL TRECE.

    • Nea Bălane! Așa este una citim și alta pricepem! Ia citește tu ceva și pricepe , și explică-i și lui Chereji :
      Complet: Complet nr.13 – Special stagiar
      Tip solutie: Admite in parte cererea
      Solutia pe scurt: Admite în parte cererea de valoare redusă formulată de reclamanta S C I S.R.L., în contradictoriu cu pârâtul C A F şi cu pârâta A B C. Obligă pârâţii, în solidar, la plata către reclamantă a sumei de 6.000 lei cu titlu de cheltuieli de judecată efectuate în dosar nr. 1138/112/2020 al Tribunalului Bistriţa-Năsăud, Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal, reprezentând onorariu de avocat. Obligă pârâţii, în solidar, la plata către reclamantă a sumei de 200 lei cu titlu de cheltuieli de judecată ocazionate de prezentul litigiu, reprezentând taxă judiciară de timbru. Executorie de drept. Cu drept de apel în termen de 30 de zile de la comunicarea hotărârii judecătoreşti, cererea de apel urmând a fi depusă la Judecătoria Bistriţa. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea instanţei, la data de 25.06.2021.
      Document: Hotarâre cameră consiliu 2604/2021 25.06.2021

  • Din fericire trebuie sa ne dam curul jos din masina si sa ne deplasam ca oamenii din tarile civilizate,adica pe bicicleta ,pe jos cu transportul in comun, eventual masini electrice.De ce sa sa stau la curul bmwului puturos?De ce sa ti fie frica pt copiii care se duc la scoala?

  • 1. Toata Bistrita stie ca atat proiectul asta, cat si cel cu pistele, e inceput de Cretu. Finantarea e mai mult decat gratis, e pe banii de la UE, nu din “banii nostri”. Oricum ideea asta ca taxele si impozitele platite sunt banii contribuabilului e falsa, sunt banii intregii comunitati, gestionati de autoritatile locale.

    2. Mai usor cu dubla masura ca inca mai latra unii ca s-a oprit intermodalul.

    3. Nu se pot opri toate proiectele doar pentru ca unii mai rosiatici au ramas in evul mediu si nu pricep care e treaba cu energia verde si mobilitatea.

    4. De unde s-ar da inapoi banii pentru oprirea proiectelor?! Eu zic sa faca PSD-ul cheta si sa ii doneze primariei, ca la cat au furat sigur pun de cateva milioane de euro.

    5. Chiar daca au niste neajunsuri, pentru ca incompetenta lui Cretu inca produce efecte, au un mare avantaj: SE ASFALTEAZA STRAZI DIN BANI EUROPENI! Si noi asta ne dorim, sa nu mai fie gropi din jumatate in jumatate de metru, iar daca plateste altcineva pentru asta, e LUX! Asa ca eu prefer sa strang putin acum din dinti si dupa aia sa nu imi mai duc masina in service o data la jumate de an.

    6. Oamenii fac cumparaturile de la supermarketurile de la periferie, nimeni nu cara plasele prin centru!!! Iar daca mergi in centru doar la buletine, o data la 10 ani, oricum nu reprezinti nimic pentru afacerile din centru. Bine, nici pentru altcineva, la cat de “cret” gandesti… oricum, eu l-am urmarit pe primar si am inteles ca o sa faca parcari noi in asa fel incat afacerile sa nu fie afectate. Grija la drobul de sare

  • Nu iti place in capitalism, asa-i? E greu cand primesti doar pentru cat faci… nasol, cand esti prost in capitalism… nasol… dar hai sa ii lasam pe aia prosti sa fie sclavi in capitalsim, decat sa fim toti sclavi in comunism… PSD-ul are o armata stahanovisti de tip Dorel de care ne-am saturat cu totii…

    Cand iei o proprietate intr-o zona fara utilitati, iti mai si asumi… sau te-ai gandit ca iti cumperi un loc ieftin pe care trantesti o casoaie mare, sa vada vecinii cine esti tu, dupa care fugi inapoi in strainatate si urli pe timponline sa ti se aduca gazul?! Ptiuuu ce pute a prostie…

  • Ce amuzant e sa vedem cat de ciudosi sunt astia mici din psd ca au pierdut si pierd in continuare la greu… imediat iese si raducu din politica si s-a terminat cu psd bn… doamne-ti multam, era si timpul!!! Imediat scapam de voi!!! Partyyyy! Bumbzi bumbzi bumbzi!!!!!!

    • @ amuzatul, Nu meriți niciun răspuns ești lafel de redus ca și primarul. Când o să faceți și voi ceva bun pentru oraș abia atunci să scoateți capul din wc-u că până acum numai prosti ați făcut.

  • Este mostenirea lui Cretu! Lucrari inutile si paguboase care au avut o singura menire: sa justifice banii publici dati clientelei politice cu parandaratul de rigoare! Asa ajung agramatii bolsevici sa-si faca palate tiganesti acasa si vile de lux pe Coasta de Azur!

  • Eu zic sa le dați tot orașul lui mis grup. Azi-maine va fi orașul miss.
    Niste asistați social din banii statului, care pe langa faptul că exploatează resursele statului (lemne, piatra etc.) primesc mai apoi și contracte de lucrări cu statul pe banda rulanta.
    De la ultimul gaterist au ajuns nu se știe pe ce cai sa ia atâtea contracte.
    Pocăiții cei cinstiți pe banii statului.

    • Dupa ce studiezi putin legislatia si intelegi cum e cu licitatiile publice si castigarea contractelor, lasa aici un comentariu prin care sa explici bistritenilor cum poti exclude o firma de la licitatie pe criterii subiective sau de religie… dar ai dreptate ca ar trebui sa execute lucrarile mai bine, calitatea lasa mult de dorit!!!

    • Hai că știm cum e cu licitațiile și cu firmele de casa in Romania. Cunoaștem marfa…))
      Din atâtea firme din județ și din afara doar ăștia sunt competenți la toate ??
      Nu e problema de religie, problema e că una zic, alta fac. Se ascund după religie, ca să facă toate matrapazlâcurile.
      Nu mai bine ar face ei afaceri cu banii lor, nu cu bani publici ???

  • Aceste modificări privind cresterea bugetului pentru proiectul „Linia Verde” cu peste 10 milioane de lei (peste 2 milioane de euro), de la 58.823.323,26 lei la 68.899.677,03 lei, bani care reprezintă cheltuieli neeligibile pe fonduri europene și care trebuie plătiți de municipalitate, ar putea fi un bun prilej pentru revizuirea proiectului astfel incât să se incadreze in valoarea initială. Pentru păstrarea locurilor de parcare din zona centrală este suficient ca traseul pentru „Linia verde” să fie reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, mai exact a străzilor Gheorghe Șincai si Dornei care oricum sunt prea inguste pentru a permite amenajarea unor benzi dedicate transportului public nepoluant.
    În acest sens, traseul pentru Linia Verde de pe bulevardul Independentei ar putea fi deviat de la Poșta veche pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde pot fi amenajate fără probleme benzi dedicate de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in zona centrală a orasului pe traseul pasajelor recent amenajate cu fonduri europene. Pe de altă parte, din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri întortochiate pe strada Bistricioarei.
    În felul acesta, pe străzile Gheorghe Șincai si Dornei , din zona centrală ar putea fi prelungită doar pista pentru biciclete cu dublu sens de pe bulevardul Independentei prin centrul orasului până la Piata Petru Rares , ceea ce ar duce la păstrarea a cel putin jumătate din numărul locurilor de parcare existente.
    De asemenea, ar trebui să se păstreze configuratia actuală a Bulevardului Independentei care dispune de piste de biciclete si are câte două benzi de circulatie pe sens din care una poate fi dedicată transportului public cu mijloace electrice, fără alte reconfigurări . Pentru restul traseului oricum nu pot fi amenajate benzi dedicate pentru mijloacele de transport public si nu are rost să fie sacrificati alti arbori de pe aliniamentele stradale, decât cel mult pentru construirea statiilor de autobuz.

    • @ Remus, Nu cumva să stricați și Bd. Republici și 1Decembrie, ele sunt bune așa cum sunt cu două sensuri de mers măcar această axa centrală să scape de aceste idioțenii că altfel ne apucă boala de nervi pe toți. Pe străzile adiacente trebuie să fie găsite niște locuri pentru locuri dedicate special pentru părinți care își aduc copiii la școală toți la aceeași oră. Pe colț lângă liceul Liviu Rebteanu este o crâșmă de vânzare oare niciun ” geniu” din primărie nu sa gândit ca primăria să o cumpere și acolo să facă o parcare pentru părinți. La fel se poate face o parcare numai pentru părinți lângă Liceul Andrei Mureșanu pe col lângă cazino.

  • Pentru vorbăreț că gânditor nu-i pot spune, nici măcar nu ști semnificația termenilor care îi folosești tu îi suți proiectele lui Crețu nu eu așa că toată enumerarea făcută de tine nu mai valoarează nimic tu ai idei crețe.

  • Stimabile spune-mi tu un alt motiv pentru care să merg în centru vechi în afară de a-mi actualiza buletinu sau să mă îmbăt la crâșmele de pe pietonal și după aceea să merg la”fetițele” de pe pietonal.

  • Eu nu înteleg un lucru simplu.
    Toti urla în media ca trebuie sa pastram distantarea sociala ca e mai bine sa ne vedem mai rar în grupuri mai mari decât alea care intra într-un autobuz.
    Si în conditiile astea deosebite care vor deveni noua regula de trai, în care tot transportul se modifica altfel decât îl stiam, când se va pune accent pe deplasarea individuala cu masina, trotineta, scuterul sau bicicleta, vin cretinii astia si ne fut tot traficul si asa infernal pe alocuri.
    Astia chiar vor sa plecam toti din tara asta plina de tâmpiti care-si bat joc de viata omului de rând în locuri cu oameni mai normali si carora le pasa inclusiv de imigranti nu doar de proprii contribuabili care le asigura fondul de salarii?

  • Se pare că toată lumea este de aceeași opinie că Linia Verde și îngustarea bl. Decebal sunt niște bazaconii : cetățenii orașului, primarul, pnl-iști și psd-iști . Curios că cu toate acestea aceste bazaconii nu sunt anulate, din punct de vedete psihiatric eu nu știu la ce categorie de retard să încadrez acești administratori ai primăriei la incompetenți sau la masochiști.

    • Mai, dar ce destepti sunteti toti… pacat de inteligenta voastra ca nu ati facut mai nimic in viata… altfel nu erati astazi aici… nu de alta, dar nu imi pot inchipui vreun directoras sau vreun deputatel tastand comentarii pe timponline… totusi, din putul gandirii, risipirea acestei inteligente care nu exista oricum va da impresia ca toti sunt prosti, numai voi destepti… tin sa te anunt ca inteligenta nu iti permite o astfel de atitudine… hai, nu iti fie frica, pune mana pe ea… atinge-o… e toata a ta… cartea 🙂

    • Da, Niculae e mai bun si-acuma, acolo la gunoaie, unde s-a trezit. Fiecare ajunge la locul lui, dupa cum merita.

    • Da’ ce ți-a făcut Niculae ??
      Ți-a mâncat din farfurie ?
      Mai gândiți și cu creierul nu doar după lozinci și sloganuri tâmpite făcute pentru prosti.

  • Vad ca orice se face prin oras este construit doar cu scopul de a se cheltuii bani. Orice lucrare este facuta in batjocura. Pistele pentru biciclete nu-si au rostul pe strazi unde se circula mult. Trebuia facut un studiu cate biciclete trec pe unde strazi unde astazi sunt piste. Detaliile fac diferenta la lucrari facute cu cap si gust si lucrarile facute de pomana.

  • @ Leo, Pistele de biciclete trebuie făcute numai pe străzile aglomerate și pe câteva străzi secundare prin care să se conecteze pistele de pe străzile aglomerate asta tocmai pentru a proteja bicicliști de traficul auto intens. Pe străzile mai puțin aglomerate nu are sens să faci piste de biciclete deoarece bicicliști și mașinile circulă relativ ușor fără să se stingherească mult uni pe alți. Străzile Dornei și G. Șincai nu sunt aglomerate și nu vor fi aglomerate niciodată așa că nu se justifică de niciun fel să faci piste de biciclete pe aceste străzi.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.